Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
12:10 Karsten_vw: Glædelig jul ?
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  tændningsbanken!!

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Er der nogen der ved hvad man gør ved kraftig tændningsbanken, efter afhøvling af topstykker (2mm) ??

Løsning ved forlange stødstænger i alu (tidligere spørgsmål jeg har stillet herinde) :
det kan lade sig gøre at varme stødstængerne forsigtigt under spidserne og dermed dreje spidserne af, og derefter file et par mm af længden på stødstængerne.
ved mont. varmes stødstangen op så spidsen igen monteres.
Pas på med for meget varme.

nu passer de perfekt.

Thomas Johansen
(permalink) Rolf Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Du skal bare montere en 2 mm tyk toppakning (lavet i kobber) mellem topstykke og cylinder eller finde et par andre toppe som ikke er fræst for højere kompression..  Grunden til tændningsbanken kan være mange, men når den kommer efter du har fræst dine toppe er det simpelthen fordi komressionsforholdet er for højt til din motor med nuværende tændningsindstilling og benzinens oktan tal.  Du kan jo først og fremmest prøve at tanke med oktan 98 benzin og se om ikke det hjælper på problemet. Hvis dette ikke hjælper kan du prøve at indstille din strømfordeler så motoren får lidt mindre fortændning. Hvis du kører med tændningen indstillet til 7,5 grader før top kan du prøve med eks 5 grader før top. Men dette har den kedelige tendens at motoren ikke yder så meget, en motor der kan tage forholdsvis meget fortændning giver mere effekt. Hvis du kører med en 009 fordeler kan det forstærke problemet fordi den avancere meget hurtigt og giver derved meget fortændning ved lave omdrejninger.  Jeg har set 009 fordelere som allerede begyndte at anvancere ved 1000 omdr og havde fuld fortændning ved ca 25-2600 omdr. Dette vil lede til kraftig trændningsbanken hvis kompressionsforholdet er en anelse for højt. Nu skriver du ikke hvad din motor indeholder, hvor stor den er etc men man kan afhjælpe problemet en smule ved at sørge for der ingen skarpe kanter er i forbrændningskammeret, det vil der nemlig komme når man fræser sine toppe for højere kompression. Prøve evt at give din karburator en lidt større dyse og se om dette kan hjælpe lidt, men umiddelbart vil jeg tro at du simpelthen har fræst for meget af dine toppe.

Mvh
Rolf

-------------------------------------------
Tlf 22141595
Thisted/Nordvestjylland
(permalink) Anonym Member
Skrev for 55 years siden | | | |
jeg takker for sådan et fyldsgørende svar.

lidt mere info om motoren.

Det er en type 2 1600 standart med en 34 pict 3 kaburator (standart) der er som sagt fræsset 2mm af hvert topstykke og nu fjernet ca 3 mm af alle stødstængerne.

det er stadig med standart strømfordeler selvom jeg har en 009 på lager.

mvh
Thomas
(permalink) Anonym Member
Skrev for 55 years siden | | | |
lige en ting mere, sidst (før jeg fik lavet det med stødstængerne) var komprissionen oppe på 8 så den er sikkert blevt højere nu.

mvh
thomas

Reply

You must log in to post.