Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Forsikring til ombyggede biler ???

Tags:
No tags yet.

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

har spurgt før . men prøver lige igen , er der nogen der har forsikret deres bil ved det ETU noget og prøvet at få deres bil totalskadet ???

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

jo det er der , unge mennesker køre ofterer galt end ældre , det er faqtum...

unge mennesker kører ofte for hurtigt, især i byerne, det er også et faqtum

derved er de farligerer i trafikken, det er de fleste vidst enige om. og derfor en dyerer forsikring.

unge mennesker vil gerne ha ombyggede biler, med lidt mere wroomm wrooom - det er ikke et faqtum , men det finder man hurtigt ud af efter kort tid herinde..

jeg er selv en af dem, selvom jeg ikke er helt ung mere ;0)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ja nu kan man jo ikke generellisere det på den måde ,når vi snakker om klassiske og veteran køretøjer de bliver jo kørt af et andet klientel end hoben du sammenligner med

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

det er ikke mig men forsikringsselksaberne der generaliserer , og straffer kollektivt - ikke noget jeg finder på

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) haahr Member
Skrev for 13 years siden | | | |

781,50kr m kasko for en balje

(permalink) Red Bug Member
Skrev for 13 years siden | | | |

781,50kr. m kasko, hvor kan det lade sig gøre!!??

-------------------------------------------
Red Bug
Old School Beach Buggy
K!m
(permalink) Cruus Member
Skrev for 13 years siden | | | |

giver 4275,- for Speedsteren, dækker for 150.000,- Hos ETU

-------------------------------------------

Cruusr600 @ hotmail.com
(permalink) Cruus Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Vil finde noget billigere, eller en forsikring hvor der ikke er begrænset kørsel, min nabo har en ældre 911er med "Klassisk" forsikring, men kan man få det på en ombygget bil?

-------------------------------------------

Cruusr600 @ hotmail.com
(permalink) vwanders Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Altså undskyld jeg blander mig som en gammel mand (uden egentlig at være gammel).

Men alt under 3500 kr er billigt for en almindelig bil. Ombygget eller ej.

Og med "almindelig bil" mener jeg en bil der ikke er veteranforsikret. Selskaberne tilbyder to slags forsikringer:

1. Almindelig og dyr.

2. Begrænset (veteran) og billig.

De er da bedøvende ligeglade med om i kun kører om sommeren i jeres ikke-veteranforsikrede, ombyggede biler. De laver en forsikring der dækker al kørsel - derfor prisen.

Hvorvidt ombyggede biler så BURDE kunne veteranforsikres er en helt anden diskussion som ikke behøver startes her.

Jeg har ihvertfald personligt ikke tænkt mig at brokke mig over at min veteranbil, med almindelig forsikring, koster det samme som min dagligdagsbil. Så kan man bare lade være at bygge den om.

-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Cruus Member
Skrev for 13 years siden | | | |

For mit vedkommende, er det nu mest fordi jeg er udstyret med økonomisk sans, gennemgår mine forsikringer en gang om året,

Jeg vil ikke have en veteran forsikring, da det ikke er en veteranbil.
Min forsikring er steget 1500,- på to år det syntes jeg bare er for meget.

Har intet at gøre med om den er ombygget eller ej, hvor mange tror du ikke der kører type1 med store motore, skam sænket, osv på en almindelig veteran forsikring, det er vel også en form for ombygning?

-------------------------------------------

Cruusr600 @ hotmail.com
(permalink) eschultz Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hvis man er efterlønner/pensionist, bor langt ude på landet, samler mindst 3 forsikringer og har 25 års skadefri kørsel, kan man få kaskoforsikret sin daily driver (VW Lupo 3L TDI)for ca 2100 kr. årligt i Alm. Brand (max 20.000km. årligt). En VW 1300 kan koskoforsikres incl vejhjælp for ca. 800kr. årligt hos Runa (Bilen skal være i original stand, forsikringssum 25.000kr.), dette med kørsel alle årets måneder, dog uden vejhjælp i vintermånederne, medlemskab af en klub nødvendig, og den må ikke bruges til daglig kørsel.
Man må gerne køre til købmanden i den, eller til ishuset :-)

-------------------------------------------
30-82-21-08 Mail: verdensnavle.dk[at]gmail.com Lokation Lolland
(permalink) Møgelmose Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Man må gerne køre til købmanden i den, eller til ishuset :-)

Tænk det måtte jeg ikke med det sidste selskab jeg undersøgte forsikring ved. De klassificerede det som en indkøbstur at køre til stranden og købe en is sammen med kæresten.
Derfor er jeg as we speak forsikret ved Alm. Brand som almindelig bil. Jeg melder selv bilen i "stilstand" når hr. frost nærmer sig og ud igen når jeg føler salten er væk. Jeg kan ikke huske præcis hvad jeg kommer af med men så vidt jeg husker er det <250kr pr. måned hvor den kører og ~20-30kr når den står stille. Det betyder dog at jeg skal betale for et helt år om foråret og så får jeg en check retur til efteråret.

