Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".
23:22 Rotaxmeincke: cles1

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  1303 2.5l ???

Tags:
No tags yet.

(permalink) King_kong Member
Skrev for 54 years siden | | | |
hallo VW boy!  ;D
jeg har en 1303 fra 74. jeg går og drømmer lidt om at. får en 2.5 L benzin motor i den. Men hvor MEGET skal der laves om på bremser / lednings net / under vogn / op hæng / Osv. eller kan det overhoved laves? jeg ved at det er mange timers arbejde i det, med det var jo også en drøm til at starte med  ;)
jeg håber du kan give mig nogle gode råd. og nogle gode svar.
mange tak for hjælpen!!! håber jeg hører fra dig  :D
(permalink) Rolf Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Det er godt nok en ordenlig omgang at gå igang med. Selv garvede folk i faget vil tænke sig om en ekstra gang.  På spørgsmålet om der skal laves noget overhovedet kan jeg kun sige JA !!!! Du vil blive nødt til at skal lave noget / ombygge på alle de områder du nævner og sikker lidt til. Desuden har vi det øknomiske aspekt af sagen: Det er IKKE billigt !!!! Bare en 2,5 L VW motor vil nemt løbe op i ca 50000,- . Et projekt som du spørger til vil nemt løbe op 150000,- klassen. Jeg kan kun sige at det ville være fedt at se en sådan bil og ikke mindst at eje den... Mange af de biler vi ser til træf og i diverse blade er blevet til gennem en årrække hvor de løbende har gennemgået en udvikling til nuværende stadie. Mit råd skal være at du først og fremmest får din 1303'er på vejen og derefter kan du så begynde din udvilking at bilen. Har selv et total projekt stående og har været kørt træt i det indtil flere gange. Alt for mange projekter bliver stående i garagen fordi man har taget munden for fuld.
Dette er mine råd til dig, men lad os se om ikke der er flere der vil give deres mening til kende.
Mvh
Rolf







-------------------------------------------
Tlf 22141595
Thisted/Nordvestjylland
(permalink) MchAlf Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Jo, da.. Rolf..

King Kong.

Jeg vil sige at basis af alt, er at starte med en SUND !!! bil.
Jeg snakker ikke om en 1303 der blev " godkendt " til syn, men en virkelig sund bil hvor svejse arbejdet er lavet, så det kan holde bilens levetid ud.
Du kan derefter starte med at opdatere bilens undervogn og bremser, så den kan klare en kommende effekt forøgelse af motoren.
Motor mæssigt må du hellere starte med en mindre kraftig motor , så lære du bilen at kende + du og bilen lever længere ;-)
Den tid du bruger på den løbende opdatering er god til at samle erfaringer og informationer til størrere projekter.

Jeg går udfra at du selv kan skrue i bilen, hvis ikke må du hellere glemme drømmen eller finde en færdig lavet bil.

MchAlf.



(permalink) Admin Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Min erfaring er at 80% af alle de projekter der ikke kan laves inden for et år, mislykkes.

Dvs. de løber ud i sandet, bliver solgt som "unfinished", eller bliver ikke helt som ejeren havde drømt om, (og derfor ofte solgt umiddelbart efter).

Der er mange ting der afgør om man kan afslutte et projekt inden for et år:

1) Har man pengene der skal til? (maget almindelig årsag!)
2) Har man taget munden for fuld? (nogen er 1 år om at få synet en ellers pæn bil, andre kan restaurere en swimmwagen på et år)
3) Har man et sted at bygge bil ? (uden en garage, er det svært (dyrt) at lave ret meget)

-Det er alt for almindeligt at se folk gå død i projekter fordi de har haft for vilde planer, så overvej grundigt om det du skal gå igang med kan laves inden for et år, det er mit bedste råd..
(permalink) King_kong Member
Skrev for 54 years siden | | | |
mange tak for hjælpen, jeg tror bare lige jeg drømmer vider :'( jeg har hørt man kan ligge en 2.0 benzin bus motor i med noget long blok på. kan det laves for menneske penge ??  ;) jeg er selv mekaniker så arbejdet bliver måske ikke noget problem?? håber jeg ikke kun kan drømme vider nu.
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Jeg har altid selv sværget til ombyggede biler og har et gjort mig den erfaring at hver gang du ændrer på en ting er der ti andre ting der begynder at opføre sig anderledes. Dette er ting du kun opdager når du kommer ud at køre. Du får lige et eksempel.

Min type 1 skulle have skivebremser bagpå - På det tidspunkt havde jeg centerlinefælge på. Skivebremser fylder ret meget ud efter og det gjorde fælgene også så jeg satte kortere trækaksler på. lige da jeg var færdig fik jeg buddet på nogle andre fælge så dem byttede jeg mig så til. Disse fælge havde en anden indpresning så de gik på inderskærme og bærearme.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) cors Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Hold da ferie gustav,der tabte jeg puste.
Respekt.
-------------------------------------------
Tlf 50494883 Strandagervej@gmail.com VW Camper Highroof 87 turbo diesel
(permalink) AircooledBoxer Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Hej

Sådan skal du "bare" gøre, startede også i det små, men som Gustav siger, det griber om sig:

http://www.geocities.com/vw19504u/

Morten ;)
-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
(permalink) King_kong Member
Skrev for 54 years siden | | | |
mange tak for hjælpen boy´s

Reply

You must log in to post.