Ebbes 1954
Lidt om min bil...
Den er lavet 100% for nogle år siden af Henrik Henriksen. (har idag en Porsche-gul split i særklasse) Jeg har haft den i godt 1 år. Det er min VW nr. 2. Den første var en blå Karmann (som iøvrigt er tilsalg netop nu andet sted på denne site)
Masser af udstyr. Bl.a.:
Motometer instr.-sæt · Bambushylde · udv. solskærm · Baklygte · Trigger-gearstang · 356 kromfælge · Hvide dæksider · Ny himmel · Ny softtop. Gammel nummerplade.
Jeg har kørt max 800 km i den. Den bliver måske snart til salg da min kone skal til at køre 170 km. om dagen i stedet for at cykle 8(!) Og det går nok ikke hun bruger min firmabil!
.....den samlede VW/Vespa flåde incl. gul cab
Smukt Ebbe..
Fed moped...
hvordan kører din ?, min kan kun lige kravle op til 30km/t...
-Jeg har hørt at man kan smide en komplet motor/gearkasse fra en nyere vespa i...?
Hej Ebbe..
Wauw.. jeg bliver næsten samme farve som bilen af misundelse..
~Mette
-------------------------------------------
~Mette
Ja den ser sq flot ud ;D kan du ikke bare købe en anden bil til konen og forklare hende at sådan en skønhed kan man sq ikke bare sådan sælge ??? ;D
Ja Morten - de 30 når min kun på en rigtig god dag. Iflg. Ricambi (dem der ved mest om Vespa i DK tror jeg) er 50 ccm identiske med small-frame 125 ccm. Samme stel/bremser/gearkasse - så det er blot at finde en gammel 125'er. Alternativet er at knalde et polini-sæt (kan fåes 75 og 102 ccm). Så sker det lidt mere...
Det er lidt pinligt at blive overhalet af både rulleskøjter og gamle damer på cykel...
Forbandet fin bil og fin Hveps :)
Det er efterhånden overraskende mange, der er til både det ene og det andet........
Angående din moped Morten - Jeg har absolut ingen erfaring med hverken 50cc'ere eller smallframes, men ring til Peter som er indehaveren af Ricambi - 65351759 - han har alle delene og ligeså meget erfaring....og det er sq ikke fordi det koster noget særligt - - jeg købte et 180cc DR-sæt til min 150cc GL'er [altså cylinder+stempel+topstykke] for lige godt en tusse - det er lige til at bolte på og monteres på en eftermiddag.........og så er man rullende :D
Peter har ret.........det er bare at få gang i en Popolino motor på 125 (som der iøvrigt ingen smæk er i;-)) og smide i small-frame'en.
Men et lille tunsæt gør jo også underværker. DR-sættet som Rune (som slet ikke burde skrive alle de indlæg når han læser til eksamen) gør underværker på en 150 cc´er...........
Dejligt at det blæserkølede omfatter både VW og klassiske scootere................
Kasper (GL, SS180, PX200E og forhåbentligt snart Lammy SX200 owner)
Jeg må se at få ringet til ham Ricambi-manden.., men nu skal jeg lige have fixet min cab færdig først, -scooteren er begravet under 4m3 vw-dele bagerst i garagen..
Den der 125cc motor, har den også gear som kan styres via de kabler der går op til venstre håndtag..?
(lortesystem iøvrigt, -min pitbike har bare 1 gear, og det kører perfekt op til ca. 50)
Nu da jeg er blevet eksamensfri sad jeg lige og kiggede i noget faglitteratur ;D
Ifølge SIP's katalog kan du gå op til 105cc i deres Polini kit, som umiddelbart skulle kunne boltes på din blok uden at skifte blæserhus eller andet og med anden potte og carb skulle du nogenlunde kunne 3-doble dine 3 trætte ponyer :o
Ifølge tidlige tun-samtaler med Peter angående min 150 cc motor, mente han at cylindersættet gav ca. 90% af effektforøgelsen resten kom med carb og potte.....
Sættet koster ca 150 DM - men bestil hos Peter så får du det rigtige til den rigtige pris....
Såee Morten - ring Peter op - få sættet med posten dagen efter - bolt delene fast på en kort eftermiddag og du har en knallert-45-basher :o
/Raketten
Hvis der er nogle interesserede kan 54'eren ses i
Helt iorden vogn Ebbe.......
Selv havde jeg nu nok skudt kranen af og beholdt bilen.....
Rasta
Det var da en tanke værd...
En helt anden måde at anskue problemet på.
Tak...
Ebbe
Hvad er prisen.
mvh Christian
Så er den væk... Altså bilen - hulk.
Der er røget til
[quote author=Ebbe Rubien link=board=freaks;num=1023949516;start=15#20 date=07/22/02 kl. 21:43:28]Så er den væk... Altså bilen - hulk.
Der er røget til
1953 BERNARDET "TEXAS" Cowboy Scooter (Vespa) :-/
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060