-------------------------------------------
Aalborg 248442 seksogtyve
(permalink) Mr-M Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jamen fortæl da hvilket selskab, man ikke må køre til ishuset hos...

-------------------------------------------
Mvh.
Mr-M
(permalink) Møgelmose Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jamen fortæl da hvilket selskab, man ikke må køre til ishuset hos...

Åh.. En mindre detalje at glemme ;)

Det var en konsulent fra Nordisk Veteran.

-------------------------------------------
Aalborg 248442 seksogtyve
(permalink) samurai Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg giver 2200 om året med kasko hos Etu, flyttede alle mine forsikringer, og sparede over 1000kr om året i forhold til Fair, med en bedre bilforsikring med autohjælp inkluderet. Det er nok svært at gøre det billigere, men hører da gerne om billigere forsikring.

-------------------------------------------
Baja buggy 68'er.
(permalink) Cruus Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ja, jeg gav ca 600,- da jeg havde min Ghia, det er dog lidt noget andet når det er en kitcar der er tale om
Da de ikke kan køre under alm. Veteranforsikring. Tror jeg prøver at gå nogle forskellige selskaber på klingen
Det må sgu da være muligt at få en god pris/dækning/vilkår

-------------------------------------------

Cruusr600 @ hotmail.com
(permalink) schakenda Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hos ETU skal man husk at påregne +75% på præmien hvis man er under 25 år
jeg har lige fået min præmie og den er på ~2500.- årligt for min speedster.

Her er de priser vi kan tilbyde jer ved forsikring af jeres biler.
Er der tale om kørsel for 12 måneder ?? Nej der er tale om begrænset dækningsperiode: Forsikringen dækker skader forvoldt af eller på den forsikrede Buggy sket i perioden 01.marts til og med 30. november. I perioden 01. december til og med 28. februar dækkes alene brand og tyveri skade.

Ønskes en helårlig dækning vil det blive efter vores normale tarif.

Præmie efter motorstørrelse og med en max handelsværdi på kr. 100.000,- og en selvrisiko på kr. 3.000,-

Buggy indtil 1600 ccm årlig præmie kr. 2.000,-
Buggy større end 1601 ccm men mindre end 2000 ccm årlig præmie kr. 2.500,-
Buggy større end 2001 ccm men mindre end 3000 ccm årlig præmie kr. 3.125,-

Tillæg for unge i alderen 18-25 år: ovennævnte præmier + 75% og dobbelt selvrisiko

Kan der laves noget til de unge så det falder de 75% ekstra
Eks. ???
falder de 75% til 50% ved skadefrikørsel efter et år og til 25% efter 2 år og til 0% ved 4 år ?????? nej præmien er fast i hele perioden.

Er der nogel form for km begrænsning ???? nej

Med venlig hilsen

ETU Forsikring

(permalink) webmate Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hej Schakenda!

Dette er et meget gammelt brev:
====================================================================================
"Her er de priser vi kan tilbyde jer ved forsikring af jeres biler.
Er der tale om kørsel for 12 måneder ?? Nej der er tale om begrænset dækningsperiode: Forsikringen dækker skader forvoldt af eller på den forsikrede Buggy sket i perioden 01.marts til og med 30. november. I perioden 01. december til og med 28. februar dækkes alene brand og tyveri skade.

Ønskes en helårlig dækning vil det blive efter vores normale tarif.

Præmie efter motorstørrelse og med en max handelsværdi på kr. 100.000,- og en selvrisiko på kr. 3.000,-

Buggy indtil 1600 ccm årlig præmie kr. 2.000,-
Buggy større end 1601 ccm men mindre end 2000 ccm årlig præmie kr. 2.500,-
Buggy større end 2001 ccm men mindre end 3000 ccm årlig præmie kr. 3.125,-

Tillæg for unge i alderen 18-25 år: ovennævnte præmier + 75% og dobbelt selvrisiko

Kan der laves noget til de unge så det falder de 75% ekstra
Eks. ???
falder de 75% til 50% ved skadefrikørsel efter et år og til 25% efter 2 år og til 0% ved 4 år ?????? nej præmien er fast i hele perioden.

Er der nogel form for km begrænsning ???? nej

Med venlig hilsen

ETU Forsikring"

===================================================================================
Det har ikke noget med virkeligheden I DAG at gøre.

