Her i går og i dag har jeg skilt resten af min 1600 motor ad. Den ser meget fin inden i, men jeg kom til at tænke på, at hvis jeg vil have en 82mm krumtap ned i den, hvordan fanden får jeg plads til det? jeg ved at der skal fræses noget af, men hvor, for der er ikke mere end 5mm mellem knasten og krumtappen når de står over for hinanden...
Lige en ting til, det er fanme trælst at finde ud af at ham der har taget motoren ud af bilen for flere år siden ikke har tømt den for olie, så jeg havde olie over det hele >:( det sviner en del ;D
Og lige den sidste ting... vil en 82mm krumtap passe sammen med en engle FK10 306 graders knast og 94mm smedet stempler, hvis jeg vil bygge turbo på den. Og hvis jeg vil bygge turbo på den har jeg regnet mig frem til at jeg skal bruge en 52mm karburator, hvor får man fat på sådan en til rimelige penge? Og hvad med topstykket? det skal selvfølgelig bearbejdes, men hvad med ventilstørrelser?
Det her er bare nogle vilde planer jeg har tænkt mig at realisere når jeg bliver færdig med gymnasiet og får lidt mere tid til boblen og en del flere penge ;D
Lige en ting til, det er fanme trælst at finde ud af at ham der har taget motoren ud af bilen for flere år siden ikke har tømt den for olie, så jeg havde olie over det hele >:( det sviner en del ;D
Og lige den sidste ting... vil en 82mm krumtap passe sammen med en engle FK10 306 graders knast og 94mm smedet stempler, hvis jeg vil bygge turbo på den. Og hvis jeg vil bygge turbo på den har jeg regnet mig frem til at jeg skal bruge en 52mm karburator, hvor får man fat på sådan en til rimelige penge? Og hvad med topstykket? det skal selvfølgelig bearbejdes, men hvad med ventilstørrelser?
Det her er bare nogle vilde planer jeg har tænkt mig at realisere når jeg bliver færdig med gymnasiet og får lidt mere tid til boblen og en del flere penge ;D