Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  fast gørelse af forbro

Tags:
No tags yet.

(permalink) Asger Member
Skrev for 55 years siden | | | |
jeg har lige købt en 1303, ham der havde den før har skiftet forbroen men den mangler at blive svejset fast
er der nogle der kan fortælle mig hvor jeg skal svejse den fast henne og hvormeget den skal svejses fast.
Håber der er nogle der lige kan svare på dette.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 55 years siden | | | |
(permalink) Asger Member
Skrev for 55 years siden | | | |
En kender burde vide at en 1303 har en anden forbro i forhold til 1200,1300 og 1500
og hvad jeg ved så er der hvist ikke mere en slags forbro til 1303. bla. er det den samme forbro som der sidder på en 1302.
jeg ved ikke hvor fabrikken har svejses den da jeg ikke har sat den nye på.
(permalink) Henrik W Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Er det hele forbroen du skal have svejset på eller er det bundpladen. Hvis det er hele forbroen er det ikke nået man bare lige kan gøre. Den skal side 100% lige både til siden og op ned ellers kommer din bil til at køre skævt så det er noget med du skal have fat i en bænk. Det jeg kan se i de bøger jeg har skal den svejses på 1 cm ende den tunel der gå på tværs men jeg er ikke 100% sikker. Hvis det er bund pladen du skal have mont skal du bare punktsvejse den på med 1" mellem punkterne
-------------------------------------------
Henrik Westphal Mobil nr 20676928
Vw club Fyn
(permalink) Anonym Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Godt ord igen. Men hvis det er den forreste del af tunnelen der går ud og bliver til det man gør fortøjet fast på, så har vi i de 27 år, jeg har arbejdet med VW kaldt det for rammehovedet. Også på en 1302-03.
Du må jo vurdere om dit nye rammehoved passer sådan at du kan bore punktsvejsningerne ud og samle det der igen. Eller du må skære tunnelen over, lægge en laske indeni, hæfte det nye rammehoved op med 2-3mm. luft, med lasken nedenunder til et svejse på. Så svejser du med godt med strøm på. Med lidt omhyggelighed kan man godt lave det uden en jig. Man kan næsten altid klare sig med et målebånd og et par stykker fladjern.

Reply

You must log in to post.