Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Går fint uden belastning, men hakker og hopper helt vildt ved kørsel

Tags:

(permalink) Kennethgraa Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Hej alle. Jeg har forgæves prøvet at gå min 1200 til at gå fornuftigt dog uden held. Platiner er skiftet og karb er renset og membraner udskiftet, så det bær være ok. Symptomerne er at den hakker og hopper når den skal trække, men den går fint i stilstand og også ganske udemærket i tomgang. Den kan godt tage gas når jeg giver gas når den holder stille, også mange omdrejninger. Når den skal køre er det et være hakken og sprutten. Mener at have indstillet ventiler korrekt, men kan det være der?
Forresten: Er der nogle der ligger inde med en 28 pict karb som de vil af med?

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

(permalink) Rene_Jensen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Platinafstand forkert indstillet er mit bud!
Har en karburator hvis du mangler

-------------------------------------------
Tlf 40126767 efter kl 15 pga natholdsarb.
renejensen72@gmail.com
Sted: Bjerringbro Midtjylland
(permalink) Kennethgraa Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Hej Rene. Tak for svaret. Jeg prøver igen igen. 0,4 mm ved 10 grader før top, ikke!

(permalink) Kennethgraa Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Hej igen. Platiner indstillet og alle tændrør skiftet uden resultat.
Kan det være ventilerne der skal indstilles? Det er snart det eneste jeg kan komme på. Jeg har skiftet acc. Dyserøret, da denne var forsvundet. Den kørte fint i et par dage og så begyndte dette. Kan den være smuttet gennem indsugningen og have ødelagt et ventil eller 2.

(permalink) vwanders Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Prøv at rense tomgangsdyse. Selvom du har renset karburatoren, kan den godt lige have suget en nullermand..

-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Kennethgraa Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Takker, det bliver i morgen. Vil du give disse symptomer ?

(permalink) fvee Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Udmål tændkabler-rotor-dæksel og hætter også selv om de er nye.
Hætter 1000 ohm rotor 4-5000 ohm kabler og dæksel O ohm.
Hvis du har kabler med modstand i så KYL dem væk og brug kobber kabler.
Det kunne også være falsk luft i indsugsystemet. Prøv med ( Dieselstartspray) æter.
Ventilafstand 0,15mm KOLD.
Den har vil ikke ÆDT acc.dyserøret igen.

Ellers 40257965

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Det kan sagtens bare være dine platiner. Lidt fedt eller snavs på kontaktfladerne kan give de symptomer med nye platiner. Da jeg var i lære gned vi altid fladerne ved at sætte dem omkring kraven på kedeldragten og gnide lidt. Kom noget kontaktrens eller benzin på et stykke rent pap og rens kontaktfladerne.
Slibepapir er forbudt. Helt forbudt.
Du skal anskaffe dig et multimeter med kamvinkelmåler i. Så vil du som oftest kunne se problemet. Når motoren hakker virker kamvinkelmåleren ikke.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Kennethgraa Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Hej Frank. Tak for dine kommentarer. Jeg har dog allerede slebet lidt på platinerne, og de gnister fint. Hvorfor må disse ikke slibes?
Jeg rensede dem med benzin før jeg satte dem i, og de kørte godt i et par dage. Det er originale VW platiner, så det burde være ok, men kan selvfølgelig prøve at købe et nyt slt

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Du kan let komme ud for at der nu sidder slibestøv på dem

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Kennethgraa Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Ok, det skal ikke gentage sig:). De er rensede, og er fine!
Den får chancen med tomgangsskrue og et ekstra check af ventilafstande

(permalink) gugge Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Hej.
Det gamle ord- Platinfil - Hvad blev den brugt til?
gugge

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Til at file platiner med i gamle dage da det var platin, har jeg lært. Men det kan da sagtens være fordi det var nemmere at skifte dem

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) gugge Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Hej.
Ja dengang var man ikke reservedelsudskifter.
gugge

(permalink) birke Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Du skriver at platiner gnister fint.
Hvis de gnister lystigt, kunne det vel også være kondensatoren i din fordeler der var defekt ?
( ved ikke hvilke symptomer det giver, men platiner vil jo slides hurtigt...).

-------------------------------------------
mvh Birke
Type 3 shortnose: venstre forskærm og Fastback bagklap søges.
(permalink) Kennethgraa Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Hej birke. Det kunne det godt være, aner det ikke. Kondensatoren sidder inde i fordeleren, se foto øverst. Er det til at teste eller blot at skifte og prøve?

(permalink) fvee Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Kondensatorens kapacitet måles i mikrofarad skrives üF og det står på den.
Den skal være på på 0,26 til 0,34 üF som måles med et dertil indrettet Multimeter.
Kondensatorer der ligger væsentlig uden for 0,26-0,34 üF kasseres og kan ikke repareres.
Nye/brugte Kondensatorer som opbevares forkert (fugt) kan give tændingsproblemer.
Kont altid en kondensator ny /gammel især Kina L..T.
Hvad med en anden fordeler ikke Kina 009, jeg syntes den på foto ser dårlig ud.

John.

(permalink) Kennethgraa Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Hej John. Jeg prøver at skifte kondensatoren først. Har lige givet karburatoren endnu en tur, og kom i tvivl om strålen fra acc pumpen skal ramme den "hane" der er i midten af røret eller blot gasspjældet?
Fordeleren er helt ny, købt hos en af sponserne.

(permalink) fvee Member
Skrev for 8 years siden | | | |

NY?? ligner ikke en ny Rusten & med mangler kabel osv??
Er det en 009.Hvad er det for en karburator se på siden af svømmerhus
har du et foto af rotoren

(permalink) Kim Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Nu spørger jeg nok dumt
Men hvad med tændrørskabler sidder de i den rigtige rækkefølge.
Revne i strømfordeler dæksel måske.
Svare lige på acc spørgsmålet .. Stråle fra acc rør skal passere frit ned gennem karburatoren.

-------------------------------------------
VW 63 type 1
VW 64 type 1
kf4951@gmail.com
(permalink) Kennethgraa Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Hej John: Dækslet er nyt, rotor er ny, platiner er nye. Jeg har uploaded et foto af rotor
Hved ikke hvad du mener med 009? Karb er en 28-PICT-1

Hej Kim: Kabler er checket og dobbelt checket;). Ingen modstand, og ingen revner i dækslet.
Tak for svaret på strålen.

Som jeg skrev øverst er jeg bange fir at den har ædt det gamle strålerør. Kan det smadre en ventil?
Tak for jeres input

(permalink) fvee Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Strålerøret plejer ikke at skade en ventil.Prøv med en kompressionprøve eller bedre lækagemåling.
Strålen fra acc. rør skal ramme ned i karburator lige der hvor spjældet begynder at åbne.Må ikke ramme kanten eller spjæld.
En 009 er en Kina kopi fordeler som ikke dur til noget før den bliver ombygget og afpr. fordeler testbænk.
PS. Du mangler spændebånd på tryksiden på benzinslangerne!!!!!!!!!!!

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

På det sidste billede syntes jeg ikke man kan se vakuumslangen til strømfordeleren?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) HNC Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Er en 009 foreler ikke uden vacuum avancering?

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Den fordeler der vises på billedet er med vakuumavancering. Motoren vil køre rigtigt elendigt hvis ikke det virker for så avancerer den overhovedet ikke tændingen. Så kan vi andre komme med nok så mange forslag.
Nej en 009 er ren mekanisk.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply »

You must log in to post.