Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  motoren går i stå

Tags:
No tags yet.

(permalink) t.r.larsen Member
Skrev for 54 years siden | | | |
jeg har et problem med min 1300 årg.72.
motren går i stå når jeg bremser, hvis jeg triller eller holder stille kan den godt gå i tomgang, er der en der har et bud på hvad der kan være galt
(permalink) Motorik_Mogens Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Lyder lidt mærkeligt  ??? - er du sikker på at det ikke er pga. hurtig slip af speederen (forud for opbremsning), at motoren sætter ud ?

Ellers gå på jagt efter ting der ikke sidder ordentligt fast - luftfilter, strømfordeler, ledninger eller lignende - i hvert fald hvis det kun gælder for kraftige opbremsninger.
Måske kunne man forestille sig at motoren går ud fordi en af disse komponenter flytter sig under opbremsning - selvom det lyder lidt søgt.

Prøv evt. også at køre motoren uden luftfilter og se om det gør en forskel

Endelig: Husk at træde koblingen ned ved opbremsning !  ;D ;D ;D ;D   ;)
(permalink) Anonym Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Ha.... Jeg har samme problem! Mit bedste bud er måske noget med svømmerstanden i karb'en??. Jeg har endda juseret tomgangen op for at undgå udsættere. Vi må jo ud på perlegruset og rode videre! :D
(permalink) Motorik_Mogens Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Ja - noget i den retning kunne også være en mulighed...... har du ikke en anden karburator du kan prøve med ?
(permalink) Farmer Member
Skrev for 54 years siden | | | |
En løs forbindelse over til Auto shut off ventilen !!! ?
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) t.r.larsen Member
Skrev for 54 years siden | | | |
jeg har en 34 pict 3, men da min motor er født med en 31 pict 3 ved jeg ikke om den kan sættes på, måske er der en der ved det? det kunne måske godt være en løs forbindelse, men hvis bare jeg giver den lidt gas når jeg bremser går den ikke ud 
(permalink) Farmer Member
Skrev for 54 years siden | | | |
34éren passer ikke over på en 1300ér manifold

jeg tror stadig deyt er en løs forbindelse til din auto shut off efter de beskrivelser du giver.
Forudsat din tænding er OK og den står korrekt i tændingsindstilling. - Ligeså med spjældvinkel !!?
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Admin Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Det er meget almindeligt  når man har kørt fx. motorvej, og man ruller op på en afkørsel for at holde ved rødt lys, at motoren går ud. (når man bruger midtmonteret std.karburator)

Problemet er rimeligt simpelt; Indsugningsmanifoldens forvarmningsrør er tilstoppet!

Problemet er at når man cruiser længere tid med konstant fart, er der masser af vacuum i indsugningsmanifolden, og det får den til at blive så kold at der kan komme is på den..

Når indsugningsmanifolden er (for) kold og gashastigheden er lav som i tomgang, kondenserer benzinen på indersiden, og løber ned i cylindrene som dråber, hvilket ikke rigtigt kan antændes af tændrøret.

Indsugningsmanifolden bliver tilstoppet af koks, som er rimeligt svært at få ud, jeg har brugt syre hvilket gik for langsomt, et afklippet koblingskabel på en boremaskine (besværligt) -det nemmeste er at finde en anden indsugningsmanifold. (Prøv at puste igennem forvarmningsrøret inden du monterer det)

VW har kendt problemet: 1600 motorene fik et tykkere forvarmningsrør, og 1303 ´74 fik 2 forvarmningsrør
:)
(permalink) partyman Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hmmm. jeg har et problem der lydder identisk med dit, t.r.l.
Jeg har en 1303 73'er. Fik den med en 1600cc, men kørte en plejlstand istykker, og den filede hele motoren i stykker. Nu ligger der en 1300cc i, og den har fået den gamle motors carb på. solex 34 pict-4 (har 2 liggende). Da jeg samlede den var der ikke de store problemer. Den blev renset 2 gange med lufttryk og accetone - fik jeg anbefalet. Den kørte også fint, indtil nuher for en uges tid siden.

Så begyndt den - som din - at gå i stå når man smider den i tomgang, triller op mod et rødt kryds osv. Den går stille og roligt ned i tomgang til den ikke kan trække maskinen rundt mere og så dør den. Men som du også ved kan man holde den i live ved at pumpe den.

