Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Uidentificeret varmefyr i VW bus..

Tags:
No tags yet.

(permalink) Claus_Nygaard Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Jeg har købt en rå fin Westfalia bus med original indretning fra 1978. Grønne og orange farver som det sig hør og bør. Det som jeg nu går og funderer over er noget mærkeligt apparatur under bunden af den.

Jeg er godt klar over at det er et vamefyr af en slags, men hvilket, og hvorfor virker det ikke?. I forbindelse med det originale varmesystem hvor der går rør fra vamekasserne frem til kabinen, går det på min bil igennem noget det nærmest ligner en forstørret varmekasse. Der er en udstødning fra kassen og der er div. elting.

Ydermere går der slanger fra denne kasse frem til kabinen og de går op i et ret så kraftigt dimensinoreret blæseanlæg. Jeg vil mene at det er vandslanger og at det således er et vandvarme fyr.

Er der nogle der kender noget til sådan en "fætter" og kan give mig nogle tips??  På et eller andet tidspunkt bliver det jo koldt og så kunne det være rart med noget varme. (det er jo ikke den side af konstruktionen der er mest vellykket ved en VW bus...)
(permalink) MchAlf Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Hej Claus.....

Tillykke med den nye bus !

Jeg tror at du har et fyr af mærket " Eberspacher " type BA6.

Her er et godt link til en US hjemme side.

http://www.vintagebus.com/

Vælg - Teknisk Info og download den org. manual i zip. - format.

Mvh.

MchAlf.


(permalink) Anonym Member
Skrev for 54 years siden | | | |
HEj Claus!

Som Mchalf skriver det.....med garanti et Ebersbächer-fyr!

Hvis du tager et kig op i din højre hjulkasse vil du kunne se at fyrets afgangsrør munder ud der (Sidder under en beskyttelsesplade). Jeg har et fyr af samme type i min bus som ej heller virker og jeg er blevet anbefalet ikke at rode for meget med det selv men at tage kontakt til en autoelektriker for at det kan komme til at fungere korrekt - det er jo trods alt benzindrevet!
Men hvis der er nogen som har tricks og tips så melder jeg mig også under fanerne.....

Cheers,
Kasper
(permalink) Claus_Nygaard Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Tak for hjælpen! Jeg tror at i har ret, men jeg er ikke kommet ret meget videre da jeg har lidt respekt for "uhyret" Jeg kunne da også være interesseret i at vide om bøvlet kan svare sig. Er sådan et fyr effektivt ,og forøvrigt driftsikkert uden for megen bøvl?.

(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Det er en såkaldt M-option monteret på et udvalg af type 2ére så de sprang i luften hvis de overskred sidste salgsdato.

Held og lykke
G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook

Reply

You must log in to post.