Ja som om man ikke har nok at se til i hverdagen - så anskaffer man sig en ny vogn til vognparken!
Nyerhvervelsen er en type 231 baywindow campingbus fra 1978. Bussen er indrettet med Westfalia hævetag med 2 sovepladser under taget og udstyr så som: Køleskab, håndvask, 2 gasblus, ferskvandsbeholder og en frygtelig masse puder og madradser i afskyelige farver og mønstre. Så der skulle være nok for fruen at begynde at sy betræk til.
Bussens stand er vel som man kan forvente af en bil der har stået stille på en græsplæne i 2 år. Bussen var dog sidst synet i 1999 og kørte i år 2000 men gik ikke gennem syn i 2001.
Der er rust i begge bagskærme, i venstre baghjørne, lidt under et par sideruder, i bunden af skydedøren og lidt ved førerdøren. Indeni er der også lidt ved dørtrinet i førersiden (men resten af førerkabinen er som ny) og nogle små huller i bunden ved indgangen ved skydedøren (skyldes en træplade der ligger i bunden af bussen og som holder på fugten).
Bunden siges at være overraskende god - den ser også fin ud - men undervognsbehandling kan vel også skjule meget!!! ;
Der ligger en 1600 motor i bussen (den er guld-malet nogle steder - betyder det noget????) men strømfordeler og kaburator er skilt ad, men motoren kan dreje rundt så den har ikke sat sig!!!!!
Med bussen fulgte dog 2 nye bagskærme et nyt venstre baghjørne, en ekstra bagskærm, batteriplade og div. skærmkanter som er lige til at svejse i, hvor man skærer det gl. ud.
Problemet med dette projekt er at jeg ikke er mekaniker men måtte bare have bussen sådan at konen og jeg kan komme til diverse festivaller næste sommer i DK. Derfor må jeg have hjælp af nogle bekendte som jeg er igang med at lokke til at kigge på motoren og til at skære de dårlige dele ud af og svejse nye dele i. Hvis dette ikke lykkedes så må man jo se hvad der så skal ske.
Bussen skal når den er lavet males Bahamablue for neden og creme i toppen. Desuden har jeg et lille ønske om at sænke den og smide et par 16" eller 17" på den - men kommer tid kommer råd!!!
Her er et par billeder af den (hvis jeg kan finde ud af det)!
Har nogen gode ideer eller forslag til hvad der skal gøres og ikke mindst ikke gøres forkert under renoveringen, så giv besked.
Hilsen Nikolai
Nyerhvervelsen er en type 231 baywindow campingbus fra 1978. Bussen er indrettet med Westfalia hævetag med 2 sovepladser under taget og udstyr så som: Køleskab, håndvask, 2 gasblus, ferskvandsbeholder og en frygtelig masse puder og madradser i afskyelige farver og mønstre. Så der skulle være nok for fruen at begynde at sy betræk til.
Bussens stand er vel som man kan forvente af en bil der har stået stille på en græsplæne i 2 år. Bussen var dog sidst synet i 1999 og kørte i år 2000 men gik ikke gennem syn i 2001.
Der er rust i begge bagskærme, i venstre baghjørne, lidt under et par sideruder, i bunden af skydedøren og lidt ved førerdøren. Indeni er der også lidt ved dørtrinet i førersiden (men resten af førerkabinen er som ny) og nogle små huller i bunden ved indgangen ved skydedøren (skyldes en træplade der ligger i bunden af bussen og som holder på fugten).
Bunden siges at være overraskende god - den ser også fin ud - men undervognsbehandling kan vel også skjule meget!!! ;
Der ligger en 1600 motor i bussen (den er guld-malet nogle steder - betyder det noget????) men strømfordeler og kaburator er skilt ad, men motoren kan dreje rundt så den har ikke sat sig!!!!!
Med bussen fulgte dog 2 nye bagskærme et nyt venstre baghjørne, en ekstra bagskærm, batteriplade og div. skærmkanter som er lige til at svejse i, hvor man skærer det gl. ud.
Problemet med dette projekt er at jeg ikke er mekaniker men måtte bare have bussen sådan at konen og jeg kan komme til diverse festivaller næste sommer i DK. Derfor må jeg have hjælp af nogle bekendte som jeg er igang med at lokke til at kigge på motoren og til at skære de dårlige dele ud af og svejse nye dele i. Hvis dette ikke lykkedes så må man jo se hvad der så skal ske.
Bussen skal når den er lavet males Bahamablue for neden og creme i toppen. Desuden har jeg et lille ønske om at sænke den og smide et par 16" eller 17" på den - men kommer tid kommer råd!!!
Her er et par billeder af den (hvis jeg kan finde ud af det)!
Har nogen gode ideer eller forslag til hvad der skal gøres og ikke mindst ikke gøres forkert under renoveringen, så giv besked.
Hilsen Nikolai
-------------------------------------------
Hvis bare jeg havde tid til at restaurere den gamle boble - den ville blive så fin.....
Hvis bare jeg havde tid til at restaurere den gamle boble - den ville blive så fin.....