Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Så har man fået baywindow-projek

Tags:
No tags yet.

(permalink) 1200_de-luxe Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Ja som om man ikke har nok at se til i hverdagen - så anskaffer man sig en ny vogn til vognparken!
Nyerhvervelsen er en type 231 baywindow campingbus fra 1978. Bussen er indrettet med Westfalia hævetag med 2 sovepladser under taget og udstyr så som: Køleskab, håndvask, 2 gasblus, ferskvandsbeholder og en frygtelig masse puder og madradser i afskyelige farver og mønstre. Så der skulle være nok for fruen at begynde at sy betræk til.

Bussens stand er vel som man kan forvente af en bil der har stået stille på en græsplæne i 2 år. Bussen var dog sidst synet i 1999 og kørte i år 2000 men gik ikke gennem syn i 2001.
Der er rust i begge bagskærme, i venstre baghjørne, lidt under et par sideruder, i bunden af skydedøren og lidt ved førerdøren. Indeni er der også lidt ved dørtrinet i førersiden (men resten af førerkabinen er som ny) og nogle små huller i bunden ved indgangen ved skydedøren (skyldes en træplade der ligger i bunden af bussen og som holder på fugten).

Bunden siges at være overraskende god - den ser også fin ud - men undervognsbehandling kan vel også skjule meget!!! ;

Der ligger en 1600 motor i bussen (den er guld-malet nogle steder - betyder det noget????) men strømfordeler og kaburator er skilt ad, men motoren kan dreje rundt så den har ikke sat sig!!!!!

Med bussen fulgte dog 2 nye bagskærme et nyt venstre baghjørne, en ekstra bagskærm, batteriplade og div. skærmkanter som er lige til at svejse i, hvor man skærer det gl. ud.

Problemet med dette projekt er at jeg ikke er mekaniker men måtte bare have bussen sådan at konen og jeg kan komme til diverse festivaller næste sommer i DK. Derfor må jeg have hjælp af nogle bekendte som jeg er igang med at lokke til at kigge på motoren og til at skære de dårlige dele ud af og svejse nye dele i. Hvis dette ikke lykkedes så må man jo se hvad  der så skal ske.

Bussen skal når den er lavet males Bahamablue for neden og creme i toppen. Desuden har jeg et lille ønske om at sænke den og smide et par 16" eller 17" på den - men kommer tid kommer råd!!!

Her er et par billeder af den (hvis jeg kan finde ud af det)!

Har nogen gode ideer eller forslag til hvad der skal gøres og ikke mindst ikke gøres forkert under renoveringen, så giv besked.

Hilsen Nikolai
-------------------------------------------
Hvis bare jeg havde tid til at restaurere den gamle boble - den ville blive så fin.....
(permalink) 1200_de-luxe Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Fuck - billederne fylder for meget - hvad gør man så??
-------------------------------------------
Hvis bare jeg havde tid til at restaurere den gamle boble - den ville blive så fin.....
(permalink) 1200_de-luxe Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Man gør dem mindre - her er billede 1
-------------------------------------------
Hvis bare jeg havde tid til at restaurere den gamle boble - den ville blive så fin.....
(permalink) 1200_de-luxe Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Billede 2
-------------------------------------------
Hvis bare jeg havde tid til at restaurere den gamle boble - den ville blive så fin.....
(permalink) 1200_de-luxe Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Billede 3
-------------------------------------------
Hvis bare jeg havde tid til at restaurere den gamle boble - den ville blive så fin.....
(permalink) 1200_de-luxe Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Nå ja - det glemte jeg at fortælle - det er jo ikke min eneste vogn - ud over min vandkølede firmavogn så er jeg den lykkelige ejer af en Type 1 1200-de luxe fra år 1962 - bahama blue farve med solskærm og tagbagage bærer!.

Det er min 2. type 1

Min første var en 1500 årg. 1967 rød - det var min første bil og jeg var så letsindig at sælge den da jeg stod og manglede penge til et nyt tag på huset.
Hende jeg solgte den til passede den ikke ret godt og jeg så den et år efter og der var den bulet og hun havde smadret motoren (glemte at fylde olie på!!!!!).

Her er et par billeder af de biler!
-------------------------------------------
Hvis bare jeg havde tid til at restaurere den gamle boble - den ville blive så fin.....
(permalink) 1200_de-luxe Member
Skrev for 55 years siden | | | |
1200 de-luxe
-------------------------------------------
Hvis bare jeg havde tid til at restaurere den gamle boble - den ville blive så fin.....
(permalink) 1200_de-luxe Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Min første bil - 1500 årg. 67
-------------------------------------------
Hvis bare jeg havde tid til at restaurere den gamle boble - den ville blive så fin.....
(permalink) 1200_de-luxe Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Har nu fået Bayén i lade og er begyndt at skrue den fra hinanden - har nogen gode forslag til evt. forhandlere af nye pladedele i DK??? Mangler bl..a. lidt dørplader og paneler.........???
-------------------------------------------
Hvis bare jeg havde tid til at restaurere den gamle boble - den ville blive så fin.....

Reply

You must log in to post.