Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Bornholmerens biler siden 87

Tags:
No tags yet.

(permalink) hym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Goddag Bornholmer.
Spændende display af dine biler. Må sige at du med hensyn til VW været vidt omkring.
Håber det er iorden hvis jeg lige spørger til et af dine gamle bilprojekter.
Den civile 1968 jagtvogn du har haft: Ved du om den stadig i live og hvor i landet den eventuelt skulle befinde sig???
Mvh Hym (Nyt VW medlem)
-------------------------------------------
V-MEK in a VW 181.
VW 181 1976 Driving.
VW 181 1974+1977 Idle.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
jeg ved desværre ikke om den lever mere , det specielle ved den var at den havde splitbus gearkasse i steder for IRS som de fleste har i dag, også havde den chromehåndtag mm ...

den var rimelig sjælden på daværende tidspunkt fordi den IKKE var exmilitær bil...

måske der er andre der ved hvor den befinder sig i dag ???

gearkassen er pillet af , fordi den skulle sænkes - også er er toppen lavet af vinyl og ikke canvas som på militær bilerne....
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) hym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej Bornholmer.
Tak for besvarelse.
Ved ikke om det følgende betyder noget for dig, men jeg synes det er mægtig interessant.
Min vurdering er, at den sjældneste af dine biler var din 1968 jagtvogn.
Vidste du at den var EN af SEKSTEN??? (1 af 16)
Wolfsburg lavede på opfordring (Og delvis tvang!!!) langt om længe en prototype kübel til den tyske forbunds hær. De havde efterspurgt en erstatning for den berømte typ82 kübelwagen stort set fra den dag hæren blev oprettet igen efter 2. verdenskrig.
Til test og afpudsning af de sidste små detaljer blev 16 styk produceret i 1968.
Første ordre til Bundeswehr lød på 15200 styk. Første leverance blev leveret i slutningen af 1969.
Det pudsige ved det hele er at Wolfsburg har/havde en tradition med at destruere alle forsøgsmodeller, og dette skulle også være tilfældet med 1968 jagtvogn.
Selv det totale produktions antal af jagtvogn kan ikke bekræftes 100 procent, hvilket er forståeligt nok set i lyset af datiden: et militær køretøj produceret under den kolde krig med NATO oprustning for øje. Ovenikøbet produceret af det land der invaderede rusland under 2.verdenskrig (Garanteret de har lavet flere end russerne kunne se på papiret!!!)
Ikke desto mindre er der en mere 1968 i Holland, men den har fået ændret sit stelnummer fra 1968 til 1970. Dette skete da Wolfsburg leverede den til hæren.
Kort sagt, jagtvognen er omgærdet med lidt mystik.

Tydeligt at se om det er 1968 eller en efterfølgende model, da 1968 ikke har plade udpresning på panelerne og ej heller har udpresning til VW mærket foran.
Om det var en civil eller militær du havde......ingen af delene tror jeg.
Det var en "pre-production" som bl.a. var sammensat af forhåndværende dele.
Mht til IRS, det har min 1969 jagtvogn heller ikke. Har reduktionsgearbokse og svingaksel (vistnok ligesom splitbus), og så er der skam også en del krom på, dog med et tykt lag grøn maling ovenpå.
Har heller ikke varmekasser, kun et fyr der ikke er tilsluttet.
Kørte den hjem til
-------------------------------------------
V-MEK in a VW 181.
VW 181 1976 Driving.
VW 181 1974+1977 Idle.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
fy for den da - og den solgte jeg for en slik - det var satans - det er jo intet mindre end en skandale - pøw

nårh ja - sket er sket

det er nok spildte tårer at græde snot nu ...

men tak for oplysningen ;-)
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) hym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej.
Du kan være stolt over at have haft en af de få.
Og du har med rette noget at blære dig med.

Til resten af VW folket der læser dette.
Al info fra mig stammer fra nettet.
Kan varmt anbefale http://www.geocities.com/vwtyp181/index af Hanno Spoelstra, hvis man vil læse mere om jagtvogne.

Og tak til Bornholmer for at dele dine biler med os andre.

Mvh hym.
-------------------------------------------
V-MEK in a VW 181.
VW 181 1976 Driving.
VW 181 1974+1977 Idle.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hov jeg havde jagtvognen først.. ;)

Sjov historie og sjov bil.. Det skulle ikke undre mig om den stadig står samme sted i sønderjylland som den gjorde sidst jeg så den. Men den var blevet ærgerlig.. Meget ærgerlig. ;)
(permalink) hym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej anonym kkwa-dsa.
Sådan cirka hvor i sønderjylland???
Kunne godt tænke mig at se sådan en (ærgerlig) 1968 jagtvogn.
-------------------------------------------
V-MEK in a VW 181.
VW 181 1976 Driving.
VW 181 1974+1977 Idle.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hos Carsten Therkildsen - Jeg vil tro at Farmer herinde kan fremskaffe et telefonnummer til ham.

Det kunne da være superfedt hvis du gad redde den og få den op og stå i "mint". ;)

Ham jeg købte den af havde hentet den i tyskland og haft den til at stå med plader på i en del år. Han havde et firma der udlejede sjove biler til festlige lejligheder i Skanderborg.

Den var med 1300cc motor og som du siger paneler uden presning, vinyl top, havde et kæmpe benzinfyr ude foran og ingen varme fra motoren. Klapper over handskerum og lidt andet smånaller.

Jeg er ikke anonym jeg er bare ikke logget ind på arbejde.. Mit tlf. nummer er 60890001 hvis der er noget du vil vide.

(permalink) hym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej igen, og tak for svar.
Må indrømme, står allerede med et jagtvogn projekt, og har ikke plads til flere i det værksted jeg har lejet mig ind i. Har aldrig lavet VW før, så jeg er sikkert heller ikke den hurtigste.
Men kanske jeg ville være iteresseret i den stakkels 1968. Kan vel stå derhjemme indtil jeg har fået bygget en garage.(Hvilket er min plan.... i år.....)
Som nævnt tidligere: nyt medlem og ny på nettet. Hvem er ham Farmer, og Carsten Therkildsen??
Kunne godt være interesseret i tlf nummer. Må gerne sendes PM.
Fortsat god aften.
Mvh hym.

-------------------------------------------
V-MEK in a VW 181.
VW 181 1976 Driving.
VW 181 1974+1977 Idle.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
du er for lækker!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
okæææiiiii ????

lad nu det æld gamle indlæg ligge og visne af sig selv - ;-)

check min Blog ud i stedet for - det er i det mindste opdateret med alle bilerne

http://splitbusses.blogspot.com/
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
det er nogle smukke piger!!!!!!!!!
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
det er godt fisse
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
??????????????????????????

lad nu det indlæg segne hen og dø forfetten da
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
uuuhh lækker

Reply

You must log in to post.