Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  IRS på Splitbus

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 56 years siden | | | |
Så har jeg fået tilbagemelding på min forespørgelse hos Told & Skat ang. afgift på ændring fra 2 ledet til 4 ledet (IRS) bagtøj på Splitbus.

Svaret var at der skulle betales 0 (nul) kr. i afgift hvis ikke man ændrede bremsesystemet ved ombygningen.
Som jeg ser det ombygger man ikke bremsesystemet hvis man bibeholder 205 hulmønstret.

Desuden har jeg haft fat i Statens Bilinspektion der var yderst positiv over for ændringen og fremsender der godkendelse af projektet.

Sammen med forespørgelsen hos T&S og SBI sendte jeg den udførlige beskrivelse fra Total VW (bladet med den røde Mex på forsiden) med Bus Boys IRS kit. Et IRS kit der IKKE sænker bussen.


Så hvis der nogen der ligger inde med en rusten earlybay (68-69) er jeg køber til : Komplet affjedring (bag) med bremser og spring plates

VWenligst Ciao
Lars
http://www.splitbus.com
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 56 years siden | | | |
Jeg vil gøre hvad som helst for at få den godkendelse på papir, da det jo netop er den konversion jeg er i gang med!

Ham jeg købte stumperne har måske mere...?
Du skal ikke bruge "diagonalarmene" fra 68/69 men derimod nogen fra en af de sene bays...

De har nemlig en anden krumning så de går fri af stræbearmene til gearkassen.

Du kan købe færdigombyggede diagonalarme fra Volksheaven men de koster 130 pund (mange penge) Så tror jeg godt jeg kan lave dem selv.

Hvis du får lyst til at sende en kopi af papirene til mig så bor jeg på:

Gustav Tipsmark
Kaprifolievej 6a
8400 Ebeltoft

På forhånd tak

-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Anonym Member
Skrev for 56 years siden | | | |
Jeg havde tænkt mig at ligge alle papirene ud på http://www.splitbus.com under "members only".

Jeg vil meget gerne høre om "han" har mere 68/69 bagtøj/affjedring ?

Jeg forsøger desuden at oversætte artiklen fra Total VW. Ddenne kommer også ud på "members only".

Jeg har skrevet til fyren fra Eurobox VW. Han skriver at man skal bruge diagonal arme fra en "Brazil" model ?
Fra hvilken årgang latebay skal man ha diagonalarmene ?

VWenligst Ciao
Lars
http://www.splitbus.com
(permalink) Anonym Member
Skrev for 56 years siden | | | |
Jeg har oprettet en konference (mailingliste) til disskusion omkring IRS.
Listen hedder irs@splitbus.com og man til/fra melder sig ved at skrive til :
til : mailto:majordomo@splitbus.com?body=subscribe aircooled
fra : mailto:majordomo@splitbus.com?body=unsubscribe aircooled.

Lars
http://www.splitbus.com
(permalink) Anonym Member
Skrev for 56 years siden | | | |
Så er der kommet POSITIVT svar fra SBI, så alt er klappet og klart til det store skift.

Jeg har fået mulighed for at købe et bagtøj fra en '76 Jagtvogn.
Er der nogen der kan hjælpe mig med hvormeget ud over CV Joint's jeg kan bruge fra denne ?

BTW Så er der kopier på vej, Gustav...
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 56 years siden | | | |
Hej Lars

Prinsesse Bettina har lige ringet og sagt at der var post fra dig i dag tak skal du have...

G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 56 years siden | | | |
Du skal kun bruge CV-joints fra jagtvognen hvis du vil køre standardhøjde - der er større vandring i dem. Jeg regner med at bruge CV-joints fra en Audi Quatro ligesom i Cliffs Ghia (Floyd Klymer)gearkassen kan du selvfølgelig også bruge. Men gearing på en jagtvogn er den mon fordelagtig?

G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Anonym Member
Skrev for 56 years siden | | | |
Jeg har droppet projektet med jagtvognen. Jeg tror egentlig også den var for rådden. Så eneste donation den kan hjælpe med er Joint's.

Velbekommen håber du kan bruge det

Lars
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 56 years siden | | | |
Hej Lars

Karina har under biler sælges en 68ér campingbus til salg til reservedele. Hugge op, hugge op...

Hilsen Gustav
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) splitbus Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Gustav_t : har du mulighed for at scanne godkendelelsespapirene fra SBI & Told&Skat og UL dem her til VWnettet ?

Min scanner er desværre ikke tilsluttet :-(
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 21 years siden | | | |
En ældre herre faldt i ledningen til min computer i lørdags og ragede resolut min scanner på gulvet. Scanneren virker men CPUén opfører sig højst mærkværdigt når der skal scannes. Vil prøve at finde på noget.

G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 21 years siden | | | |
så må du jo kigge forbi gusse - min scanner virker , og T3ern skulle vel også luftes ?? og jeg vil jo også gerne ha et exemplar af de papirer der - selvom jeg kunne forestille mig at det er svært at bevare sin veteranstatus med konstructive ændringer skrevet i papirene - men det er da set , men jeg tror nu også godt det ka synes alligevel - det kræver bare lidt held - der er jo feks org 211 reservedelsnr i "alle" de dele der bliver monteret
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Ja der er kun vw-dele i min.
Tror ikke synsmanden kan se at CVérne ikke er fra en bus.
For liste se http://www.gustavoghund.dk/cars/1963panelvan.htm

Type 3éren får masser af luft for tiden...
Gennem det store hul jeg har skåret i venstre side

G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) splitbus Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hvis de dele man bruger er +35 år kan man vel stadig beholde sin veteran status ?
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 21 years siden | | | |
jaaah - i praksis - men efter bogen og i teorien hedder det jo principielt at bilen skal være [i:973364eaab][b:973364eaab]historisk korrekt[/b:973364eaab][/i:973364eaab] - dvs at den skal se ud som da den forlod fabrikken, - jeg ved godt at den regel er bøjet mange gange, og fint nok , især for mig , men man kan jo være uheldig at løbe ind i en der ved noget om det og vil ha tingene efter bogen, men chancerne er små - og optimismen er stor , så bare klø på - jeg syntes bare at man skal være bevidst om det , inden man kaster sig ud i det

men det gælder jo generalt på ALT hvad der bliver lavet om på alle veteranbiler
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) splitbus Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hvis Told&Skat siger OK, er det vel garant for det "historisk korrekte", ellers skal der vel betales ny afgift ?
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hvis man er så uheldig at man blir "snuppet" ja - så skal der betales ny af gift, men man vil stadig miste sin status da ombygningen er foretaget i nyerer tid , hvis det var sån at man skulle betale det 1/4 af 180% på prisforskellen imellem en evt 64er og en 68er, og bilen så ville blive registreret som en 68er, ville det også gå under minimumsbeløbet - også ville det jo i princippet være okay - men sådan er det jo ikke - man bruger ikke den mest logiske løsning derinde, så vi gør som vi altid har gjort , fusker :P de ber jo selv om det , deres papirberaukrati kan vi ikke bruge til noget - og ombygningen er jo i sig selv forsvarlig nok, den gir en bedre kørekomfort og trafiksikkerhed, så hvorfor skulle vi egentlig lade være ????
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)

Reply

You must log in to post.