Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Ignitor til 050

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 54 years siden | | | |
:)

Jeg har investeret i et Ignitor sæt til min 050 strømfordeler. Sættet er købt via CSP og på kassen står der at det skulle passe til både 009 og 050.

Det ser dog desværre ud til at den magnetiske ring bare ikke passer ned over "akslen" i strømfordeleren.

Er der andre der har erfaring med Ignitor til 050 eller ?. Jeg er også lidt forvirret over at det skulle passe både til 009 og 050, da jeg mener at der er forskel på "aksel" tykkelsen på de 2 strømfordelere.

Det må vel være muligt også at kunne lave elektronisk tænding
på sin motor selvom man kører med 050 strømfordeler.
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Hvor meget er det galt?
Da jeg monterede min ignitor skulle den have lidt med smærgellærred og WD40 smut sagde hun og vi har været sammen lige siden.

G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) BB_Henrik Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Nu kan det jo være at din "aksel" er lidt tyndere Gustav..
Har ladet mig fortælle at tilsvarende tændingssystem sidder originalmonteret på nyere busmodeller, så kan de jo stjæles for næsten ingen penge hos huggeren.
Måske kender nogen modelbetegnelserne ???
(permalink) Anonym Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Hej og tak for svarene.

Gustav, hvis ikke jeg husker meget galt, kører du så ikke også med en 009 strømfordeler ;D, Det var det jeg mente med forskel på akseltykkelsen. Anyway magnetringen kan komme lidt ned i fordeleren, men ikke nok til at rotoren kan sættes i. Var det det sammen med din inden du "tryllede" ?

BBHenrik !. Tænker du på tændingsystem fra en wasserbokser ?
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Ja min er en 009ér jeg havde vist ikke lige forstået spørgsmålet...

Men med hensyn til tykkelsen kan der måske være forskel fra den ene 050ér til den anden - har selv haft en 050ér på en T4 motor og der har jeg haft "lånt" rotoren i en snæver vending en gang?

Det kan selvfølgelig være det kun er den del med knasterne på der er tykkere.

PS. Jeg havde engang en luftkølet T3 transporter der var original elektronisk tænding på - ikke helt samme system det gav mig mange problemer - jeg vil ikke anbefale det!

Gustav med den lille aksel....og en tunge som en schäeferhund
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook

Reply

You must log in to post.