jeg har lige købt en 1303, ham der havde den før har skiftet forbroen men den mangler at blive svejset fast
er der nogle der kan fortælle mig hvor jeg skal svejse den fast henne og hvormeget den skal svejses fast.
Håber der er nogle der lige kan svare på dette.
En kender burde vide at en 1303 har en anden forbro i forhold til 1200,1300 og 1500
og hvad jeg ved så er der hvist ikke mere en slags forbro til 1303. bla. er det den samme forbro som der sidder på en 1302.
jeg ved ikke hvor fabrikken har svejses den da jeg ikke har sat den nye på.
Er det hele forbroen du skal have svejset på eller er det bundpladen. Hvis det er hele forbroen er det ikke nået man bare lige kan gøre. Den skal side 100% lige både til siden og op ned ellers kommer din bil til at køre skævt så det er noget med du skal have fat i en bænk. Det jeg kan se i de bøger jeg har skal den svejses på 1 cm ende den tunel der gå på tværs men jeg er ikke 100% sikker. Hvis det er bund pladen du skal have mont skal du bare punktsvejse den på med 1" mellem punkterne
-------------------------------------------
Henrik Westphal Mobil nr 20676928
Vw club Fyn
Godt ord igen. Men hvis det er den forreste del af tunnelen der går ud og bliver til det man gør fortøjet fast på, så har vi i de 27 år, jeg har arbejdet med VW kaldt det for rammehovedet. Også på en 1302-03.
Du må jo vurdere om dit nye rammehoved passer sådan at du kan bore punktsvejsningerne ud og samle det der igen. Eller du må skære tunnelen over, lægge en laske indeni, hæfte det nye rammehoved op med 2-3mm. luft, med lasken nedenunder til et svejse på. Så svejser du med godt med strøm på. Med lidt omhyggelighed kan man godt lave det uden en jig. Man kan næsten altid klare sig med et målebånd og et par stykker fladjern.