hej,. er der nogen som har erfaring med at sætte en 411e el.412e i jagtvogn fra cirka 75-77
hej,. er der nogen som har erfaring med at sætte en 411e el.412e i jagtvogn fra cirka 75-77
Øhh, jaeh, hvad tænker du på ?
hej,. såsom kan den være der, og hvilken kan man løbe ind i som ???
Hej ....hvis du skriver type 4 i bobbel i søgefeltet kommer det frem.det samme her under.samme motor og lidt mere plads i jagtvogn
hej,. den halvblinde efter at ha være igemmen alle de sider du henviser til, og ikke fundet et kvæk om jagtvogn m. type 4.
nej.men det er samme ombygning som til type 1 .alt køling skal a.så køber man for en masse penge hos csp i tyskland.skal du kører ræs i jagtvognen ....
hej,. den skal ikke byges om til type 1 blæs, den skal i som 411e el. 412e. det er rat med nok moment
Her har du en jagtvogn med type4 motor:
https://www.youtube.com/watch?v=U0w5IvkRk1U
Som du kan se i videoen, så skal kølingen konverteres til opretstående.I videoen er der DTM på (down the middle), men et std type1 blæserhus er også ok.
De største udfordringer er nok kombinationer af svinghjul, starter og gearkasse. Og her er Poul's søgeord 'type 4 i bobbel' eller 'vw type 4 engine into type 1' den bedste hjælp. Det er prøvet mange gange før.
Du skal også overveje oliekølerens placering, på min 2L CU har jeg den samme sted som type1 (lodret) + en ekstra køler under bussen. Benzinpumpen skifter de fleste til elektrisk.
Og så skal der nok laves lidt custom køleplader rundt om motoren, men det er bare at klippe og klistre noget skabelon i pap, og så lave det i metal.
Og ellers er der de samme udfordringer med tænding og valg af karburatorer som med type 1.
Hvis du vil køre videre med type4 blæs, så er det bare at lægge den i og se om der er plads :-) og så tage den derfra. Længden bliver måske et problem
R.
Hvis du kigger ordentlig efter på den video Ronnie linker til, så er det efter min bedste overbevisning ret tydeligt at der ikke er plads til en type 4 motor med std. blæsersystem i sådan en jagtvogn
remhjulet på motoren der er ombygget til type 1 køling går næsten helt ud til kanten af motorrummet.
En type 4 motor med std. køling er i nærheden af 10 cm. længere, så det kan simpelthen ikke være der.
Derfor er der ingen vej uden om type1 / Porsche køling ved sådan en ombygning
Hvis 411/412 motoren du vil bruge er en W eller en AN/AT fra en bil med manuel gearkasse og med det originale svinghjul, så kan du bruge en kobling fra en 1600 T2er.
Husk at der skal sættes et nåleleje i svinghjulet som styr for højgears akslen fra gearkassen.
Hilsen Frank
hej,. tak for indput, så bliver der nok klippet i karossen.
Jeg har kørt med type 4 i jagtvogn....med type 1 blæs (csp skjolde) og med kortere j-rør i stedet for varmekasser.....der skal skæres lidt i plader i siden i motorrum.og der skal nok også laves lidt udstødning..men ellers ligt til...jeg har csp skjolde og remhjul tilsalg hvis det frister
hej,. kirk... den bliver lidt længer i bagenden så der bliver plads, uden at bygge motoren om.
Ja, nogen køn løsning er det jo ikke.....;o)
hej,.det er ikke som jeg har tænk at lave det....
Udløser en type 4 motor i Jagtvogn ikke ny afgift? Det er vel mere end 20% tun selv i standard trim og ikke tunet på den oprindelige motor...
Hvis du så samtidig begynder at ændre i karrosse og sætte skivebremser på, så er du da godt i gang :-D
Der var jo godt gang i razziaer ved div. træf i 2019, så lidt surt ikke at have det med i overvejelserne.
Ja, selv som inkarneret type 4 mand tror jeg også jeg ville montere en 1776 type 1 motor med lidt karburatorer og en god udstødning i stedet.
Med de fantasi priser der efterhånden er på type 4 motorer burde du kunne få en god hjælp til financieringen af sådan en motor hvis du skiller dig af med den type 4 motor du tilsyneladende allerede har.
En god bekendt har sådan i motor i sin jagtvogn, og det kører bare fantastisk.
Og som HNC skriver.....
Jeg synes i alle tilfælde det er rart at kunne køre uden hele tiden at tænke på om der mon står en myndigheds person og vinker en ind til siden bag det næste hjørne.
Hilsen Frank
hej,.hvad er en realiste pris på en type 4 e hvis man skulle droppe det, og lave en type 1 motor - ell. en 2 liter. wasserboxer som man bygger om...??
Mon ikke det er et sted mellem 4 og 8.000,- alt efter hvordan standen er og hvor komplet den er.
Og nej, jeg står ikke lige og mangler en.....;o)
Hilsen Frank
hej,. har to stk på lager og det har de været i ca 35 år. så...
Uha det var lang tid
Har du tørnet dem regelmæssigt.
hej,.det er et par år siden sidst, de stå tørt og lækker oppe på loftet, med et par andre snåting.
hej,. hvad skal der til for at syne den m. 85 hk. som en type 4 har.
Skivebremser på foraksel (hvis den ikke allerede har det) - Original type eller CSP med Tüv. Bedre end std støddæmpere, 19/19,5 mm bremsecylindere på bagaksel, - og så ny afgift.
hej,. er det nok