Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  AS41 motorblok

Tags:
No tags yet.

(permalink) 2llman Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hvis man køber en ny motorblok (AS41) hos en af div leverandører, er den så "klar" til montering eller skal den klargøres inden montering, her tænker jeg på afgratning osv..?

-------------------------------------------
VW 1303 73' 1600ccm
crazymikesstaff@hotmail.com
(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg har lige fået en fra Csp, den er lidt grov støbt, men 5 minutter slibning, og blæse den GODT igennem, og den er klar.
Super fedt at arbejde på en ny blok.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) 2llman Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ok lyder godt.. Må man spørge om hva du måtte slippe for en ny blok.?

-------------------------------------------
VW 1303 73' 1600ccm
crazymikesstaff@hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Og så montere et tysk oliesugerør ikke?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) 2llman Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Tysk oliesugerør..?

-------------------------------------------
VW 1303 73' 1600ccm
crazymikesstaff@hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ja det der sidder i den nye blok ligner noget et barn har loddet sammen. Det gjorde CSP vist ved Martins før han fik den med hjem.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ja csp satte andet sugerør i.
Mener den kostede 55oo kr.

Kit og buggi har også nogle blokke på lager.. Han kan sælge dem til 45oo mener jeg.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) 2llman Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ok lyder godt, kan være man skal gi k&b et kald så. :-) tak for hjælpen.

-------------------------------------------
VW 1303 73' 1600ccm
crazymikesstaff@hotmail.com
(permalink) fvee Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Husk at udmåle lejeboringerne (hoved&knast)og afstanden fra samlefuge
til cyl.fod (100mm)

(permalink) 2llman Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Til det rigtige lejemål går jeg ud fra. .?

-------------------------------------------
VW 1303 73' 1600ccm
crazymikesstaff@hotmail.com
(permalink) fvee Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ja det skulle jo gerne være standard.
Men det er mere om de er 10000% runde.Det er nemlig Ikke altid tilfældet.Slidgrænsen er få 100/dele og det er ikke sådan bare lige at måle.
Nogle bruger 3punkt måler men det er ikke nøjagtig nok.
Samlefuge/cyl.fod er af hensyn til komp./vendehøjde.

(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hvad måler man med?

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) jimmy Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Et spærmål lidt ligesom en trepunkts målere bare det at den kun måler to punkter i stedet for tre trepunktsmålere kan snyde og måler ikke ovalitet..
Billede virker ikke men søg spærmål feks disella spærmål så kan du se hvad det er for et værktøj

teleskoplaere_i_saet._til_indvendig_maaling-120x120.png

(permalink) Farmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Højde fra samlefugen og til cylinder flade kan man ikke bruge til ret meget idag. højden varierer op til ca. 0,9 mm (I det mindste hvad jeg har set. nogen har måske oplevet endnu mere) Det er jo bla. derfor det ikke er "bare lige" at samle en motor, hvis det skal gøres ordentligt.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) fvee Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Rigtig Farmer. Med et spærmål (samme som til Cylindre)laver man 3 målinger.
kl. 11-17 og 13-19 og udregner et gennemsnit. derefter kl 21-15. disse 2 målinger må ikke overskride slidgrænsen. Se tekn. data.
Husk afrensning af samlefuge skal være 100%ren og blokken spændt samman med Korrekt
moment.
Spærmål(cyl indiketor/ur)skal nulstilles med mikrometerskrue,husk lidt forspænding.For at holde mikrometerskruen spænder jeg den op i fiberbakker i skruestikken.

(permalink) langeberg Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Fvee det ser ud til du bare har chek på det med at måle blokken ud.....så må vi håbe farmer også lære lidt idag...

Mvh jan

(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det er ik nemt at lære en halvdød hund nye triks:-)

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) jimmy Member
Skrev for 11 years siden | | | |

jeg har rettet i min tekst dumme mobil,
og jeg bruger tit mit micrometer til at checke når jeg har taget et spærmål på arbejde ,da jeg syntes at det nogen gange kan være svært at aflæse et spærmål,og det skal holdes meget nøjagtigt nokkes lidt frem og tilbage når man er lige ved at være der ,det tager lidt tid at bruge et spærmål rigtigt og jeg har brugt det i 15 år nu og syntes stadig det kan være svært nogen gange,
og lige som formel vee skriver skal man checke spærmål med micrometer og micrometer har tit nogen standart pinde/calibrerings mål man kan checke med så at micrometer måler rigtigt efter den dybt nedgravede i frankrig metermålere hvor alt bliver calibreret ud fra og det er bedst at måle ved 20 grader celsius for bedste nøjagtighed dvs måleværktøj må ikke ligge i lommen eller lignende der kan varme det op,og selfølig heller ikke det man skal måle på

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Skal vi ikke bare opgive det med at samle Vw-motorer og så bare købe en Kia Ceed med 7 års garanti ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) fvee Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jo Frank ,det er da også en løsning HI HI.
Men du ved da som os andre, lejehullerne i blokken er altafgørende for en holdbar
motor ik. Nye VW blokke er ikke altid sagen.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Nej men hvad pokker skal en almindelig dødelig gøre.?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) fvee Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ja det er jo lige det.En bekendt har lige fået renoveret en stdmotor for mange kilo penge hos en kendt motor/tuner og det duer bare slet ikke. Så ja Frank hvad gør de?

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg ville gøre som Martin.
Og så mærke efter når man samler den.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) fvee Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Mærke efter??Hvad

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Om tingene mærker rigtigt, ikke klemmer og snurrer let.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply »

You must log in to post.