- 13'ne , fedt den må jeg t og bruge :)
Vh..
- 13'ne , fedt den må jeg t og bruge :)
Vh..
jensl : Nu er det jo ik det, der overhovedet er lagt op til... Men sjovt ting skal misforstås... :-)
Rasmus : Jamen det er helt ok, der kan altid skrives en del ting i kampens hede... hehe...
Fastoldvw : Jeg mener heller ik der skal sælges gamle komfurer her inde, med mindre det er noget der hører til vores gamle elskede VW`ere... ;-)
Ps. Jeg plejer nu bare at kører selv om det ik er forår og varme, jeg flår da bare varmen til og for "konen" til at en sommerkjole på så vi kan kører en tur... høhø..
Allan 2000 Frb : Nu har det slet ik noget med moderatorene at gøre, men en vendelig opfordring til en debat i en sober tone uden folk smider lamme kommentarer efter andre brugerer af dette gode hobbyforum vi befinder os på... :-)
vwandmanden : Jeg vil hellerer ha en super cool gammel brandbil og skulle parkerer inde i midtbyen, end en gammel overpatinerer vw som der er lavet 22.000.000 af... ;-) Nej hov vi er jo på vwnettet.dk (bare glem at jeg skrev dette)
vwandmanden nu er det ikke folk, som ikke kan stave jeg mener, det er alle de alternative stavemåder, som f.eks. at undlade et "e" i "er" osv. Det er en underlig forkortelse, som gør det mere besværligt at læse en besked. Det er kun konstruktiv kritik. Hvis jeg så noget jeg var interesseret i, men så sådan en tekst, så ville jeg springe den over og finde noget andet.
*Rasser, hvad mener du med den smøre du skrev? Din første tekst har jeg ikke skrevet? Jeg har da heller ikke skrevet noget om, at fordi den ene sætter en vandkølet til salg, så må jeg også? Dit indlæg giver ikke meget mening i forhold til hvad jeg skrev? Jeg kan forstå at det måske er din generale mening, men så er det ikke iorden, at du kun henvender dig til mig i teksten, for til sidst at skrive jer.
Jeg hentyder til den sms måde der staves på. Det gør det meget mere besværligt at læse, end det burde være.
Hvis vi alle finder på underlige løsninger på at stave, så skal folk jo læse i koder, og så har jeg da mange måder at skrive på, men det nytter jo ikke noget, hvis folk ikke kan læse og forstå hvad man skriver?
Jeg ved godt at det er et kæmpe arbejde, men når nu der er så mange, som hele tiden tilbyder deres hjælp, hvorfor må de så ikke være med? Det lyder til, at I godt kan bruge noget mere hjælp fra andre seriøse brugere af forumet? Jeg kender til flere, som har tilbudt deres hjælp, men hvergang de tilbyder deres hjælp, er det ikke nødvendigt. Det giver jo ikke meget mening?
VWenligst Split
Split261 : Noget af det du selv skriver kan også misfortolkes, det gjorde jeg bla. da jeg så dit indlæg, grunden til jeg så det sådan, er at jeg selv er ordblind(ordblid) derfor tænkte jeg : hey hvad skal det nu betyde???
Det samme gjorde du, da rasmus brugte dig som startpunkt i hans tekst/debatindlæg, for nu snakker vi jo åben debat i denne del af dette foa...
Hoved-oplæget jeg skrev var ikke ment til at skulle ha noget som helst med vores admins at gøre, men måden brugerene, altså os ALLE, bruger dette foa til, og måden det bliver gjort...
Mvh. Bo
IBA2000 nej det har jeg ikke misforstået, der står kun mit navn.
Det har intet at gøre med, at nogle folk ikke kan stave, men at de IKKE VIL, eller ikke gider stave korrekt, som jeg har noget i mod. Og jeg er ikke den eneste, som er træt af det, kan jeg se.
Split
Can't we all just get along?... :)
Beklager. Skrev split261 hvor der skulle ha stået vwandmanden.
Er rettet
Hvorfor er det så vigtigt at alle moderatorerne er online den 24/7 ???!? ;-)
split261 : Hmmm... Du skrev : Ligesom når folk ikke staver korrekt.
Det er det jeg henviser til...
