Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Ladelampen lyser ???

Tags:
No tags yet.

(permalink) Thomas_R Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Ladelampen i min 67´er type 1, begynder at lyse svagt ved højere omdrejninger. Den lyser kraftigere og kraftigere jo flere omdrejninger motoren kører med. Jeg har prøvet at stramme ventilatorremmen. Det hjalp ikke. Det er en 12 volt, helt standard motor.

Hvad kan det skyldes ? ???
(permalink) Admin Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Laderelæet er højst sandsynligt stået af..
(permalink) Scharling Member
Skrev for 55 years siden | | | |
jeg har samme problem, bare ved lave omdrejninger. den slukker så ved høje omdrejninger. Er det også laderelæet eller ??
-------------------------------------------
53834086
henrik.scharling(a)gmail.com
(permalink) Bobbel_Janus Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Hej med jer.

Jeg har haft samme problem med min 1303 som du beskriver Henrik,det var simpelthen kulne der hang.Jeg fandt nogle der var lidt mere gods i på en anden gennerator og så fik det hele en ordenlig renser....Det virkede for mig.Prøv det som en start inden at du begynder på relæ skiftet,det tager 20min...

Hilsen janus.
(permalink) H.Scharling Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Danke. jeg prøver ;)
(permalink) Anonym Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Samme problem på min bay - en renovering af generatoren (relæ, kul etc.) skal nok gi´pote. Prøv lige at tjekke hvor mange volt lortet trækker når motoren er igang. Hvis ikke der kommer en 14/15 V ud  af røven på generatoren må jeres batterier alt andet lige  stille og roligt blive flade.

Cheers,
Kasper
(permalink) Karmann_Racing Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Prøv evt at montere en ekstra tyk plus ledning mellem generator og batteriet.

(permalink) jesper_arndt Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Har haft samme problem og med en generator. Fejlen var en dårlig forbindelse mellem generator og batteri. Mål evt. spænding inde i bilen kontra omme på generator. Hvis der er spændingsforskel forårsager det lys i ladelampen. Ladelampen får under drift to plusser - én fra batteri og en fra generator. Hvis motoren ikke kører, ja så lyser den med de 12 V fra batteriet.
Når motoren kører får ladelampen strøm fra både generator (14,4 V) og fra batteri. Hvis disse ikke er af samme størrelse, så render der jo en strøm, og dette kan ske hvis ikke batteri og generator er ordentlig forbundet. Den vil typisk lyse med 2-3 V (14,4-12 V)
Pyhhhhh en lang forklaring...håber det kan forståes
Du kan hurtigt afprøve det ved at sætte et startkabel fra bat. til generator.

mvh. J.
-------------------------------------------
T265 1960 crewcab, T265 1961 crewcab
T111 1953, T113 1964
(permalink) Oldschool MoB Member
Skrev for 18 years siden | | | |
jeg har det samme problem. dog min lyser kraftigt konstant. det er enten en løs forbindelse ved min, eller som jeg siger til dig her.. det kan blandt andet være du skal have udskiftet kul i din generator. Mvh Morten. p.s. hvis det er det med kullet, kan eller vil du ikke være flink at svarer tilbage om hvor du har fået fat i kul for jeg kan ikke finde det nogen vejne.!
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Generator eller dynamo ?

Hvis kullene er slidte kan den godt kaste dem ud og holde op med at lade ved høje omdr.
Prøv mu lige at måle volt på batteriet med slukket motor, lige over tomgang og når den begynder at lyse, og kom tilbage.

Hvis kullene ser fine ud, så skift relæet, hjælper det ikke, så skift dynamoen. Man skifter ikke dynamo uden at sætte et nyt relæ på. Det vil være spild.

Og du har selvfølgelig kontrolleret for defekte kabler/kabelsko på dynamo/starter/batteri og oppe ved ladelampen
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) vwcamp Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jesper_Arndt er inde på noget af det rigtige i hans forklaring omkring spændningsfald.
På 6 volt bilerne tror jeg det er mere reglen end undtagelsen at ladelampen lyser svagt når man kører med det lange lys om natten.
Jeg betragter det nærmest som et sunhedstegn, som indekerer at dynamoen virkelig bestiller noget.
Problemet, hvis det er et problem, afhjælpes ved at reducere spændningsfaldet i kablerne mellem dynomo/laderelæ - batteri og frem til instrumentbræt.

-------------------------------------------
99557244
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hvis en 6 volt lader godt og lampen så begynder at tænde. Er det spændingstabet omkring instrument, tændingskontakt mv. der skal reduceres.

Da jeg var hos VW lærte vi at sætte en 12 volt pære i til ladelampen. Efter at man havde kontrolleret at bilen ladede.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.