Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Jeg er her stadigvæk...

Tags:
No tags yet.

(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja, I må undskylde at jeg pludselig blev lidt stille igen. Jeg begyndte nemlig at få det rigtigt dårligt igen. Svimmel, kraftig hoste og opkastfornemmelser. Jeg ringede til lægevagten, og han mente ikke der var noget. Men jeg fik det værre og værre igen, så jeg endte med at ringe til min kami, og overnatter derinde i nat. Jeg tror måske at skimmelsvampen er væsentligt større end først antaget. Måske endda forstærket af at jeg ikke er 100% på af co2 forgiftningen.

-------------------------------------------
Michael
(permalink) lic2plz Member
Skrev for 14 years siden | | | |

ja... som sagt... det du ser på forsiden af din hessian, er ca 10% af hvad der er på bagsiden... og det er IKKE sundt!!..sørg for at holde et vindue åbent/på klem der hvor du sover!

lic2plz

-------------------------------------------
license2plz@hotmail.com
Copenhagen aircoolers
Mobil:28457159
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 14 years siden | | | |

God bedring, Michael. Det var da noget af en tur!
Lyder som du skal betragte dit hus som 'ikke beboeligt', indtil den skimmelsvamp er væk. Kan du ikke bo hos din kammerat?
Hvad med forsikring? kan du ikke få nogle fagfolk ud og ordne det?

Vi snakkes, jeg giver dig lige nogle uger før jeg rykker for speedo ..du har vel ikke glemt det vel...ok den var plat.

Held og lykke her fra Djævleøen.

Ronnie

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) TheRealBundy Member
Skrev for 14 years siden | | | |

det er da ikke måden at stoppe dit firma på. spøg til side . godt du kommer over det.

-------------------------------------------
MvH TRB
Mob. 61368171
mail: per@perblock.dk
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 14 years siden | | | |

L, jeg kan ikke bo hos min kammerat så længe. Det er kun midlertidigt. Men jeg arbejder på at finde anden bolig sådan kortvarigt.

R, nej, jeg er ikke dækket af forsikringen af det. Har checket, men der er ikke noget at gøre. Hvilket speedo snakker vi om :):):)

Per, helt enig. Det er godt nok en barsk måde at det her foregår på lige nu.

-------------------------------------------
Michael
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej M.

Det kan være du kan leje en campingvogn..seriøst.

Det var et T2A VWbus 1968 speedo..bare et billede eller 2..

Ronnie

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hehe Ronnie. Jeg kan godt huske det:) Det var kun gas:) Udstødningsgas?

-------------------------------------------
Michael
(permalink) birke Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja, giftigt lort...
Jeg tror der er lidt forvirring om CO/kulilte (=kul-mono-oxid) og CO2 (=kul-di-oxid).

Det er kulmonooxid= kulilte der er den store dræber.
Grunden er at det binder bedre til blodet og skubber ilten væk.
Derfor er det ikke nok at gå ud i det fri og tænke "jamen det gik jo også denne gang".

Nej, på skadestue i en fart.

Godt at du slap fra det i rimelig stand.

Elektriske varme blæsere er min favorit...

-------------------------------------------
mvh Birke
Type 3 shortnose: venstre forskærm og Fastback bagklap søges.
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Birke, det ser rigtigt ud det du skriver. Det er CO jeg var udsat for. Kulilte. Nu hvor du skriver det med at det binder bedre til blodet, så kan jeg godt huske at lægen fortalte et eller andet omkring det på sygehuset. Så ja, jeg har været MEGET heldig.

Elektriske blæsere koster bare kassen i strøm:(

-------------------------------------------
Michael
(permalink) Møgelmose Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det gør jernlunger altså også Michael!

-------------------------------------------
Aalborg 248442 seksogtyve
(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg købte en luft- luft varmepumpe i efteråret den laver ca 4 gange så meget energi som den bruger, når den bruger 0,85 kw laver den 3,6 kw, sundt indelkima og så passe den sig selv, du skulle få sådan en i din kælder MB.

(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hansen-Danmark;
Kunne man lokke dig til at lægge lidt billeder, information ind om sådan en luft varmepumpe.
Det kan både Michael og jeg sikkert blive klogere af.

Ronnie

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Kenneth, jeg har faktisk sådan en stående allerede. Den skal "bare" sættes op. Jeg må ikke selv hælde væsken i den. Det skal der en autoriseret til at gøre. Jeg havde regnet med at jeg skulle bruge den oppe i mit store værelse, men jeg overvejer da også kraftigt at bruge den i kælderen nu her. Det vil give en DEL mere varme end der er nu.

