Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  T4 toppe ??

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Hvad fås der af t4 topstykker udover vw & porsche' egne???
Man kan jo få en masse forskellige til T1
Nogle links eller noget ???
(permalink) Bobbel_Janus Member
Skrev for 54 years siden | | | |
[quote author=Kd link=board=teknik;num=1020428231;start=0#0 date=05/03/02 kl. 14:17:08]Hvad fås der af t4 topstykker udover vw & porsche' egne???
Man kan jo få en masse forskellige til T1
Nogle links eller noget ???

Hej Hej......

Køb nogle vw magasiner fra Tyskland,England og U.S.A. i dem kan du finde mange forhandlere som sælger type 4 toppe,(nogle stærkt modificerede og andre til husbehov).

Hilsen janus.
(permalink) Rolf Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Franske Remmle :
http://www.geocities.com/Karlfreds/index.htm

De har to slags til type 4'eren og de "anmindelige" type er dyr
men ikke mere end hvad det ellers koster for nye org type
toppe med større ventiler etc. i Tyskland. De anden type med
udstødningsportene som på en type 1 motor er svine dyre og
rygterne vil vide at Remmle slet ikke kan levere dem...

Amerikanske Scat:
http://www.scatenterprises.com/splitportcylinderheads.html

Ikke anbefalet til gadebrug da de har meget få køleribber.
SVINE DYRE !! Man kan ikke ændre på vippearms geometrien
og det er et STOR MINUS!!! Passer ikke umidelbart på en type
4 men det kan fikses ved blandt andet at fjerne en af de i
forvejen mangelfulde køleribber. Indsugningsmanifolde passer
meget dørligt når toppene monteres på en type 4 og kræver
svejsning, bukning, fræsning osv før de passer.

Amerikanske  Pauter Machine:
http://www.pauter.com/VW_Parts.htm

Ikke anbefalet til gadebrag da de har meget få køleribber.
SVINE DYRE !!!! Passer ikke umiddelbart på en type 4 men det
kan fikses.

Tyske Ahnendorp:
http://www.ahnendorp.com

Desværre er der ingen beskrivelse af toppene på deres
hjemmeside. Men der er tale om nye Porsche 914 2,0L toppe
som kan leveres med forskellige ventil størrelser.

Håber dette kaster lidt lys over tingene for dig. :) :) :)
Mvh
Rolf

-------------------------------------------
Tlf 22141595
Thisted/Nordvestjylland
(permalink) Bobbel_Janus Member
Skrev for 54 years siden | | | |
[quote author=Rolf link=board=teknik;num=1020428231;start=0#2 date=05/04/02 kl. 22:08:25]Franske Remmle :
http://www.geocities.com/Karlfreds/index.htm

De har to slags til type 4'eren og de "anmindelige" type er dyr
men ikke mere end hvad det ellers koster for nye org type
toppe med større ventiler etc. i Tyskland. De anden type med
udstødningsportene som på en type 1 motor er svine dyre og
rygterne vil vide at Remmle slet ikke kan levere dem...

Amerikanske Scat:
http://www.scatenterprises.com/splitportcylinderheads.html

Ikke anbefalet til gadebrug da de har meget få køleribber.
SVINE DYRE !! Man kan ikke ændre på vippearms geometrien
og det er et STOR MINUS!!! Passer ikke umidelbart på en type
4 men det kan fikses ved blandt andet at fjerne en af de i
forvejen mangelfulde køleribber. Indsugningsmanifolde passer
meget dørligt når toppene monteres på en type 4 og kræver
svejsning, bukning, fræsning osv før de passer.

Amerikanske  Pauter Machine:
http://www.pauter.com/VW_Parts.htm

Ikke anbefalet til gadebrag da de har meget få køleribber.
SVINE DYRE !!!! Passer ikke umiddelbart på en type 4 men det
kan fikses.

Tyske Ahnendorp:
http://www.ahnendorp.com

Desværre er der ingen beskrivelse af toppene på deres
hjemmeside. Men der er tale om nye Porsche 914 2,0L toppe
som kan leveres med forskellige ventil størrelser.

Håber dette kaster lidt lys over tingene for dig. :) :) :)
Mvh
Rolf



Hej igen.

Jeg ved at der i USA er en gut ved navn Mark Stepens som modificere topstykker til type 4,han har mange forskellige stages af toppene og de kan bestilles specielt efter kundens behov,+ de er ikke "SVINE DYRE" hvis man kan sige det om toppe til 6000-10000kr.par.et.....
skal prøve at finde en web adr.

(permalink) Admin Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Mark Stephens er lukket og slukket.. :'(

Som Rolf Skriver findes der faktisk ikke andet end originale topstykker for os med et nogenlunde normalt forhold til penge. :-/

412S topstykker er til at betale og har 41x34mm ventiler, fint til en rimelig stor motor, ellers kan man jo også få sat endnu større ventiler i herhjemme flere steder, samt få dem portet. ;)

The http://shoptalkforums.com/bbs/cgi-bin/forumdisplay.cgi?action=topics&number=1&SUBMIT=Go er det sted på nettet hvor der er mest viden om type 4 motorer  :D
(permalink) Anonym Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Tak for links/svar  :)

Jeg holder mig nu til 412S, de kan jo også blive ganske effektive også er de jo af udenmærket kvalitet.

Man må jo give Rolf ret i at, svine dyre er det rigtige udtryk.
Men det skal jo koste lidt når man skal til at lave nye støbninger/forme

Reply

You must log in to post.