Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  "Stramme akselrør"?

Tags:
No tags yet.

(permalink) ThomasE Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Hej

Vi er nu færdige med renoveringen af akselrør bremser etc og er ved at samle hele lortet igen...men men men...Efter at have skruet de kraver til holde gummimanchetter og akselrør på plads med, går akselrøreret så sejt op og ned at når jeg løfter akslerne så løfter jeg hele motorblokken(!) kan det nu også passe at det skal være sådan? Det er vel meningen at de skal falde ned af sig selv når man giver slip for dem...ik?
Pakningen i den ene side var røget sig en tur og jeg har så brugt flydende pakning(nu må i ikke slå mig ihjel!). I den anden side er den gamle pakning blevet sat fint på plads igen. Men begge sider går så utrolig sejt(mest den med flydende pakning)...

Skal jeg kaste flydende pakning og sure gamle pakninger ad helved til og købe nogle sprit nye eller gør jeg et eller andet helt forkert? Jeg synes jeg har prøvet at skubbe de "plastik-stjerner" helt ind på gearkassen så de sidder fast, jeg har smurt dem med lidt olie for at det hele skulle glide nemmere(gearkassen er jo tømt for olie pt) men lige lidt hjælper det...

Nogen ideer til en grøn vw-nørd?

MVH
 Thomas
(permalink) Admin Member
Skrev for 54 years siden | | | |
1)Tag din tube med flydende pakning og se om du kan ramme en toyota med den....

2) Læs en rep.håndbog..vw´s egen, eller evt en haynes..

3) Læs den en gang til

4) Og kast dig så ud i arbejdet.., på nuværende tidspunkt har du læst to gange at man skal "shimse" de yderste sidedæksel op på gearkassen med et antal papirspakninger (normalt 3 på hver side), indtil bagaxelrørene kan bevæges frit, men ikke løst.

Pakningssæt til gearkassen med rigeligt med pakninger fås for ca. 75kr  (det er vist næsten billigere end en tube flydende pakning)
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Jeg synes ikke du skal smide det flydende pakning helt væk.
Sidedækslerne er altid lidt træls og få tæt da de tit er lidt skæve. (meget lidt) der har jeg brugt loc-tite´s A-seal det koster en bonde... men det er godt. Men ikke mellem de andre pakninger du "Shimser" med.

G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook

Reply

You must log in to post.