har købt denne B motor. Så vidt jeg kunne læse på csp er det en 1600cc 47hk motor. Men efter og have søgt videre på nettet kan jeg se steder hvor de er singelportet. Er de også lavet doppeltportet eller er denne bygget om?
har købt denne B motor. Så vidt jeg kunne læse på csp er det en 1600cc 47hk motor. Men efter og have søgt videre på nettet kan jeg se steder hvor de er singelportet. Er de også lavet doppeltportet eller er denne bygget om?
ingen der ved om den er standard?
ligner en alm 1300 AB motor
motorkoden er b
ja men den er dobbelt portet, og det er en B ikke, hvad str karburator sidder der på den
Det kan sagtens være en enkelportet 1600, der har fået dobbeltportede topstykker og nu yder 50 hk. Man kan også gå den anden vej.
Ja, hvilken karburator er på, fx 30 pict2 hvis enkelportet eller 34 pict3 hvis dobbeltportet. Men kan også være noget helt tredie.
R
Tag dæksel af til ventiler og skriv hvad
reservedels nr. er på topstykker så er der
nok en der kan sige om det er en 1300 elle 1600.
samt størelse på kaburator.
En "B" motor er enkeltportet. Og har ikke oliekøleren bygget ud foran på blæserhuset.
Den er sjælden i DK. For den afløste 1500 motoren i 1968 og blev så dobbeltportet i august 1970. Og i DK kørte den jo kun i type2, så de blev ødelagte.
den har har køleren flytte ud af blæser huset
ja det er også en nem modifisering selv at lave , vil du være sikker så skil motoren af og mål den efter, udefra ligner den en helt alm motor , og chromefilteret er nok det eneste "tun" over den . på trods af det har den modsatte effekt ;0)
den er købt uden filter men sætter da std på hvis det er lort det andet. Er der andet jeg kan tjekke end kaburator størrelse? altså uden og skille motoren
kan man se hvad topstykker det er ved kun og fjerne ventil dækslet?
ja - men du kan ikke se om det er modificerede topstykker - men mon dog - så havde de nok også lavet lidt andet, og det samme med karberatoren , og strømfordeleren , det kan gi et hint men ingen garanti - vil du ha garanti , så køb noget nyt og saml det selv ;0)
forskellen på en enkeltportet 1600 er sølle to hk - og har motoren nogen km på ryggen er forskellen nok det samme som ingenting, forskellen på en db portet 1300 og en 1600 er sølle 6 hk , og igen med lidt km på ryggen er den forskel nok igenting.
så fuck da det , sæt pisset i og kør - du mærker sgu ikke den smule forskel alligelvel , var det en frisk enkeltportet 1600 , ville den dog nok føles lidt kvikkerer.
som skrevet før så kik med dine øjn efter reservedels nr.
som står inde på topstykket det skulde veld ikke være så
svært.
nu du er igang med øjnene, så se hvad der ellers er foreslået her i tråden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Så er du ret godt på vej til at identificere den motor.
Det jeg skriver nu er IKKE for at genere dig nivolo - det er ment som et godt råd.
Hvis ellers den der motor kører fint så brug den som den er - vi følger jo alle med i din tråd " motor med budget på 10000" og med den i baghovedet hvorfor så "ødelægge" noget der virker ?
/John
¨Lad os nu se om 250 indlæg hvordan det er gået med denne motor??¨
ja
læser du slet ikke det vi skriver - så tror da fanden vi når op på 250 reply's hver gang haha ;0)
john har heller ikke planer om og skille flere bobbel motore foreløbigt:)
bornholmer lige det ene svar smuttede:) men kan tage billed af nummeret imorgen så håber jeg der er en der kan identificere det.
og dog hvis der er 6hk i forskel er det vel ubrugelig info hvor mange cc den er på.
det behøver du ikke bøvle med , står der 113 som de tre første numre er det en 1300 - står der 331 som de tre første numre er det en 1600 - men måler koblingen 180 mm i diameter vil jeg vædde en gammel cowboyhat på det er en 1300 ccm
det må jeg sku måle imorgen. nu står jeg med en dobbeltportet motor og 2 31'er karburatore er der mulighed der?
Stop nu denne tråd. Det er en 1302 motor på 1300cc og 44HK. Hvor "A" i AB er svært at læse. Kør med den. Lad være med at skille den ad.
Ja der er masser af muligheder. Den kan med lethed bygges om til 2332cc.
Man køber blot et 2332cc kit og smider eller kaster, hvad man nu foretrækker, den sammen. Erfaringer viser at den kan yde mellem 125 og 270 HK.
125 i Danmark og 270 i USA.