Og lige nu er det det enligt ik til at se hvad det har med oplæget at gøre, selvfølgelig er off-topic velkommen, men måske du skal skrive det til de folk istedet for... ;-)
Stodderkongen : Jo da, men hade faktisk satset på dialog og fornuftig debat, men tror jeg tog lidt fejl ang folks evner til at kigge på kun et emne af gangen og lade være med at smide med mudder...
hendrixxx : Oplæget hade intet at gøre med moderatorerne, men var en simpel og spæd start til at der kunne en måske bedre dialog / debat imellem os brugerer og måske en bedre omgangstone... :-)
for at vende tilbage til det det drejer sig om annoncer,,, man laver jo flere annoncer så når andre leder efter noget at de kan kigge i forskellige afsnit som har med det at gøre som de søger... kan godt se at hvis man har 4 motorer til salg så kunne man samle det under et MEN hvis nu man mener der er andre faktorer spiller ind som skal stå i overskrift (fanger evt interesse hos køber/søger) så er det jo dumt at have det hele stående i 1 annonce hvor folk ikke kan følge med i osv...
prøv at holde os til overskrift ellers kan det jo hurtig komme på afveje :)) bare lige et foto som viser det kan gå galt :))
bare min mening en af dem som HAR FLERE annoncer :))) keep up the good mood
Nu du er her Micha. Jeg ved du har været her i mange år og sikkert solgt en masse ting til en masse glade mennesker og jeg risikerer muligvis at få alle vennerne på nakken. Jeg synes dog at dine annoncer den seneste tid virker mindre tillidsvækkende end så mange andre. Dine biler skifter ejer 14 dage, for så at komme tilbage til dig til helt andre priser selvom intet er sket med dem. Der er sikkert en god forklaring bag, den fremgår bare ikke og det giver i hvert fald mig en mangel på gennemsigtighed, der gør at jeg som ikke fast inventar her på siden, har mine betænkeligheder.
Jeg har faktisk været interesseret i denne grønne Ghia fra starten, men så var den pludselig uden fælge og motor, og så havde Kew den til 120.000 med motor og så er den pludselig tilbage hos dig til 140.000 ude motor osv osv. Stiller man spørgsmåltegn ved den slags bliver man ofte mødt af knap så venlige ord eller ens indlæg forsvinder.
Mon ikke det var ønskeligt for dig også, at der var lidt mere åbenhed og gennemsigtighed? Jeg tror at du ville sælge endnu mere, hvis man ikke fik opfattelsen af at VWnettet er din primære indtægtskilde og at du lige som så mange andre er her for at dyrke en hobby. Man ser jo ofte folk sælge biler herinde billigere end de ville gøre i fx Den Blå Avis, og det hele emmer at af man deler en fed hobby og det er jo med til at gøre dette forum så fedt.
Det var bare mine 2 cents, og du kan bruge det eller lade være. Jeg har intet imod at folk tjener penge på deres sager, jeg ved bare at for mit eget vedkommende ville det være rart med lidt mere gennemsigtighed omkring bilerne, ejerforhold osv, så man ikke sidder med fornemmelsen af at her sker der noget mystisk.
Mvh
Rune
så kan du jo glæde dig over at ghia ikke mere er til salg OH NEJ DET ER IKKE NOGEN FORM FOR INDTÆGS KILDE FOR SÅ VILLE MAN SKU BLIVE FATTIG ;;; HAR HELT NORMAL JOB SOM ALLE ANDRE :)... du ved jo også hvad den kostede i usa 22000usd + fragt +told og moms så prisen er helt reel ikke noget andet...
Det var nu ikke så meget om prisen var for høj eller lav, den var bare de skiftende priser, ejere osv det gjorde det hele noget forvirrende og i hvert fald i min verden fik nogle klokker til at ringe. Det var som sagt et råd ikke andet. Tillykke med salget, der er en der har fået sig en lækker bil.
Der sku en der har fundet "caps lock"
runesten : Det er nemlig lige de her punkter jeg også hade luret lidt på...
Er godt klar over at det gør mig lige så meget til skydeskive som dig, det har jeg jo set før...
Gemmensigtighed er også en faktor der er vigtig når man som de fleste her inde handler lidt og bytter lidt og ik tjener ret mange basseører på delene, hvis man ik taber penge på dem...
Nu bestemmer man jo selv hvem man vil handle med, så hvis et hyppigt ejerskifte og svingende priser er afskrækkende, så er det jo bare at finde en anden. Men jeg kan nu godt forstå dig, og jeg har igennem tiden lært at hvis noget lugter af lort, så er det somregel fordi det er lort. Den har ikke slået fejl endnu, og vw scenen er også så lille herhjemme at det er svært at lave at for meget lyssky forretning, uden der sidder en større skarre i kulissen og tænker sit, men nok om det..... Hvad sker der den 24 juli??? Kommer apokalypsens 4 hesteriddere????
