[quote author=Rolf link=board=teknik;num=1020428231;start=0#2 date=05/04/02 kl. 22:08:25]Franske Remmle :
http://www.geocities.com/Karlfreds/index.htmDe har to slags til type 4'eren og de "anmindelige" type er dyr
men ikke mere end hvad det ellers koster for nye org type
toppe med større ventiler etc. i Tyskland. De anden type med
udstødningsportene som på en type 1 motor er svine dyre og
rygterne vil vide at Remmle slet ikke kan levere dem...
Amerikanske Scat:
http://www.scatenterprises.com/splitportcylinderheads.htmlIkke anbefalet til gadebrug da de har meget få køleribber.
SVINE DYRE !! Man kan ikke ændre på vippearms geometrien
og det er et STOR MINUS!!! Passer ikke umidelbart på en type
4 men det kan fikses ved blandt andet at fjerne en af de i
forvejen mangelfulde køleribber. Indsugningsmanifolde passer
meget dørligt når toppene monteres på en type 4 og kræver
svejsning, bukning, fræsning osv før de passer.
Amerikanske Pauter Machine:
http://www.pauter.com/VW_Parts.htmIkke anbefalet til gadebrag da de har meget få køleribber.
SVINE DYRE !!!! Passer ikke umiddelbart på en type 4 men det
kan fikses.
Tyske Ahnendorp:
http://www.ahnendorp.comDesværre er der ingen beskrivelse af toppene på deres
hjemmeside. Men der er tale om nye Porsche 914 2,0L toppe
som kan leveres med forskellige ventil størrelser.
Håber dette kaster lidt lys over tingene for dig. :) :) :)
Mvh
Rolf
Hej igen.
Jeg ved at der i USA er en gut ved navn Mark Stepens som modificere topstykker til type 4,han har mange forskellige stages af toppene og de kan bestilles specielt efter kundens behov,+ de er ikke "SVINE DYRE" hvis man kan sige det om toppe til 6000-10000kr.par.et.....
skal prøve at finde en web adr.