Tror de er ca lige gamle? altså ca 1952-54 ?
Tror de er ca lige gamle? altså ca 1952-54 ?
Ifølge det svenske vägvärket:
https://www21.vv.se/fordonsfraga/
Er outlaw'en (EKH 529) registret første gang 1955 og den sølvfarvede (T8329)
registret første gang i 1952.
Hvis i har kik på biler i sverige kan i iøvrigt altid tjekke registreringsdetaljer på ovenstående link..
M.
der bliver skuda spolet i den første video hvor han kør:)
"Patina" var vel et udtryk for en bil med brugsspor. Altså på en gammel urestaureret bil der bar præg af at være blevet brugt som hverdagsbil.
Det er så blevet et begreb som folk der ikke kan lave biler i stand, bruger som undskyldning for at ødelægge dem. For det kan de så finde ud af.
Hmm.. Frank der er vel forskel på kan og vil. Kig på VWmortens oval - det er i mine øjne nok det fedeste herhjemme. Urenoveret og patineret..
Den outlaw er da en sund patineret bil - der kan og tør bruges?
Jeg ved ikke hvilken bil Morten har.
At man ikke kan er en ærlig sag. Der er sku også mange ting jeg ikke kan. Jeg kan ikke bygge et hus, lave VVS-arbejde og den slags. Så det lader jeg være med.
Jeg river ikke tapetet halvt af mine vægge og så viser det frem, som om det var flot.
Ægte patina er sgu noget en bil får af sig selv - ikke noget man 'laver' på den...
Helt enig med Frank!
Tror vi snakker forbi hinanden her.. det handler om at bevare så meget af det originale på bilen som muligt, maling, skærme, interiør osv.. - ikke noget med at købe en ny skærm og så male den eller begynde at slibe i lakken for at få den til at se "slidt" ud.
Men nej, det giver jo sig selv - patina er ikke "menneske skabt" og enhver idiot kan jo få omlakeret en bil.. men patina kan ikke laves eller købes for penge.
Svarer jo i princippet lidt til at renovere/bevare frededet bygninger - der er jo heller ikke nogen der med respekt filtser et hus der er muret med munkesten og juramørtel i frederikberg forbandt og efterfølgendemaler det med cempexo!
Sådan en rigtig sølv 356 coupé er nu en af de absolut pæneste biler, der nogensinde er lavet :-)
Lidt synd med jernkors osv stylingen på den bordeaux: Det lugter lidt for meget af motorcykler på discoverychannel og andre bonderøve :-(
Og det smarte ved solide gamle Porscher er jo, at de modsat Ferrari og den slags skrammel, kan køre både ræs og søndagstur. Så han behøvede jo i princippet kun én.
Tak for fine links, Michael.
mvh
JAKOB
Jow-jow. Jeg har skam set nogen montere en ny NOS skærm på en type3. Derefter ætse malingen af hele bilen og folk er så ved at falde på halen over hvor "fed" den er. Og kalde det patina.
hehe Frank..
Frank, nu hentyder du vist til Frostys syretrip med den der T3'er.. Mon ikke det mest var ment som en happening, og jeg tror aldrig han eller andre har anvendt ordet patina om den vogn ;-) Kun at den var "rusty" - og det var/er den jo, falsk eller ej..
@Jacob: Takker, men en 356'er uden malteserkors er da som en tysk volvo XC70 uden klistermærker med elge.. ;-)
Her er iøvrigt en "knækrude" til salg, hvis man er til Concour kvalitet:
http://www.wholesalecalifornia.com/html09/52_356_split.html
En lille kunstnerisk kørevideo man også bliver i godt humør af:
http://www.youtube.com/watch?v=Du59JXG-gIU
M.
Jeg så en Skoda Favorit i går, den havde super fed patina,,,,,
Hmmmm
Apropos ståltag eller ikke... Her er et godt tip hvis man vil køre åben 356'er til sommer - magen til
JagtvognThomas' og ovenikøbet samme farvekombination ;-)
http://www.carandclassic.co.uk/car/C156104/
M.
Ja ok, men den koster en lille million, er det ikke lidt vildt ?
Så sparer jeg lidt ekstra op og snupper denne : http://www.carandclassic.co.uk/car/C190262/
Cabriolet : 804.668,80 Kr
Speedster : 901.552,00 Kr
:)
Så havde jeg sgu' hellere nappet den Thomas har... Det er en rigtig cabriolet der ikke kun fungerer i sunny California.. ;-)
Plus man slipper for det irrereterende konstante spørgsmål: "Er den ægte eller vha'?"
(Husk på jeg er tidligere "speedster" ejer.. so been there - done that..)
M.
He He, der er intet som at køre Speedster på E47 med pjask våde bukser,,, been there, done that and still do :)
Det kan man sgu' da opleve i en Buggy for en tyvendedel... ;-)
M.
så tror jeg dog Speedsteren er mere tæt, trods alt...
:)
tidligere "speedster" ejer.. so been there - done that..
ja og nu har du ”bare” lidt mindre plastik og dårligere indeklima…
hvis man ikke kan klare at køre in en Speedster og heller vil køre køre cab er man sku ved at blive gammel…
sgu' da opleve i en Buggy for en tyvendedel – ja og du kan jo også købe dit jakke sæt i H&M.. det bliver sku aldrig det samme
Kenneth du er og blir' Mr. PlasticFantastic ;-) (Og fuld respekt for det!)
Indeklimaet i en coupé/T1'er er optimalt 95,7% af dagene i skandinavien
hvor vi nu engang bor og kører omkring.. og helt uden plastik! ;-)
Skulle det blive over 30 grader så er det bare ruderne ned, armen i karmen, ventilationsruderne 90 grader, popout bagruderne åbne og min originale 6V mono Frankfurt på fuld hane... Det er faktisk er min yndlingskørestil.. ;-)
M.
For satan hvor er i selvfede alle sammen.... ;)
Selvfede? Nej Søren, vi er bare blevet gamle, magelige og har været med til det meste efterhånden, så derfor vi ved "alt" og har altid ret.. ;-)
M.
jeps. selvfede ;)