Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Motornummer Type ?

Tags:
No tags yet.

(permalink) vw_arne Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Jeg er nu klar med min vw113 fra 3 måned 1961.motoren er
udskiftet med en 1300. Den gamle 1200 med 34 hk har nummer
3530515. Den første 34 hk kom 1-8-1960 og havde nummer
500001. Er den gamle motor en såkaldt forstærket 30 hk? som
blev brugt i type 2 i 1959-60?  den har løs dynamosokkel og ser  ud som en alm,34hk, men nummeret er forkert.Er der nogen som kender denne motortype?
Mvh, vw arne
-------------------------------------------
vw.arne@tdcadsl.dk
(permalink) MchAlf Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Hej Arne.

Jeg har kikket i mine reservedels bøger.

Den forstærket motor i type 2 starter i juni '59 [ 3 400 000 - ],
og den stopper igen maj '60 [ - 3 580 000 ].
Den har løst generator tårn,  benzin pumpen oven på blokken og derfor karburator 28 PCI med alm. glat studs / rør til brændstof slangen.
Så der er nok en god chance for at det er den såkaldet forstærkede 30 HK motor du har.

Mvh.

MchAlf.
(permalink) vw_arne Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Mange tak for hjælpen Mchalf. Ved du om der er andre ting
der er anderledes på denne motortype.har hørt at pakdåsen
ved svinghjulet er større. men denne her ligner den alm,
Jeg har ikke set denne motortype før.den var vist ikke spec,
stærk,da den kun blev brugt i så kort en periode.
Mvh. Arne
-------------------------------------------
vw.arne@tdcadsl.dk
(permalink) MchAlf Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Mmmmm....

Pakdåsen til en alm. 30 HK vare nr. 111 105 245 har en diameter på 80 mm
(permalink) Anonym Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Hej igen Arne.

Jeg blev lidt nysgerrig og begyndte at kikke på hvilke ændringer den " forstærkede " 30 HK motor havde.
Mit ældste katalog er fra '63 så nogle af vare nr. for de gamle 30 HK er udgået / fjernet fra kataloget.
Jeg fandt over en spec. ting fra motor nr. [ 3 400 000 - 3 520 332 ] var der løse lejre skåle på hovedleje 1 og 3 !
Det blev derefter ændret tilbage til de kendte lukkede lejre igen.

Om det var dette der gav den tilnavnet " katastrofe " motoren ved jeg dog ikke.

MchAlf.
(permalink) vw_arne Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Hej MchAlf endnu en gang tak for hjælpen. 1961 boblen er jo
fra perioden med den dårlige knastaksel.det er sikkert derfor
motoren er udskiftet. Bilen stammer fra et dødsbo,så her er
ingen hjælp at hente. Motoren var slidt op. Jeg har kun gemt
huset pga, nummeret. Den ser ud som en alm. 34hk, pakdåsen
v, svinghjulet er den alm, 90 mm.
Mvh Arne
-------------------------------------------
vw.arne@tdcadsl.dk
(permalink) Flemming J Member
Skrev for 10 years siden | | | |

at vwnettet er meget fremme og hurtige kommer ikke bag på min , men sidder bare sådan for sjov og kikker på gamle opslag...så opdager jeg meget overrasket at de første indlæg blev skrevet for 44 år siden..at vwnettet.dk er SÅ gammel.. det er der vist ikke mange der kan prale af


Reply

You must log in to post.