Hej jeg vender lige tilbage til emnet. Personligt synes jeg modsat vedkommende der oprettede denne tråd, at det er træls hvis der er en masse forskellige dele i samme salgsannonce. Synes det er fint at det holdes på et niveau som i den blå avis. Overskriften er den vigtigste og så en del eller naturligvis flere dele hvis det er noget sammenhængende ellers mister man hurtigt interessen når man skal igennem en lang liste af gl. baglygter, tagbegagebære mv. for at finde frem til de karmann ghia dele man mangler.
Af princip kunne det være ønskeligt at alt der ikke startede med "Sælges" - "Købes" - "Byttes" blev slettet. Det er sgu lidt træls at skulle igennem en tråd på flere sider for at finde ud af at det blæsehus slet ikke er tilsalg, men et man søger... Når det var lige til salg/købsannoncerne,
Derudover som Rasser skriver, så brug dog overskriften til dennes formål, nemlig at give et kort og konkret indblik trådens indhold.... Det gør man ikke med overskrifter som "HJÆÆLP" eller "Se lige her" osv.
Stor tak til moderator, administrator, kompensator hvem i end er
Niels_Kristiansen : Kan sagens se hvor du vil hen med det du skriver, men kan ik se at der absolut skal være 3-4 annoncer for de dele der sagens kunne være i en???
Jeg kan som udgangspunkt kun tage min annonce som er fremhævet længerer oppe af rasser, som min "standart" og jeg mener at det burde være overskuligt at komme igemmen den lille liste da der står solgt eller resaveret, ud for de ting i tråden...
Desuden er der lavet tags på 9 ud af 10 emner i tråden og overskriften siger vist også nok vil jeg tro ***SÆLGES : Div. til T1 + lidt mere***
IBA2000: Jeg har set din annonce og mit indlæg var ikke en kritik af din annonce, blot generelt. Der er mange der glemmer at bruge overskriften rigtig
Niels_Kristiansen : Hmmm... Ok... Du startede ellers ud med at skrive ang mig... ;-)
Og selvfølgelig er der mange der glemmer det, derfor er det måske endnu mere vigtigt at de lidt mere erfarne brugerer viser vejen for de nye i dette foa, det kan gøres igemmen debat på siden som jeg faktisk lagde op til fra starten og så derfra se om man ikke kan komme et skridt nærmere på at forbedre annoncerne på vores gode hobby side... ;-)
Peace, Love and harmony.....
Kommunikation er svært.... faktisk er det så svært at der er mange danskere der lever af at udbyde kurser i det, uanset om de kan stave eller ej...... er det ikke vildt?
Der er måske nogle der er sure når de er herinde fordi deres vw ikke vil starte, andre super glade fordi deres projekt ikke er så omfattende som først antaget.
Der er folk der bruger nogle sjove vendinger eller formuleringer... vi er heldigvis forskellige lige som vores vw´er.... tænk hvis der stod 22.000.000 ens vw.....
Hvis vi alle havde bare en lille smule tålmodighed med andre hobbytosser så slap vi for a sid o læs om nærtagen hoby toser dr ik ve læs eler aksepter dt nogen kaler børnestavning eler sms sprog LOL......
Så nu tog tråden lige en urelevant drejning som kendetegner vwnettet. Tråden handler om disciplin ang. Oprettelse af annoncer. Men klokken er jo også mange. Nogen ha røget formeget og drukket rigeligt.
Koom nu videre.. Nederen tråd, det her..
Fastoldvw : Hvorfor er det en "Nederen tråd" når der bliver lagt op til at folk snakker her på nettet og andre kan følge med???
Er det ik lige netop det som vi skal her : ---Ideer og spørgsmål til hvordan man bruger dette forum---
eller tager jeg fejl?? for jeg vil jo sige der er lagt op til debat... ;-)
Muligvis, men jeg mener bare ikke det er en frugtbar debat. Emnet har været oppe før og resulterede dengang også bare i at forskellige fremfører deres rigide holdninger. Og det er jo i virkeligheden ikke en debat, mere en opremsning af holdninger.
Og så er min personlige holdning den, at der findes vigtigere ting i verden end det, som denne tråd handler om..
F.eks vigtige hobbyrelaterede ting, om hvilket år/måned baglygterne skifter størrelse på en splitbus og den slags.. ;-)