Jeg har nu været ude og tjekke min flyder, ingen problemer. Jeg har dog opdaget noget skummelt jeg godt vil ha lidt hjælp med.

I haynes er der et billede af en carb. det er sikkert en ældre, men der er afbilledet en ventil der kaldes "Pilot jet". Den samme kan jeg så også finde på min, men pilot jet'en sider vinkelret ind i carb'en, og så sidder der en ved siden af, med en 45 graders vinkel ind i carben også - hvad er det for en fætter?

Anyway, det eneste der slog mig var at der er to huller i kanten af carben (på indersiden), lige ud for de 2 omtalte ventiler. Logikken siger mig at det er dem benz'en fra pilot jet'en og den anden ventil kommer ud, men det ene hul var der en benzin-bobbel på, det andet hul var knas tørt... og min ide var så at det måske er der fejlen ligger???

Any ideas?

/Partyman
(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Det lyder som is i kaburatoren
Prøv med kaburator sprit
Indsugnings spjælden skal stå på vinter
det vil sige at der kommer forvarmet luft til kaburatoren
(permalink) partyman Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej igen.. lang tid siden jeg skrev her sidst, men vi kan jo lige så godt fortsætte så man kan se historiens start :o)

Jeg har stadig problemet, men jeg har nu skildt carb'en helt ad, og fandt ud af at der var uhyggelig meget grums i den. Så mit umiddelbare bud var at der er flydt grums ind og ud af idle-dyssen, som så har kvalt et par omgange i motoren og på den måde har fået den gradvist til at dø...

Grunden til det er, at karb. is som du nævner burde være en ting der forekommer de første 10-20 minutter man kører, men det her problem opstod ca. 5-10 minutter efter kørselsstart, og var konstant... og jeg kørte normalt en times tid ad gangen. Så op mod en time, burde der da ikke være mere is tilbage...

Men nu har jeg fundet rådet om tilstoppede forvarmerør, og det kan muligvis være det, fordi dem har jeg aldrig tjekket og de er rustne, og derfor gamle.

/party
(permalink) UNZI Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg havde det samme problem med min 1303 fra 72. Jeg fandt udaf at en af skrurerne der holder kaburatoren fast sad løst så kaburatoren sad og rystede. Derudover var den dåse (kan ikke lige huske hvad den hedder) som styre tomgangen og som sider på strømfordeleren var utæt det lille rør der sad på den var gået løst. Samtidigt skiftede jeg platiner og roter, den kørte hele vintren uden problemer.
(permalink) partyman Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ok... det lydder faktisk ikke helt tosset det der... men nu har jeg så haft min carb skildt HELT ad :o) *suk*, og den trængte til en rensning, og et par nye pakninger... men ja, det er da en ide at tjekke op på det du nævner der.

Tak for tippet!

/Kenneth
(permalink) partyman Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hmm..... nu har jeg renset carb, og så fandt jeg sq ud af at tændrørene var så svinede at der ikke var gnist.

Men, efter de blev skiftet var problemet der endnu.

Jeg opdagede lidt udstødningsgas inde i motorrummet, så det skal tjekkes, og så vil jeg prøve at skifte vaccumslanger, dernæst tændspole (og dermed også vacumdåsen i tilfælde det er den der fucker up). Derefter har jeg sq ikke lige nogle ting på programmet, så hvis der er mere må i endelig sige til.....

/Party
(permalink) t.r.larsen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
jeg fik aldrig løst problemet med min motor (har renoveret en anden) men jeg tror at det skyldes slid først og fremmest i kaburatoren, den på min motor var ihvertfald slidt op
(permalink) t.r.larsen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
jeg fik aldrig løst problemet med min motor (har renoveret en anden) men jeg tror at det skyldes slid først og fremmest i kaburatoren, den på min motor var ihvertfald slidt op
(permalink) herbie69 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej. Ved godt det er en gammel tråd, men fejlen kan stadig opstå. Havde præcis samme problem.
Motor går ud når man bremser ned...men efter lang tids søgen og justering af karburator 1000 gange.
Fandt vi fejlen. Auto shut off ventilen, klikkede ikke hvergang. Så lidt sandpapir på kontakten og nyt stik på ledningen. Voila og bilen kører som den skal. Ir og dårlige forbindelser på gamle biler kan tit være årsagen til fejl. Så fremover starter jeg hermed at ordne disse først.
Håber det kan hjælpe andre lidt..


Reply

You must log in to post.