Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
12:10 Karsten_vw: Glædelig jul ?
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Problem med afmontering af varmeka

Tags:
No tags yet.

(permalink) michaelghammer Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Hej

Jeg har (endnu) ikke den store erfaring med VW motorer, så derfor vil jeg gerne bede om lidt hjælp til, et for jer eksperter, sikkert trivielt problem.
Jeg skal have skiftet udstødning og varmekasser på min Karmann Ghia 1969. Jeg fik rimeligt nemt udstødningen og venstre sides varmekasse af, men da jeg skulle fjerne den sidste møtrik på flangen på den højre varmekasse, fik jeg problemer. Møtrikken sidder så utilgængeligt, at jeg simpelthen ikke kan komme til den med noget af mit værktøj. Jeg forsøgte at fjerne dækpladen, som sidder nederst bag motoren, men uden held. Den forrige ejer har monteret lyddæmpende materiale og en aluminiumsplade på bagvæggen, så måske er det grunden til, at jeg ikke kan få pladen af.
Derfor er mine spørgsmål til jer:
Skal pladen af for, at man kan komme til den øverste møtrik på varmekassens flange?
Og hvis pladen skal af, burde den så let kunne tages ud, når de to skruer i hver side af pladen er fjerne? Eller er der flere skruer/låse som skal væk?

På forhånd tak for jeres hjælp,

Michael Hammer

(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Havde lige samme problem så sent som igår dog på en boble.
Vi måtte bøje en fastnøgle lidt og så tage den ude fra hjulkassen efter at have pille hjulet af. Jeg er ikke klar over om hjulkassen på en Ghia tillader det?

Tit kan det svare sig at tage klumpen ud så kan du også få stillet ventiler og kikket til din kobling, altsammen oppe på et bord i god arbejdshøjde.

Held og Lykke
Gustav
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook

Reply

You must log in to post.