Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Restificering

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Jeg kaster lige en tanke på bordet og håber ikke at folk går hen og får hjertestop eller blot besvimer over det som her nævnes ;)

I amerikaner kredse (nok stadig mest udbredt i USA) er det begyndt at blive populært at tage en gammel bil og lave dem om som nye. Det vil sige at tage en indsprøjtnings V8 istedet for en karburator v8. Eller lave tandstangstyring istedet for snekke styring. Jeg er selv ved at gøre dette ved en '66-er Mustang. Det gør bilen bedre at køre i, mere stabil, mere økonomisk osv. En blanding mellem en restaurering og modificering. Hvis nogle har set "Gone in 60 seconds" vil de lægge mærke til hovedpersonen (Shelby mustangen) som faktisk er voldsomt ændret i forhold til original (sidepibes, 17" osv). Man bibeholder det fine udseende, men blander den med nutidens identitetsløse biler.

Hit eller ej... Gøres dette i bobble kredse? Er der nogle som har gjort sig i at "opdatere" bobblen så skallen stadig er bobble fra 60erne. 70erne men indmaden faktisk er fra nyere tid. Det må være svært (umuligt?) at putte en indsprøjtningsmotor i en førhen luftkølet bil, for slet ikke at tale om problemerne i synshallen og Told-skat.
Og vil man så blive bombarderet med rådne æg og skældsord når kommer på et træf med en sådan?

-Michael
(permalink) Admin Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Uha et varmt emne..

Tendensen inden for vwére har skiftet mange gange i den tid hvor jeg har været med, og jeg tror at vi nu er nået til et punkt hvor anything goes..

-Men man skal være varsom, ligesom i bilhobbyen i usa, er stil og tradition meget vigtige ingredienser. Det der gør gamle biler spændende er at de har en god stil, det er helhedsindtrykket der gør at en bil er vellykket.

Hvis man fx. bare tager en vw (eller mustang) og smider et tilfældigt sæt 17" på, er der en meget lille chance for at det ser fedt ud, men hvis ex. 17" fælgene ligner en opdateret version af en nostalgisk fælg og dækkene passer til bilen, er sagen en helt anden.

Alt for mange laver (efter min mening) den fejl at de fokuserer på enkeltdele (orw en fed fælg!!), og så passer delene slet ikke sammen stilmæssigt.

rent teknisk, har folkevognsverdenen, og for den sags skyld også resten af veteranbilsverdenen delt sig i 2 lejre:

Enten skal alt være så originalt som muligt, og evt. high-performance dele, skal være af samme type som dem der kunne købes da bilen var ny. (Nostalgi)

Eller også skal bilen opdateres mest muligt under skallen, dvs se gammel ud, men have moderne egenskaber.

Mht. Motorer, så er der altid respekt for voldsomme motorer. men det har altid været svært (og dyrt) at få indsprøjtning på en folkevognsmotor, og desuden svært at få det til at se "clean" ud.
Karburatorer er smukke og simple, og fungerer jo fint, men det kunne være spændende at se et nyt seriøst indsprøjtningsprojekt.

Vi har et par eksempler herhjemme, Cliff Bak (Floyd Clymer) har et avanceret system i sin ghia, Jesper (Danborn) har insprøjtning på sin wasserboxer, og der er en (Jeg kan ikke huske hvem) der har en meget avanceret turboinstallation med indsprøjtning i en 03ér.
(permalink) __Stefan Member
Skrev for 54 years siden | | | |
jeg har også set i et tysk vwblad at der var en tysker, som havde smidt en voldsom audi motor i hans bobbel

Reply

You must log in to post.