Nu rodede jeg mig ud i noget tænding i min fars Bay bus. Skulle jeg nok aldrig have gjort.
Vi renoverede motoren for snart 2 år siden, der fik den sædejob, mere kompression og en meget mild knastaksel.
Motoren køre stadig med de gamle solex karburatorer og originale udstødnings system.
Den har kørt med platiner indtil nu, men vi vil forsøge at montere det originale elektroniske tændingsystem for at blive fri for platiner der driller og skal justeres konstant.
På det elektroniske system har vakuum dåsen 2 udtag, har læst noget om dette engang og er det rigtig den ind mod fordeleren ikke behøves ??
Kan se at den både har centrifugal avancering og vakuum dåse, vakuum dåsen avancere tændingen så den tænder før ikke? Hvad gør centrifugal avanceringen ??
Er dette elektroniske system overhovedet det værd ? Læste engang et sted at der var rigtig meget at hente på brændstof økonomien med dette sæt, er det rigtigt ?
Sidst men ikke mindst, stilles den tænding som alle andre ? 7,5 grader før top uden vakuum slange ?
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com