Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Vakuum rør på kadrons ?

Tags:

(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 13 years siden | | | |

I min Westy har jeg en frisk 1776 med et sæt 40 mm kadrons. Nu er den ikke helt nulret i justering af karburatorer endnu, den går dog ganske fint. Som et forsøg har jeg monteret et kobberrør med inderdiameter på 5 mm imellem manifolder.

Spørgsmål:
1. Er det for lidt i diameter ? (Udgangsrørene er jo nok 8-9 mm)

2. Selvom jeg opgraderer speedertrækket, så er det vel nødvendigt at have dette rør på?

R.

1776_motor.jpg

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

En std. type3 og 4 kører med noget 10mm. Enkeltportet type3 kører med noget 14-15mm.
Jeg har et par gange brugt 13mm på 1600cc med "284er" knast. De kører lidt blødere med det store rør. Det prøvede jeg fordi jeg kunne se at enkeltportet kørte med større rør.
Enkeltportet vil jo i teorien give samme "problem" som en skrap knast.

Hvad har det med speedertrækket at gøre ?
Hvordan "opgraderer" man et speedertræk ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ok, jeg kan forstå at jeg skal sætte et større balance rør på. (hov jeg låner et fra min type4)
Jeg ved ikke noget om min knast andet end det er en Crower u8061.

Ang opgradering af speedertræk, så tænker jeg på mindre slup..nye kuglehoveder osv

Frank jeg kan forstå at du er stor fan af Lowbugget, det er der jeg har læst følgende:
Spørgsmål:
I am still using the stock linkage / The one that came with the carb kit.
Svar:
If you have the stock linkage then this will not help you. Do not read on. "I said do not read on!!!"
With a good linkage you will not need to use the crossover tube that connects the two manifolds.
With the stock linkage you will.The stock linkage is steel and will not match or stay close with the expansion rate of your motor. So as your motor heats up the linkage must expand with it. If not then after it heats up you will notice it will not run good and this is where the crossover tube comes into play for your motor. Its job is to level off or make up for the carb that is open more than the other.
The LowBugget.com linkage® or Berg® linkage will stay close to the expansion of your motor.This means you can block off the tube and get some snap back into your motor.
http://www.lowbugget.com/main_page.html

R

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ok, nej du må tage gas på mig. Jeg er bestemt ikke fan af Lowbugget.
Og se nu igen en amerikaner der mener at være klogere en VW fabrikken.
Du behøver da blot klemme balancerøret sammen på en VW. Så kan du høre den kommer til at køre mere hårdt i tomgang,

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Haha Frank, det var nu også ment som en joke med Lowbugget. Det ser dog ud til at være en informativ forhandler...

Ja, der er hvertfald sug i, allerførst prøvede jeg med en alm gummislange, og den blev helt flad. Nu finder jeg et passende rør i ca 10 mm Ø. Så tager vi den derfra.
Tak for svar.
R.

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 4 years siden | | | |

Her 8 år efter er motoren kommet tilbage i Westy camperen, nu med 15 mm udligningsrør. Det virker fint.

R.

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper

Reply

You must log in to post.