Jeg har en revne på omkring 8 cm i bunden lige ved start af batteriet. hvordan skal jeg fremgå med dette problem...skal man bare svejse det eller hvordan er den rigtige fremgangsmåde.......
Jeg har en revne på omkring 8 cm i bunden lige ved start af batteriet. hvordan skal jeg fremgå med dette problem...skal man bare svejse det eller hvordan er den rigtige fremgangsmåde.......
En revne i bunden på ca 8cm, er noget cirka halvdelen af verdens befolkning må leve med.... Heldigvis!
Men i dit tilfælde ville jeg undersøge det omkringliggende område, det er sandsynligvis tyndt i pladen. Ret normalt omkring batteriet.
I Thailand tror jeg helt sikkert de kan hjælpe dig.
Det omkring liggende har det helt fint. det er simpelthen bare en revne og ja så der nok ik meget mere i den sag....så nu vil jeg gerne vide hvor meget arbejde der skal lægges i....
Rasser. dette er et forum og ikke en jeg tror jeg skal være sjov side. hold dig til det relevante og undlad andet.
jaja godt ord igen. Ked af du ikke fangede den (hverken Runes eller min).
Ja, der er en der nok skal få mange venner med den attitude ;-)
Skær det svage område væk og svejs ny plade i. Det er jo simpelthen metaltræthed af at batteriet har stået der og hoppet i måske 40 år ?
Ja, som Frank skriver:
Du skal have fat i et stykke karosseri plade, kan ofte købes ved auto-reservedele butikker.
Så skærer du det dårlige plade ud og svejser et nyt stykke i.
Måske er der et gør-det-selv værksted i nærheden hvor du kan lave det.
Har du ikke prøvet det før er det nok bedst at du lader en anden gøre det.
Så kan du se på og lære.
Til sidst et spørgsmål som er helt ærligt ment:
Er Dansk dit oprindelige modersmål ?
Jeg spørger fordi at jeg kan se på nogle af dine tidligere svar
at du bruger en lidt anden ordstilling end typisk for Dansk.
Desuden er der noget af humoren som ikke falder i din smag.
Jeg spørger KUN for at undgå misforståelser.
Det kan jo også bare være at du synes at Rasser og de andre ikke er så sjove...
HA HAAAA ja jeg synes sgu det var skæg :-) måske er det udstødningen der har været for varm, og så er revnen blevet værre??
for lige at svare på den tiltale der er faldet her så vil jeg sige...ja mit modersmål er dansk og ja det kan godt være at han mente det sjovt.... men helt ærlig hvor sjovt er det at spørge om et konkret spørgsmål og få svar at jeg kan få det lavet i thailand. Jeg spørger sku ikke om hvordan man skal svejse det men mere om hvorvidt man må svejse den revne til bare ved at svejse eller om der skal en ny plade i...om nogen vidste hvilke synsregler der lå for det. Hvis jeg lød sur undskylder jeg.. men vil stadig sige der findes ikke dumme spørgsmål...ikke alle er eksperter.... men selv nybegynder vil gerne lave tingene selv .
Sidste sprøgsmål...hvilken tykkelse plade skal benyttes??
Hmmm, umiddelbart vil jeg sige samme som er i forvejen.
Originalt var det ganske tykt, noget med 1,2- 1,4 mm
Uoriginale bundplader er noget tyndere.
Jeg tror at jeg ville bruge noget som var 1-1,2 mm.
Hvis det skal bukkes og have runde former skal du måske vælge noget lidt tyndere,
ellers bliver det sejt at arbejde med.
Husk nu at skære rent helt ud i frisk plade uden grav-rust,
ellers driller det når du skal svejse...
jeg plejer at bruge 1 mm plade og det virker helt fint. Hvis du vil have en batteribund som har presninger som den orginale, så kan den købes som reperationsstykke.
Fandt det lige hos bugservice.dk
Batteribund
Varenr. 9510690
Hvad med til syn...hvis de kan se der er sat et nyt stykke i....???
Hvis du har repareret det, som beskrevet, så bliver der ikke sagt noget ved syn.
Ok. troede ikke det var nødvendigt, ,men jeg skærer den lige ud i pap:
Du siger: "Jeg har en revne på omkring 8 cm i bunden lige ved start af batteriet. hvordan skal jeg fremgå med dette problem...skal man bare svejse det eller hvordan er den rigtige fremgangsmåde......."
Fastoldvw siger: "En revne i bunden på ca 8cm, er noget cirka halvdelen af verdens befolkning må leve med.... Heldigvis!" (Her gasser rune dig, og han taler selvfølgelig om hunkønsvæsener)
Jeg siger så: "I Thailand tror jeg helt sikkert de kan hjælpe dig." (Idet jeg hentyder til at det er her man kan få en kønsskifte operation udført - har jeg hørt ;-))
Hendrixx siger så bagefter: "HA HAAAA ja jeg synes sgu det var skæg :-) måske er det udstødningen der har været for varm, og så er revnen blevet værre??" (og nu behøver jeg vel næppe forklare hvad han mener med det ;-) )
Det gas!!! er do mæ? ;-)
Det var meningen at du skulle trække lidt på smilebåndet ;-)
jamen hvis manden er stiv og forstokket, så synes han jo ikke det er sjovt. Selvom der blev lavet lidt gas, så fik du et ganske fint svar alligevel- altså en tråd med lidt sjov og lidt "fagligt"- det kan du da næsten ikke have noget imod. Hvis vi ikke kunne tage lidt pis på hinanden herinde, så ville det sgu være et kedeligt sted- det finder du nok ud af
HVis jeg skal være helt ærlig så kom den vits slet ikk indenfor på lystavlen..... erkender at jeg måske gik lidt hurtigt frem..men havde opfattet det som en joke på min bekostning at jeg stillede dumme spørgsmål. Humor skal der til...men til næste gang...Står der Daniel Seidel så lav vitser der forstås af selv mig. Jeg ser aldrig udenfor boksen. men er meget ligepå..nok derfor vi er gået forbi hinanden.. Men hey vi lever vel videre og prøver igen i morgen...SES i Thailand :)
ja, det var måske heller ikke højkvalitets humor, men jeg håber du får klaret ærterne, altså ordnet revnen, eller jeg mener... STOP!!
Med hensyn til din bil ville jeg lige prøve at svejse det først, evt. med en strimmel forstærkning, det kunne jo være det holdt.. Revner det så igen, så skift batteribunden..
Peace og god VW-karma herfra!!
du kunne jo også lige tage et billede af revnen og når du har kameraet fremme så tag lige et billede af det i bunden også :-) det er nemmereat vejlede når man kan se hvad problemet er
:)
Fandme go humor... Og så er det jo kun en lille revne på 8cm..(o;
Hvad så Karsten - fik du proppen til det hul du manglede i bunden.
Jeg tænker på det gule badekar.