Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  type 4 i jagt vogn

Tags:
No tags yet.

(permalink) bjornen Member
Skrev for 4 years siden | | | |

hej,. er der nogen som har erfaring med at sætte en 411e el.412e i jagtvogn fra cirka 75-77

(permalink) Farmer Member
Skrev for 4 years siden | | | |

Øhh, jaeh, hvad tænker du på ?

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) bjornen Member
Skrev for 4 years siden | | | |

hej,. såsom kan den være der, og hvilken kan man løbe ind i som ???

(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 4 years siden | | | |

Hej ....hvis du skriver type 4 i bobbel i søgefeltet kommer det frem.det samme her under.samme motor og lidt mere plads i jagtvogn

https://cse.google.com/cse?cx=004420245586648663835:j6tkyzawa9e&q=type%204%20i%20bobbel&oq=type%204%20i%20bobbel&gs_l=partner-generic.3...4940.16555.0.16995.0.0.0.0.0.0.0.0..0.0.gsnos%2Cn%3D13...0.11640j12154848j15..1ac.1.25.partner-generic..0

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) bjornen Member
Skrev for 4 years siden | | | |

hej,. den halvblinde efter at ha være igemmen alle de sider du henviser til, og ikke fundet et kvæk om jagtvogn m. type 4.

(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 4 years siden | | | |

nej.men det er samme ombygning som til type 1 .alt køling skal a.så køber man for en masse penge hos csp i tyskland.skal du kører ræs i jagtvognen ....

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) bjornen Member
Skrev for 4 years siden | | | |

hej,. den skal ikke byges om til type 1 blæs, den skal i som 411e el. 412e. det er rat med nok moment

(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 4 years siden | | | |

Her har du en jagtvogn med type4 motor:

https://www.youtube.com/watch?v=U0w5IvkRk1U

Som du kan se i videoen, så skal kølingen konverteres til opretstående.I videoen er der DTM på (down the middle), men et std type1 blæserhus er også ok.

De største udfordringer er nok kombinationer af svinghjul, starter og gearkasse. Og her er Poul's søgeord 'type 4 i bobbel' eller 'vw type 4 engine into type 1' den bedste hjælp. Det er prøvet mange gange før.

Du skal også overveje oliekølerens placering, på min 2L CU har jeg den samme sted som type1 (lodret) + en ekstra køler under bussen. Benzinpumpen skifter de fleste til elektrisk.

Og så skal der nok laves lidt custom køleplader rundt om motoren, men det er bare at klippe og klistre noget skabelon i pap, og så lave det i metal.

Og ellers er der de samme udfordringer med tænding og valg af karburatorer som med type 1.

Hvis du vil køre videre med type4 blæs, så er det bare at lægge den i og se om der er plads :-) og så tage den derfra. Længden bliver måske et problem

R.

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) Variant Member
Skrev for 4 years siden | | | |

Hvis du kigger ordentlig efter på den video Ronnie linker til, så er det efter min bedste overbevisning ret tydeligt at der ikke er plads til en type 4 motor med std. blæsersystem i sådan en jagtvogn
remhjulet på motoren der er ombygget til type 1 køling går næsten helt ud til kanten af motorrummet.
En type 4 motor med std. køling er i nærheden af 10 cm. længere, så det kan simpelthen ikke være der.
Derfor er der ingen vej uden om type1 / Porsche køling ved sådan en ombygning
Hvis 411/412 motoren du vil bruge er en W eller en AN/AT fra en bil med manuel gearkasse og med det originale svinghjul, så kan du bruge en kobling fra en 1600 T2er.
Husk at der skal sættes et nåleleje i svinghjulet som styr for højgears akslen fra gearkassen.

Hilsen Frank

-------------------------------------------
Tlf. 4072 2806
73 412LE automatic variant
70 1600TLE automatic
(permalink) bjornen Member
Skrev for 4 years siden | | | |

hej,. tak for indput, så bliver der nok klippet i karossen.