Jeg betaler 2.981,50 kr for en almindelig buggy hos ETU, men jeg var godtnok også kun 60 år gammel, da forsikringen blev tegnet sidste år.

Med venlig hilsen

Per

(permalink) Cruus Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Men schakenda giver da 2500,- for hans, så helt forældede priser er der vel ikke tale om ?

Jeg syntes bare 100.000,- er for lidt, så min har jeg sat til 150.000,- og betaler derfor noget mere...

-------------------------------------------

Cruusr600 @ hotmail.com
(permalink) schakenda Member
Skrev for 13 years siden | | | |

@webmate - sammenlignet med den præmie jeg betaler er de 2981,50 noget høj.
hvilken værdi har du sat den til ??

- Nu kunne jeg ikke lige se om du var 60 eller 20 ud fra hvad der bliver skrevet ;-)

(permalink) webmate Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Bilen er forsikret for 60K og det er med en 1300 motor
Jeg er fra 1949 og har ikke haft nogen skader siden 1971

(permalink) kanalt Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Gældende tarif for 2011:

Beach Buggy samt VW Bobbel fra før 1990

Tarif i kr.

Motorstørrelse 1/1 årig præmie
indtil 1600 ccm 2.337

1601-2000 ccm 2.922

2001-3000 ccm 3.649

Tenes forsikring for BEach Buggy enkeltstående tillægges ovenstående præmie 30%

Dækning: Ansvar og kasko

Max handelsværdi kr. 100.000

Selvrisiko kr. 3.000 pr. kaskoskade

Tillæg for unge i alderen 18-25 år + 75 % af ovennævnte præmie samt dobbelt selvrisiko.

Anvendes bilen som helårsbil, tariferes denne efter almindelig tarif.

Hovedforfald altid ¼

· Køretøjet må kun benyttes som hobbykørsel (som vejledende max. 6.000 km. pr. år) og ikke
som dagligt brugskøretøj. Hvis der er tale om forsikring af en veteranbil eller klassisk bil, skal

registreringsnummeret på familiens brugsbil oplyses.

· Køretøjet må kun anvendes til hobbykørsel i perioden fra den 15. marts til og med den 15. november.
I perioden 16. november til og med den 14. marts er der ingen dækning for skader,

hvis de opstår mens køretøjet er i brug som et trafikmiddel

-------------------------------------------
Kan alt det umulige tager tid
http://www.Buggyteamsyd.dk
Sønderborg
(permalink) webmate Member
Skrev for 13 years siden | | | |

@kanalt

Hvorfor skal jeg så betale sammenlagt 5.574,25 kr for 2 buggyer under 1600 cc?

Der er jo så ikke tale om enkeltstående forsikringer.

Det synes jeg du skulle spørge Frank om

(permalink) runesten Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg prøver desperat at finde en billig forsikring til en VW cab, men jeg vil kunne køre både til bageren og på arbejde om sommeren hvis jeg har lyst. Er der nogen der kender til en mellemvej mellem alm og veteran? ETU gav mig for nogle år siden et super tilbud på 2200 kr hvor alt nærmest kunne lade sig gøre, men nu er de slet ikke til at tale med og vil have 6600 kr årligt for en normal bilforsikring. Det er hvad jeg kan få en A4 Cabrio forsikret til, så det hænger ikke helt sammen i min verden.

Edit: Jeg har nu fået et tilbud fra mit nuværende selskab på 4400 kr årligt, som normal bil. Til gengæld sagde hun at det var op til mig at bevise at den fx er 100.000 kr værd. Lyder det mystisk? Hun lød som om at hun ikke vidste hvad hun snakkede om, men hun sagde at hvis uheldet var ude så ville de bedømme hvad man kunne få en lignende bil for og at det så var op til mig fx via billeder at bevise at den jeg har er 100k værd.

Jeg er med på at man kan få de billige veteran, men jeg opfylder altså ikke deres krav.

Er der nogen der har noget visdom og gode oplevelser?

-------------------------------------------
Det hedder standard og ikke standart. Det sidste er en militær fane.
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg havde min 58er type1 forsikret som hverdagsbil ved topdanmark og gav 955kr på år. For de penge måtte jeg køre op til 3000km om året, HELE ÅRET. Hvis jeg skulle køre op til 8000 km skulle jeg af med 3000 kr. Jeg valgte at køre som alm bil og ikke veteran, da jeg ikke ville have de begrænsninger som der typisk følger med. Altså kunne tage bilen når jeg ville og køre hvorhen det skulle være.

Hilsen Peter

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk

Reply »

You must log in to post.