ville prøvestarte min motor, men den vil ikke starte, den gnister, og den får benzin, men vil alligevel ikke starte?
gør det noget man starter sådan en motor op på olieblandet benzin?
ville prøvestarte min motor, men den vil ikke starte, den gnister, og den får benzin, men vil alligevel ikke starte?
gør det noget man starter sådan en motor op på olieblandet benzin?
olieblandet benzin ?????
ja
det sgu hverken en gammel plæneklipper eller en scooter du skal ha gang i...
og hva har du gjort - hvordan og hvornår har den kørt sidst ??
hvad er det for en motor i hvilken slags bil ??
prøv lige at spørg så man kan svare på en ordenlig måde tak ;0)
hvorfor må man ikke starte den på det?:)
må du undskylde,
den har kørt for et par måneder siden, og er ikke pillet ved den siden.
det er en 1600 i en buggy
men den har rykket sig lidt i tænding, kan det være nok til den ikke starter?
ja
ja
hmm må prøve at indstille den igen så:)
Den kan da sagtens starte på olieblandet benzin så mange oktaner tager det vel heller ikke . juster din tænding så springer den nok i gang
ja ja holm - men når man skal udlukke fejl på et tændingsanlæg - så sørger man for at alt er optimalt for optimal tænding - og scooterbenzin er ikke en af dem vel..
altsaa en ltr benzin koster 12 kr / hvorfor rode med noget ukorrent pis...
den kan ogsaa koere paa diesel i ca 1,5 min
Det er så nok det benzin der lige har været ved hånden , og det betyder ikke en skid bare benzin er frisk . måske du ligefrem anbefaler oktan 98 til opstart :-)
En 4 takts motor kan sagtens køre på oliebl. benzin. Castrol Super TT 2%
Det gør jeg altid efter hovedrenovering for at få Topsmøring i cyl.
Egil.
Lige nøjagtig Genau same here
okay - vi snupper nogen gamle plæneklippertændrør - passer næsten lige i
snupper nogen gamle toyota platiner af ukendt fabrikat - passer næsten lige i
snupper nogen gamle tændkabler med revnede hætter fra en fergunsontraktor - passer næsten lige i
tager et rotordæksel fra en gammel fiat 500 - passer næsten lige i
også en rotor fra en gammel morris 1000 - passer næsten lige i
og en tændspole der godt nok er lidt tyk på midten - men passer lige i
OGSÅ HÆLDER VI LIDT SCOOTER BENZIN PÅ OG KRYDSER FINGRE FOR AT PISSET NOK SKAL STARTE - - - - nerrrrrrj vel ??????
Bornholmer tag dig lige sammen, tror du scooter drengene skifter over til ren benzin hvergang de starter nerrrrrrj vel
nu er den indstillet i tænding så mærkerne passer, men den starter stadig ikke..
og du er sikker på at tændingen står til cyl 1 og ikke 3 ?
det passer ihvertfald med mærkerne både i fordeler og på tappen
så burde det være ok med mindre du har skiftet fordeler . hold rigeligt med gas på du har sikker druknet den
Checket at platiner åbner 0.40 ?
Har du prøvet at give den et skud benzin ned i karb direkte og så starte?
Og det er det rigtige tændingsmærke du har stillet efter.
Hvis det er en gammel type 3 blok kan drevet til strømfordeleren vist nok vende en halv omgang i forhold til normalt. Det har drillet mig engang. Husk rigeligt med plænetrim men vent med NPK gødningen til du har flyttet bilen.
G.
kan godt hjælpe ..MEN du bor sikkert ikke på fyn evt 29731336
Mange tak:) men nej jeg bor lidt udenfor skive:)
Kunne heller ikke starte min nye motor dengang! Og det var fordi den var druknet! Tænkte a jeg bare skulle blive ved med og køre på starteren! Men det hjalp ikke en skid! Tog tændrørene ud, renste dem og så sprang den bare lige igang! Så kan være det os er dit problem
så nu er den indstillet i tænding, men nu er der fandme ingen gnist, hvad fanden i *@¤%!? sker der?
Hva kan det være?:)
Har du lavet en kortslutning eller kommet til at skubbe ledningen af kondensatorer eller er det efter du har stillet platinerne 0,40 så er det nok dem det er galt med .sidder ledningerne rigtigt på din spole. er der strøm til spolen ?