Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
14:25 AndersHH: Ellers: https://danskmarineudstyr.dk/motorrum-udluftning/twinlinea/ventilator-12-volt-o-76-mm-4m3-min
14:25 AndersHH: -> Zapy. Ja, det virker OK. Man må kunne finde noget kina-skrammel til lav pris nu...
16:44 ZAPY: nogen der har forsøgt sig med aksialblæser i defrosterslange ?
14:34 m.b: t4 udstødning
10:40 kentfp: Benzinslange
18:03 Belli: sirocco
13:31 tommi: har et nyt mellem men han kan ikke oprette sig på siden hjælp

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  S.O.S det er en haster :-/

Tags:
No tags yet.

(permalink) Dogfather Member
Skrev for 3 weeks siden | | | |

Hej vw specialister

Jeg har nogle problemer med min 1914 motor. Med en standart 34-3 karburator som er nulret at vw Morten så den skulle kunne bruges på en 1900 motor.
Der er nye tændrør, tændkabler (0,7), platiner 0,40. Jeg har stillet ventiler 0,15.
1. Den bliver for varm ved motorvejskørsel.
2. Den lyder som om at den tændingsbanker ved sejtræk.

Skal på langfart med familen snart :-/

Mvh Claus
272919 nul ni

6e5ab625-7f4d-4a7e-ab8f-fd583b2db9bf.jpeg

-------------------------------------------
Bugmonkeys (vi er på facebook)
Bor på Amager nu. Snart resten af verden...
(permalink) Larswolsen Member
Skrev for 3 weeks siden | | | |

Ventilbanker? Er det ikke tændingsbanken? Tyder på forkert indstillet tænding. Hvis den også bliver for varm understøtter det blot teorien om forkert indstillet tænding. Hvilken strømfordeler kører du med?

-------------------------------------------
Lars
lars@wolsen.dk
tlf 22254002
(permalink) Dogfather Member
Skrev for 3 weeks siden | | | |

Ja tændingsbanken
Har uploadet et billed af strømfordeleren
Kunne en 009 være ok eller bedre?

-------------------------------------------
Bugmonkeys (vi er på facebook)
Bor på Amager nu. Snart resten af verden...
(permalink) Larswolsen Member
Skrev for 3 weeks siden | | | |

Kender umiddelbart en 015 fordeler, men den er tilsyneladende fra en type 3 og er med både mekanisk og vacuum avancering.
Jeg ville klart vælge den frem for en 009 fordeler.
Har du stillet tændingen? Vil mene at den der fordeler skal stilles så den har 7,5 grader avancering i tomgang og 28-32 grader ved 3000 o/m (med vacuum slangen blokeret).

-------------------------------------------
Lars
lars@wolsen.dk
tlf 22254002
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 3 weeks siden | | | |

043-fordeler er nok et godt valg på en 1914 med en karburator. Hvis resten af motoren er std. Vil den nok være følsom over for kompression. Kompressionen bør nok ikke være over 7,5:1. Hvor stor hoveddyse er der i?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Larswolsen Member
Skrev for 3 weeks siden | | | |

Du mener 034 og ikke 043, ikke Frank?

-------------------------------------------
Lars
lars@wolsen.dk
tlf 22254002
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 3 weeks siden | | | |

Den på billedet hedder 043- i starten af vw-nummeret. Det tyder på en fordeler fra en 76-79 type 2

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Niels_Kristiansen Member
Skrev for 3 weeks siden | | | |

VW 527-1 34PICT-3 043905205 L BUS 1600 08/75 125 80z 55 blot til behagelig info om fordeleres oprindelse

-------------------------------------------
niels.kristiansen@gmail.com 2893-1000
http://www.facebook.com/niels.kristiansen1
(permalink) Larswolsen Member
Skrev for 3 weeks siden | | | |

Ok, jeg troede du mente Bosch nr. 0 231 170 034 som sad på 73-74 type 1. Vi talte om hhv. Bosch og VW nummer :-) I øvrigt enig i, at den der sidder på nok er udmærket til karburatoren.

-------------------------------------------
Lars
lars@wolsen.dk
tlf 22254002
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 3 weeks siden | | | |

Hva har du a luftfilter.får den luft nok

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) Dogfather Member
Skrev for 3 weeks siden | | | |

Den har standart 1500 indmad.
145 hoveddysse mener jeg.
Har det nogen betydning at jeg har fået vendt strømfordelerdrevet? Altså så 1’eren peger mod 4’eren osv.
Den har standart bus luftfilter på

-------------------------------------------
Bugmonkeys (vi er på facebook)
Bor på Amager nu. Snart resten af verden...
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 3 weeks siden | | | |

Jeg tror ikke dit luftfilter kan klare det flow der være skal når du kører 1900ccm.der må være nogle der har prøvet. det er et oliebadsfilter du har ik....

