Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  karburator til 1600 ccm  

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Skal lige høre jeres mening/råd ang. karburator til en standard 1600.

Lige nu sidder der en slatten 34 pict3 i, og den virker umulig at blive venner med.
Så nu jeg har næsten købt en Weber 36 dcd (med luftfilterog manifold), som har siddet på en 1600 og er blevet renoveret hos Ronwill.
Men før jeg kaster de 800.- jeg skal give (er det ok pris) afsted ..så ville jeg lige høre de kloges ord om fordele/ulemper ved denne basse.
Det er til min splitbus, som får en 1500 straightaxle i efter syn. Jeg kører med dual quiet pack potte.

Hej fra Ronnie  
(permalink) Farmer Member
Skrev for 54 years siden | | | |
En 36 mm DCD!!!! ? på en stål manifold med plenum??? UUUHHHH! det kan blive en rigtig spændende affære.
Bid mærke i at du højst sansynligt ikke får den til at køre både godt og økonomisk. Og slet ikke i første hug.
Men stilen er der ikke noget galt med i forhold til bilen. :))
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Anonym Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Jeg ved ikke om det er en stålmanifold og
hvilke problemer er der i det :-[
Matcher den ikke en vw motor? Har kun fundet den omtalt til Volvoer og Forder.
Hvorfor kan den ikke indstilles til at køre både godt og økonomisk.?  

Er der et bedre alternativ til min helt almindelige standard motor?

Da jeg har en lille T4, som skal i engang til vinter, så er jeg interesseret i at min T1 motor "bare virker" uden alt for meget bøvl.
Så det var kun hvis 36 dcd kunne levere det at jeg vil bruge den!

På forhånd tak for  evt. svar
Ronnie,  DSK
(permalink) Anonym Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Hvordan ligger landet så hvis man smider den på en T1 1914 motor (der udover cyl. & top er standard)

Hvad er det specifikt der kan give problemer ??
(permalink) Farmer Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Nu skal jeg jo passe lidt på med hvad jeg skriver, for der næsten aldrig en regel uden undtagelse.
En DCD karburator er som udgangspunkt svær at få til at køre ordentligt på en T1 motor. Men hvis motoren er af Single port typen og manifolden er af "ram" typen, altså uden plenum kunne det nok være et forsøg værd med den karb. hvis det er en dobbeltportet motor måske osse. Men hvis manifolden er af plenum typen vil du nok kunne få den til at køre rimeligt, men kun med et meget højt co forhold!!!
Der var jo for en del år siden en moderniseret  udgave af en DCD. Det var Holley Bugspray sættet. Det setup kørte faktisk ret godt, især hvis man kunne leve med et et højt Co forhold i mellem området.
Når du nu lyder som om du vil igang med noget større til vinter, så er mit råd til dig (hvis ellers din motor er fornuftig frisk) enten at finde en bedre std karb, eller finde et sæt gode kadron karbs, sammen med en 094 strømfordeler. En lidt dyrere løsning, men MEGET nemmere at arbejde med. En registerkarburator er også en mulighed. Men se efter at karburatoren er OK ved spjældakslerne. Er den ikke det er det ikke bøvlet værd, medmindre du kender en som kan sætte nyr bøsninger i ved akslerne. Så kan den osse komme til at køre rigtig godt.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Anonym Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Den bedste til en std. 1600 er en std. karburator. Ellers har jeg haft held med at køre med en karb. fra en 1303. Den er lidt mindre giver dermed en højere lufthastighed. Det er det Vw-motorer med dobbeltportede topstykker mangler. Husk at bruge den strømfordeler der hører til karburatoren. Og skild strømfordeleren ad og sørg for at centrifugalmekanismen virke let og frit. Det bedste vil være et sæt Kadron.

Reply

You must log in to post.