Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  er denne motor standard?

Tags:
No tags yet.

(permalink) nivolo Member
Skrev for 13 years siden | | | |

har købt denne B motor. Så vidt jeg kunne læse på csp er det en 1600cc 47hk motor. Men efter og have søgt videre på nettet kan jeg se steder hvor de er singelportet. Er de også lavet doppeltportet eller er denne bygget om?

dscn3486.jpg

(permalink) nivolo Member
Skrev for 13 years siden | | | |

ingen der ved om den er standard?

(permalink) Rene_Jensen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

ligner en alm 1300 AB motor

-------------------------------------------
Tlf 40126767 efter kl 15 pga natholdsarb.
renejensen72@gmail.com
Sted: Bjerringbro Midtjylland
(permalink) nivolo Member
Skrev for 13 years siden | | | |

motorkoden er b

(permalink) Rene_Jensen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

ja men den er dobbelt portet, og det er en B ikke, hvad str karburator sidder der på den

-------------------------------------------
Tlf 40126767 efter kl 15 pga natholdsarb.
renejensen72@gmail.com
Sted: Bjerringbro Midtjylland
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Det kan sagtens være en enkelportet 1600, der har fået dobbeltportede topstykker og nu yder 50 hk. Man kan også gå den anden vej.
Ja, hvilken karburator er på, fx 30 pict2 hvis enkelportet eller 34 pict3 hvis dobbeltportet. Men kan også være noget helt tredie.

R

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) TLS Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Tag dæksel af til ventiler og skriv hvad
reservedels nr. er på topstykker så er der
nok en der kan sige om det er en 1300 elle 1600.
samt størelse på kaburator.

-------------------------------------------
Syddjurs
tlsunder@outlook.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

En "B" motor er enkeltportet. Og har ikke oliekøleren bygget ud foran på blæserhuset.
Den er sjælden i DK. For den afløste 1500 motoren i 1968 og blev så dobbeltportet i august 1970. Og i DK kørte den jo kun i type2, så de blev ødelagte.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) nivolo Member
Skrev for 13 years siden | | | |

den har har køleren flytte ud af blæser huset

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

ja det er også en nem modifisering selv at lave , vil du være sikker så skil motoren af og mål den efter, udefra ligner den en helt alm motor , og chromefilteret er nok det eneste "tun" over den . på trods af det har den modsatte effekt ;0)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) nivolo Member
Skrev for 13 years siden | | | |

den er købt uden filter men sætter da std på hvis det er lort det andet. Er der andet jeg kan tjekke end kaburator størrelse? altså uden og skille motoren

(permalink) nivolo Member
Skrev for 13 years siden | | | |

kan man se hvad topstykker det er ved kun og fjerne ventil dækslet?

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

ja - men du kan ikke se om det er modificerede topstykker - men mon dog - så havde de nok også lavet lidt andet, og det samme med karberatoren , og strømfordeleren , det kan gi et hint men ingen garanti - vil du ha garanti , så køb noget nyt og saml det selv ;0)

forskellen på en enkeltportet 1600 er sølle to hk - og har motoren nogen km på ryggen er forskellen nok det samme som ingenting, forskellen på en db portet 1300 og en 1600 er sølle 6 hk , og igen med lidt km på ryggen er den forskel nok igenting.

så fuck da det , sæt pisset i og kør - du mærker sgu ikke den smule forskel alligelvel , var det en frisk enkeltportet 1600 , ville den dog nok føles lidt kvikkerer.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) TLS Member
Skrev for 13 years siden | | | |

som skrevet før så kik med dine øjn efter reservedels nr.
som står inde på topstykket det skulde veld ikke være så
svært.

c.jpg

-------------------------------------------
Syddjurs
tlsunder@outlook.dk
(permalink) Rasser Member
Skrev for 13 years siden | | | |

nu du er igang med øjnene, så se hvad der ellers er foreslået her i tråden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Så er du ret godt på vej til at identificere den motor.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Det jeg skriver nu er IKKE for at genere dig nivolo - det er ment som et godt råd.

Hvis ellers den der motor kører fint så brug den som den er - vi følger jo alle med i din tråd " motor med budget på 10000" og med den i baghovedet hvorfor så "ødelægge" noget der virker ?

/John

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Enggaard Member
Skrev for 13 years siden | | | |

¨Lad os nu se om 250 indlæg hvordan det er gået med denne motor??¨

-------------------------------------------
Ejer af:buggy fra 75 & 1302 fra 71
tlf:27122318
Best regards ENGGAARD inc.
(permalink) nivolo Member
Skrev for 13 years siden | | | |

tls havde slet ikke set din første besked. Det må jeg lige tjekke imorgen kaburatoren er en 31'er så det burde vel være en 1300cc.

dscn3488.jpg
dscn3489.jpg

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

ja

læser du slet ikke det vi skriver - så tror da fanden vi når op på 250 reply's hver gang haha ;0)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) nivolo Member
Skrev for 13 years siden | | | |

john har heller ikke planer om og skille flere bobbel motore foreløbigt:)

(permalink) nivolo Member
Skrev for 13 years siden | | | |

bornholmer lige det ene svar smuttede:) men kan tage billed af nummeret imorgen så håber jeg der er en der kan identificere det.

(permalink) nivolo Member
Skrev for 13 years siden | | | |

og dog hvis der er 6hk i forskel er det vel ubrugelig info hvor mange cc den er på.

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

det behøver du ikke bøvle med , står der 113 som de tre første numre er det en 1300 - står der 331 som de tre første numre er det en 1600 - men måler koblingen 180 mm i diameter vil jeg vædde en gammel cowboyhat på det er en 1300 ccm

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) nivolo Member
Skrev for 13 years siden | | | |

det må jeg sku måle imorgen. nu står jeg med en dobbeltportet motor og 2 31'er karburatore er der mulighed der?

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Stop nu denne tråd. Det er en 1302 motor på 1300cc og 44HK. Hvor "A" i AB er svært at læse. Kør med den. Lad være med at skille den ad.
Ja der er masser af muligheder. Den kan med lethed bygges om til 2332cc.
Man køber blot et 2332cc kit og smider eller kaster, hvad man nu foretrækker, den sammen. Erfaringer viser at den kan yde mellem 125 og 270 HK.
125 i Danmark og 270 i USA.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply »

You must log in to post.