(permalink) Kirk... Member
Skrev for 4 years siden | | | |

Jeg har kørt med type 4 i jagtvogn....med type 1 blæs (csp skjolde) og med kortere j-rør i stedet for varmekasser.....der skal skæres lidt i plader i siden i motorrum.og der skal nok også laves lidt udstødning..men ellers ligt til...jeg har csp skjolde og remhjul tilsalg hvis det frister

-------------------------------------------
[URL=http://s960.photobucket.com/user/KirkhammerThomas/media/lll/dcdcfefa-8bc4-4f84-96cd-3988de0d2ff
(permalink) bjornen Member
Skrev for 4 years siden | | | |

hej,. kirk... den bliver lidt længer i bagenden så der bliver plads, uden at bygge motoren om.

(permalink) Griebel Member
Skrev for 4 years siden | | | |

c9298d21-21c0-42b3-8ab0-cede1c321263.jpeg

-------------------------------------------
http://www.griebel.blogspot.com Instagram: C.Griebel
(permalink) Variant Member
Skrev for 4 years siden | | | |

Ja, nogen køn løsning er det jo ikke.....;o)

-------------------------------------------
Tlf. 4072 2806
73 412LE automatic variant
70 1600TLE automatic
(permalink) bjornen Member
Skrev for 4 years siden | | | |

hej,.det er ikke som jeg har tænk at lave det....

(permalink) HNC Member
Skrev for 4 years siden | | | |

Udløser en type 4 motor i Jagtvogn ikke ny afgift? Det er vel mere end 20% tun selv i standard trim og ikke tunet på den oprindelige motor...
Hvis du så samtidig begynder at ændre i karrosse og sætte skivebremser på, så er du da godt i gang :-D
Der var jo godt gang i razziaer ved div. træf i 2019, så lidt surt ikke at have det med i overvejelserne.

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) Variant Member
Skrev for 4 years siden | | | |

Ja, selv som inkarneret type 4 mand tror jeg også jeg ville montere en 1776 type 1 motor med lidt karburatorer og en god udstødning i stedet.
Med de fantasi priser der efterhånden er på type 4 motorer burde du kunne få en god hjælp til financieringen af sådan en motor hvis du skiller dig af med den type 4 motor du tilsyneladende allerede har.
En god bekendt har sådan i motor i sin jagtvogn, og det kører bare fantastisk.
Og som HNC skriver.....
Jeg synes i alle tilfælde det er rart at kunne køre uden hele tiden at tænke på om der mon står en myndigheds person og vinker en ind til siden bag det næste hjørne.

Hilsen Frank

-------------------------------------------
Tlf. 4072 2806
73 412LE automatic variant
70 1600TLE automatic
(permalink) bjornen Member
Skrev for 4 years siden | | | |

hej,.hvad er en realiste pris på en type 4 e hvis man skulle droppe det, og lave en type 1 motor - ell. en 2 liter. wasserboxer som man bygger om...??

(permalink) Variant Member
Skrev for 4 years siden | | | |

Mon ikke det er et sted mellem 4 og 8.000,- alt efter hvordan standen er og hvor komplet den er.
Og nej, jeg står ikke lige og mangler en.....;o)

Hilsen Frank

-------------------------------------------
Tlf. 4072 2806
73 412LE automatic variant
70 1600TLE automatic
(permalink) bjornen Member
Skrev for 4 years siden | | | |

hej,. har to stk på lager og det har de været i ca 35 år. så...

(permalink) Variant Member
Skrev for 4 years siden | | | |

Uha det var lang tid
Har du tørnet dem regelmæssigt.

-------------------------------------------
Tlf. 4072 2806
73 412LE automatic variant
70 1600TLE automatic
(permalink) bjornen Member
Skrev for 4 years siden | | | |

hej,.det er et par år siden sidst, de stå tørt og lækker oppe på loftet, med et par andre snåting.

(permalink) bjornen Member
Skrev for 4 years siden | | | |

hej,. hvad skal der til for at syne den m. 85 hk. som en type 4 har.

(permalink) Farmer Member
Skrev for 4 years siden | | | |

Skivebremser på foraksel (hvis den ikke allerede har det) - Original type eller CSP med Tüv. Bedre end std støddæmpere, 19/19,5 mm bremsecylindere på bagaksel, - og så ny afgift.

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) bjornen Member
Skrev for 4 years siden | | | |

hej,. er det nok


Reply »

You must log in to post.