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) Dogfather Member
Skrev for 3 weeks siden | | | |

Ser i princippet standart ud. Som dette billed.

8fb99572-529f-47a4-872e-f7f5f058e868.jpeg

-------------------------------------------
Bugmonkeys (vi er på facebook)
Bor på Amager nu. Snart resten af verden...
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 3 weeks siden | | | |

hvis det var mig ville jeg prøve en tur hvor man kun har røret fra kaburator siddende..du må ikke kører uden dette rør da det blander benz og luft i det.

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 3 weeks siden | | | |

hvis det var mig ville jeg prøve en tur hvor man kun har røret fra kaburator siddende..du må ikke kører uden dette rør da det blander benz og luft i det.

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) Farmer Member
Skrev for 3 weeks siden | | | |

Luftfilteret betyder ikke såp meget for temperaturen, kun ydelsen. Resten kan man dyse sig ud af.
Men pkt 1, så ville jeg skifte det Castrol 20/50 ud med Shell Rimula 15w/40. pkt. 2 skifte bageste reduktionsventilfjeder ud med en HD (kun fjederen) pkt. 3 skifte E tuben ud med en z60.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Dogfather Member
Skrev for 3 weeks siden | | | |

Hej farmer
Jeg bruger ikke castrol olie. Men den billige fra haraldnyborg 15w/40. Ved ikke om det er godt eller skidt.
Hvad er E tuben ? Den kender jeg ikke. Og heller ikke en z60?
Mvh Claus

-------------------------------------------
Bugmonkeys (vi er på facebook)
Bor på Amager nu. Snart resten af verden...
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 3 weeks siden | | | |

Emulsionsrør. Men det er også svært når vi jo snart taler julekalendersprog i Danmark. Det Torben mener må jo være at du skal finde et rør der hedder z60.
Den kraftigere fjeder vil gøre at der bliver lukket olie gennem oliekøleren noget tidligere, sammen med den tyndere olie

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Dogfather Member
Skrev for 3 weeks siden | | | |

Okay mange tak for svar

-------------------------------------------
Bugmonkeys (vi er på facebook)
Bor på Amager nu. Snart resten af verden...
(permalink) Farmer Member
Skrev for 3 weeks siden | | | |

"Jeg bruger ikke castrol olie. Men den billige fra haraldnyborg 15w/40."

Det var pokkers. Det syns jeg ellers nærmest alle øst for Storebæltsbroen bruger. I stand corrected, i reference til julekalendersprog :-)
Som Frank siger. Prøv de to sidste ting først så, og så olien til sidst. - Ja, Grunden til, at jeg -stadig - anbefaler Rimula 4L fremfor næsten alt andet fleet oil er, at den stadig er en af de bedste til at optage og afgive varme. Men den kan selvfølgelig ikke løse et andet problem.

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Dogfather Member
Skrev for 3 weeks siden | | | |

Det med det olie. Der går et rygte her på Sjælland om at det skulle være rigeligt fint. Om det så passer er jo et godt spørgsmål. (Så er vi jo også lidt fattige :-) )
Tak for de fine råd.

Mvh Claus

-------------------------------------------
Bugmonkeys (vi er på facebook)
Bor på Amager nu. Snart resten af verden...
(permalink) Dogfather Member
Skrev for 3 weeks siden | | | |

Der er jo flere Shell rimula 15w/40.
Har du en specifik en du tænker på?

-------------------------------------------
Bugmonkeys (vi er på facebook)
Bor på Amager nu. Snart resten af verden...
(permalink) Farmer Member
Skrev for 3 weeks siden | | | |

R4L

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 3 weeks siden | | | |

Jep, Rimula R4L er god, jeg giver den så et shot zddp oveni (fra oliebiksen).
Bådfolket bruger også Rimula, jeg købte 20L for 500.- i dba af en sejler, han havde solgt sin båd.

R.

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) Rasser Member
Skrev for 3 weeks siden | | | |

For lige at komme tilbage på sporet igen (motor bliver for varm), så du kan få reddet ferien...:
Nu er det ikke sådan at da den 1914 blev bygget, så har den fået alt for meget kompression? Hvis ikke du kan fjerne det tændingsbanken ved at justere din tænding ned, så ville jeg nok overveje den ferietur i bus engang. For så er der jo en risiko for at motor kører med alt for høj kompression.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia

Reply »

You must log in to post.