Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Tænding type 4 i Bay, standard motor + lidt.

Tags:
No tags yet.

(permalink) Hummel Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Nu rodede jeg mig ud i noget tænding i min fars Bay bus. Skulle jeg nok aldrig have gjort.

Vi renoverede motoren for snart 2 år siden, der fik den sædejob, mere kompression og en meget mild knastaksel.

Motoren køre stadig med de gamle solex karburatorer og originale udstødnings system.
Den har kørt med platiner indtil nu, men vi vil forsøge at montere det originale elektroniske tændingsystem for at blive fri for platiner der driller og skal justeres konstant.

På det elektroniske system har vakuum dåsen 2 udtag, har læst noget om dette engang og er det rigtig den ind mod fordeleren ikke behøves ??

Kan se at den både har centrifugal avancering og vakuum dåse, vakuum dåsen avancere tændingen så den tænder før ikke? Hvad gør centrifugal avanceringen ??

Er dette elektroniske system overhovedet det værd ? Læste engang et sted at der var rigtig meget at hente på brændstof økonomien med dette sæt, er det rigtigt ?

Sidst men ikke mindst, stilles den tænding som alle andre ? 7,5 grader før top uden vakuum slange ?

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com

Reply

You must log in to post.