Ronnie, det er en ganske almindelig varmepumpe. Det er den her slags: http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=9611&Grp=&n=10

-------------------------------------------
Michael
(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja som Michael skriver er det ikke så specielt der findes 100 modeller på det danske marked, jeg var doven i den periode og valgte at få et kølefirma til at levere og monter fix og færdig 12.000 kr det kan anbefales at købe kvali. så man kan få reservede hvis den skulle gå istykker om nogle år, ja sådan er det jo med alt :-) læs evt.
http://www.elsparefonden.dk/presse/arkiv/pressemeddelelser_archive/elsparefonden-skaber-gennemsigtighed-i-varmepumpe-junglen

(permalink) Rene72 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Du er da lidt uheldig.. Men godt det gik godt.
Den gamle fik sådan en luft/luft varmeting instaleret da han flyttede for et par år siden. Det hus han købte var el-opvarmet, hans el regning er idag det halve af den forrige ejers (min farmor), så den er hurtigt tjent ind. Han gav ca. 10000, incl montage.

Go bedring

René

-------------------------------------------
http://www.flickr.com/photos/43816259@N08/?saved=1

2074 1572
(permalink) jpwest Member
Skrev for 14 years siden | | | |

I dag kan man købe varmepumper med lynkoglinger så der ikke skal suges vacum på dem,men ellers er det ganske nemt et hul i væggen i det rum det skal sidde og ud(mener Ø60-80 kan gøre det)et par kraftige knægte/bøjler på ydresiden af huset til udedelen,monterings pladen til inderdelen over hullet,den skal ikke sidde i vatter ,men derimod hælde lidt ned mod hullet da går et rør ud til Kondensvand med ud gennem hullet,ellers render det vand ned af væggen,så retter man de 2 kobberrør ud og ud gennem hullet sammen med kondensvands afløbet og montere inderdelen,på ydresiden kan man sætte en kabelbakke op fra hullet og ned til ydredelen for og få det lidt pænt,hvis der skal montør på ville jeg stoppe her,og lade ham ordne resten(mener det koster 1000-1200)om 2-3 måneder kan de helt små varmepumper der typist give 2,8 KW igen købes for under 2000,de bedste giver 3,8 -4,5 KW igen for hver brugt KWH

West

(permalink) jpwest Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Kan godt betale sig lige tænke sig om en ekstra gang om hvor man montere varmepumpen,som med så meget andet rum opvarmning får man det bedste resultat hvis luften kan cirkulere

West

(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Godt at høre du har det godt Michael.

Jeg har så haft en "sjov" oplevelse med min varmepumpe. Den holdt simpelthen op med at fungere da temperaturen kom under -10. Så pustede den bare kold luft ud i huset. Godt man også har brændeovn. Brrrrr...

-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) jpwest Member
Skrev for 14 years siden | | | |

-10 grader lyder lidt i underkanten,er det en gammel en?? jeg mener de skal kunne afgi varme ned til - 15 grader

West

(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ved ikke så meget om det rent fagligt, men det skal ikke afholde mig fra at udtale mig :-) har dog læst en masse om varmepumper de billigste modeller findes bla. som aircon på alle moteller m.v. overalt i de varme lande, og er ikke så velegnet til det kolde klima vi har i øjeblikket. Det jeg har fået fortalt er at man skal holde sig til modeller som er lavet til vores del af verden, og som med alt andet er der som regel en grund til at et produkt koster 2-3 gange så meget som et andet.

(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det kan godt være der har været lidt koldere. Det var bare en overraskelse. Da jeg ikke havde hørt om nogen minimumsgrænse. Men det er en 5.000 kroners ting fra Bilka

-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Så jeg landet i Grindsted. Jeg tør simpelt hen ikke gå rundt i huset lige nu. Jeg opdagede at der også er hesian i køkkenet, og at det er når jeg har siddet der 10min at jeg har åndedrætsbesvær, og hoster meget. Så jeg skal have skrottet HELE køkkenet også. Jeg syntes det bliver værre og værre.:(

L2P, jeg snakkede med Per idag, og der er faktisk ikke fugt i huset. Der er bare stor forskel på koldt og varmt. Kælderen kan godt være kold, og stuen kan sagtens være 20grader pga brændeovnen. Hvordan loftet ser ud, har jeg ikke checket endnu.

-------------------------------------------
Michael
(permalink) brianbhansen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

en varme pumpe er en rigtig go ide, ligesom jeg skrev i mailen til dig...:)

-------------------------------------------
Brian Hansen
60619011
earlybay 1968
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Brian, den mail måtte jeg lige finde igen, for den kunne jeg helt seriøst heller ikke huske. Det er nu lidt skræmmende hvor meget der er væk fra hele den dag.

-------------------------------------------
Michael
(permalink) munters90 Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Godt du klarede den.
Ja det er en god ide med en varmepumpe som her https://www.munters.com/da/solutions/dehumidification/ eller hos Silvan.
Håber du finder ud af det!


Reply »

You must log in to post.