Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Håndbremse på 53'er - Tricks til montering af "stang" i rammetunnel

(permalink) Tim Terry Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Kære Volkens

Da jeg forleden ville kigge på min hockey-stav i rammetunnelen ifm. reparation af gearskift, sad justeringen til håndbremsen lidt i vejen. Det afmonterede jeg. Og stangen med fjederanordningen, der går ned til håndbremsen også ... Ik' smart..!

Det er jo UMULIGT at montere den igen!?!! Man kan ikke se noget. Man kan ikke "styre" stangen gennem beslaget oppe ved fronten grundet monteringsrækkefølge.

Hvordan gør man? Prøver man i blinde at ramme håndbremsen (den der kugle) korrekt? Indtil man bliver så træt, man skærer et hul i tunnelen (det kan ikke være rigtigt, man er nødt til at gå så radikalt til værks, tænker jeg) så man kan se noget og har lært, at den må man ALDRIG røre igen? Eller ...

Er der et trick eller en fremgangsmåde én af jer virkelig rutinerede vil dele? Eller er det sådan, at man simpelthen bare er nødt til at blive ved med at prøve, måske "styre" lidt ved hullet til gearstangen, og så ramme ved et lykketræf?

Håber nogen vil hjælpe. Om end ikke andet pege mig i retning af lykketræf-metoden, hvis det er sådan det må være.

God fredag.
//
Tim

-------------------------------------------
VW Type1 1953

Reply

You must log in to post.