Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  svejsning

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Jeg kunne godt tænke mig at få bekreftet/aflivet metoder hvorpå man svejser plade på bil:

Sætter man 2 stykker plade sammen (eksempelvis opbygger en skærm eller gør den bredere) hvordan gøres det så bedst?

1) sæt 2 stykker plade op mod hinanden, punktsvejs i revnen med 1" mellemrum og læg glasfiber/spartel over revnen når man er færdig

2) 2 stykker plade mod hinandenm punktsvejs med 1" mellemrum og fyld revnen ud med punktsvejsninger så man N
(permalink) Henrik W Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Jeg kan fortælle dig hvad jeg gør og har lært da jeg var mekaniker i tiderens morgen.Jeg svejser kant mod kant og svejser dem på begge sider så er man sikker på det er tæt og så sliber jeg kun svejsningen ned der hvor den skal være gladt
og kun svejsningen ikke ud på pladen. Jeg bruger altid min 1mm plade og helst 1,5 mm  til karossen da det er bedre at svejse i.Til bunden bruger jeg 3mm plade
Hvis du gør som du skriver i punkt 3 er du sikker på det ikke holder ret længe da der vil lægge sig skidt i falsen.
Når jeg har slibet svejsningen ned for det grundmaling og så spatler jeg oven på og jeg bruger aldrig glasfiber kun almindelig spartel.
-------------------------------------------
Henrik Westphal Mobil nr 20676928
Vw club Fyn
(permalink) Anonym Member
Skrev for 55 years siden | | | |
hmm spartel revner da med tiden, og det kan man undgå med glasfiber hvis man da laver det ordentligt
(permalink) Anonym Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Men hvis man bruger glasfiber, vil der så ikke være en kant eller kan man slibe det ned på samme måde som spartel?
(permalink) linus Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Hej!

Brug Epoxy spartel, det er meget bedre.....!

Nybo 8)
(permalink) Anonym Member
Skrev for 55 years siden | | | |
[quote author=linus link=board=teknik;num=1020413245;start=0#4 date=05/06/02 kl. 09:14:46]Hej!

Brug Epoxy spartel, det er meget bedre.....!

Nybo 8)

Hvor kan man få det henne?
(permalink) linus Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Hej igen!

Min storebror arb. på et plastværft hvor de arb. med glasfiber og epoxy. Jeg spartlede et frontskørt sammen med det, og det er pisse godt at arb. med!

Men....det er meget dyrt, en dunk koster 5000..!
Men jeg kan forhøre mig hvad det koster i menneske penge, hvis du er interesseret..?
Husk den rigtige temp.!

Nybo
(permalink) Anonym Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Av, det lyder vildt. Det eneste jeg egentlig bare ville var at dække den revne der kommer når man ikke fuldsvejser imellem revnerne; men kun punkter.

Det lyder som om at løsningen er at fuldsvejse hele vejen hen og derefter slibe svejsningerne ned. Så er det jo nok bare at bruge lidt spartel til at dække diverse små ujævnheder der bliver tilbage.
(permalink) Henrik W Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Hvorfor bruger automaler altid almindelig spartel hvis i siger det revner,det kan jeg ikke forstå.
Når jeg laver rust på karossen bruger jeg kun spartlen til at tag slibe risserne med det er et meget tyndt lag der skal på,men hvis man smøre 1cm tygt lag på så revner det.
men hvis man skal lægge et tyndt lag på vil jeg ikke mene at glasfiber er godt,det er kun godt hvis det er et tygt læg der skal på og det er fusk.
Husk når man svejser på selve karsossen er det ikke bare at starte fra en ende af og så bare pløre nået på.Metalet må ikke blive varmere end man kan holde en hånd på hele tid for at pladen ikke bukker så er det nemlig der skal bruges meget spartel.
-------------------------------------------
Henrik Westphal Mobil nr 20676928
Vw club Fyn
(permalink) Allan2712 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ang rep. af karosseri.

Den bedste måde og den der holder længest er kant mod kant og fuldsvejs det hele, der må ikke være huller i bag efter. da vil plastic spartlen ikke kunne holde og der vil ret hurtigt komme revner i spartlen og malingen vil boble op.
Der er ingen grund til at svejse på begge sider, og mange steder kan det heller ikke lade sig gøre. Hvis de opdager til syn at der er brugt tykker plader en bilen er typegodkendt med kan de kassere den.
Ang. svejsning så tilpas pladerne så de passer kant mod kant og sørg for at pladerne har den rette fasong, der efter laver du så små svejsninger du kan ca 5 mm
med 50 mm imellem der efter gentager du med ca 25 mm mellem hæftningerne når delene er hæftet sammen med 25 mm mellem hæftningerne der efter laver du hæftninger der er 10 mm lange og sådan foresætter du ind til det hele er fuldsvejst. husk at springe fra side til side så pladerne ikke bliver varme.

Ang. Spartel er der 2 typer en karosserispartel til de buler der måtte være.
og til sidst en finspartel til de sidste par mm. Kan købes ved de fleste, som sælger autodele eller automaling.
Er der spørgsmål er i velkommen til at skrive.
Allan 2712
ab@absvejs.dk


Reply

You must log in to post.