Type166 =scwhimmwagen
</a
Type166 =scwhimmwagen
Mærkeligt at ingen nævner Type 15, sådan én har jeg da i samlingen...
http://www.typ15.com/uk/index.html
Hvor blev Daniel af...
Det er vist det man kalder et langt svar på et kort spørgsmål :-)
R.
For ikke at nævne type 17 - foldetagstype1 så vidt jeg husker.
T2a/b - crossover bay - Zwitter = T2 8/71 - 7/72
T2c vandkølede T2 do Brazil
Hold da k..t der er mange flere end jeg forventede. Ja så nu er det ikke så meget at forstå, som at holde styr på hvad der er hvad.
Men det vil prøve at se om jeg kan samle alle herfra på en lang liste. tror det kunne være dejligt med et billede, hvorpå alle stod. :)
Tusind tak for hjælpen
Hvad betyder NOS?
runesten skrev:
Hvad betyder NOS?
New Old Stock = ny orginal vw reservedel som har ligget på lager siden ny. i det øjeblik den har været monteret eller testet ved montering, er den ikke NOS mere, men brugt - dette udtryk bruges kun om nye ubrugte dele.
Er varen evt i orginal vw embalage vil det øge en evt vuderingspris.
dvs fremstillet på samme sted og måde som de orginal dele der sad i din bil da den var ny.
med andre ord - KVALITETSVARE ;0) der er dog enkelte NOS dele som vil være kraftigt mærket af tidens tand og ubruglige - så alt med omtanke.
nogen oversætter det dog også som
New Original Stock
begge dele er nok lige rigtige
for mange seriøse der renoverer ældre vw'erer er dette næsten en religion at samle en bil med flest muligt NOS dele, eller at finde og sælge NOS dele. Det giver et projekt lidt ekstra finish og kvalitet med lidt afstand til "pøblen" om man vil ;0)
men koster også ofte en del mere, udbud og efterspørgsel.
at lave en bil alene af NOS dele kan dog tage rigtige mange år , mange penge og mange træf og markedsbesøg mm - men nydelsen er ofte også lidt større når man er færdig.
en NOS baseret bil kan sagtens være sænket, ha stor motor og fede bremser - der er selve basisbilen der skal være helt orginal. og tit er netop disse biler finerer end såkaldte orginalbiler, der ser orginale ud - men er renoverede med repro dele.
Det giver god mening. Tak for svaret.
Bornholmer: nu er det jo ikke kun vw som bruger betegnelsen NOS. Så det er bare generelt "New Original Stock" selvom du er en taber der kører amerikansk muskelbil og bruger originalt fremstillede originaldele fra dengang, er betegnelsen stadig NOS.. Nej ingen misundelse her
Fucking lortetelefon... Den skriver jo noget andet end jeg skriver... Retter det lige
nej men bliver der spurgt i et vw forum bliver der skrevet orginale vw dele - men ellers ja - gælder alle biler der bliver omtalt i engelsksprogedes forums ja.
på en amerikaner kan NOS dele dog godt forveksles med gasanlæg til motor NOS parts..
men det er der ikke mange vw der kører med det.
Er en M 182 ikke en jagtvogn bare Højre styret ??
Fusca T1 1968
Haldex201
.......der gik også længe før jeg fattede at motorerne havde Deres egne type betegnelser feks. en type 4 motor i en T2b :-)
Tråden var jo også fåkedop allerede ved det første svar.
Mit mål med tilværelsen er at nedgøre folk der siger bobbel, boble og rugbrød. Det er upræcist og kræmmermarkedsagtigt.
:·)
G.
I dag til kræmmermarkedet, fik jeg ellers rugbrød til frokost og en dejlig sodavand med bobler i.... skal jeg nu nedgøres for det?
;o)
Jeg tager sommetider mig selv i at sige rugbrød, når en eller anden bonderøv ikke ved hvad en type2 er :-)
et lille bidrag her fra med modeller dvs big love gt marc1 mm samt billeder af disse
http://www.sebeetles.com/contents.htm
vh caspar j
Dvs. når jeg nu skal købe en ny bundplade til min vw fra 1962 - (en 117'er)- passer alle 1200 type 1 pladedele så på hinanden - lige meget om den er fra 61 eller 72 ?
Der er forskel på sædebeslagene.
Split261 - Bare så jeg ikke kommer til at skulle styre fra hvor bagsæderne sku' ha været - er det så noget der kan uddybes ? ;)