Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Krumtap

Tags:
No tags yet.

(permalink) __Stefan Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Her i går og i dag har jeg skilt resten af min 1600 motor ad. Den ser meget fin inden i, men jeg kom til at tænke på, at hvis jeg vil have en 82mm krumtap ned i den, hvordan fanden får jeg plads til det? jeg ved at der skal fræses noget af, men hvor, for der er ikke mere end 5mm mellem knasten og krumtappen når de står over for hinanden...
Lige en ting til, det er fanme trælst at finde ud af at ham der har taget motoren ud af bilen for flere år siden ikke har tømt den for olie, så jeg havde olie over det hele  >:( det sviner en del  ;D
Og lige den sidste ting... vil en 82mm krumtap passe sammen med en engle FK10 306 graders knast og 94mm smedet stempler, hvis jeg vil bygge turbo på den. Og hvis jeg vil bygge turbo på den har jeg regnet mig frem til at jeg skal bruge en 52mm karburator, hvor får man fat på sådan en til rimelige penge? Og hvad med topstykket? det skal selvfølgelig bearbejdes, men hvad med ventilstørrelser?
Det her er bare nogle vilde planer jeg har tænkt mig at realisere når jeg bliver færdig med gymnasiet og får lidt mere tid til boblen og en del flere penge  ;D
(permalink) __Stefan Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Er der ikke nogen der ved noget om det  ???
Og jeg har skrevet forkert, det jeg har regnet mig frem til er at jeg skal bruge en 56,8mm karburator
(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Med hensyn til knast mener jeg nok du skal bruge en rigtig turboknast der er slebet specielt til formålet.

Og det med karburatorstørrelsen forstår jeg ikke, det burde være nok med en dobbelt 45 Weber DCOE og en garrett T03 turbo( fra Saab 900)

Rune
-------------------------------------------
(permalink) __Stefan Member
Skrev for 54 years siden | | | |
ok tak for hjælpen  ;D
Ang. karburator størrelse, så kan det godt være at du har ret, det tal jeg fik mig regnet frem til var ved hjælp af en formel inde på http://www.powerpage.dk men det har nok kun været for en enkelt karburator ;-)
Hvor får man fat på en turboknast?
(permalink) Farmer Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Lige en ting eller to:
Ham der har taget motoren ud af bilen HAR GJORT DET RIGTIGE i ikke at tappe olien af. Hvis han havde gjort det, var der en god sansynlighed for at motoren ville have siddet fast !!!
Re. turbo knaster. Dem kan man købe der hvor man ellerds køber tunings grejer til sin VW. Men der er meget store meningsforskelle på hvad der dur og ikke dur. Man kan næsten dele det op i old school & new school erfaringer.

MEEN, det lyder som om at du skulle ta´og investere i et par bøger om emnet, som du så kan læse om aftenen når du ikke gider læse lektier mer. For det er absolut ikke noget man bare lige gør. Selv en N/A 2275 kræver mere end en almindelig erfaren motorskruer at sætte sammen  og få til at fungere.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) __Stefan Member
Skrev for 54 years siden | | | |
ok farmer  ;D det har du jo sådan set ret i  :D men hvilke bøger vil du foreslå ??? jeg havde tænkt mig at købe nogle bøger, men jeg ved ikke hvilke. Det kan godt være at det var det rigtige ikke at tømme motoren for olie, men lille dumme mig tænker mig jo ikke så godt om, så alt olien fra motoren var fordelt godt og grundigt ud over gulv og bord ;-) det var sq ikke så undeholdende ;-) men tak for hjælpen, og farmer kan du ikke svare mig på hvor man skal fræse det væk af blokken for at få plads til den 82 mm krumtap? og hvordan den ser ud, for jeg kan ikke lige se hvordan man skal kunne få plads i den blok til en krumtap med 13mm større slaglængde  :D
(permalink) __Stefan Member
Skrev for 54 years siden | | | |
det ville være perfekt at få en bunke bøger om emnet, for jeg får først råd til tuning om et år, og så kan man jo ligeså godt læse om det indtil da ;-) selvom jeg nu nok vil få en lidt mere erfaren til at ordne min blok, for jeg har desværre ikke selv værktøjet til det, og så er der startet et nyt tuningsfirma i kolding, som hedder vsa tuning, og ham der har det har tunet en del i bobler (tror jeg nok, det siger min far i hvert fald, og han har da også noget om bobbel restaurering og tuning på hans hjemmeside), så han får lov til at ordne min blok til den tid :D
(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Med hensyn til clearing af blokken har Muffler Mike Sheldon nogle gode billeder på sin site omkring clearing af blokken, jeg sender også lige nogle billeder af da vi lavede carstens 84x94 (2332ccm) motor.
Helt ærligt mener jeg nok at turbo på en motor i den størrelse er lidt overkill, du kan nemt få 150 til 170 HK med et par gode topstykker og 44 eller 48mm karburatorer.
Rob tomlinson har skrevet en bog om at turbo'e Vw motorer, og Keith Seume har skrevet VW interchange manual.
Iøvrigt har VWMorten skrevet andetsteds her på siten om bøger man "skal have".

Vigtigst er at sætte sig ind i tingene først for der kan være mange penge på spil.

Det er en skrøne at det er billigt at tune vw motorer for det er det IKKE!!
Ihvertfald ikke hvis det skal holde...

Rune
-------------------------------------------
(permalink) Farmer Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Rune har ret!
Det løber nemt op i 60K at lave en 2275ér der dur. Bare spørg Flenne Racing, Elnef (T4) eller Floyd. Men de har så i det mindste prøvet på at gå efter princippet "buy once, cry once." Det er så ikke altid det lykkes. Things break eventually.

Appropos istykker ting. Læste lige igår aftes at Raby havde dynoet en 2270 T4 m DTM shroud, og havde kørt den op på omkr 7000 omdr flere gange. Så fik den en mærkelig lyd. Det viste sig at være BERG blæsehjulet der var ved at eksplodere!!!!!! Den var blevet ½" større end den egentlig skulle være. (Det gav i øvrigt 3 - 4 hk på dynoen. - Hmm. Måske det var værd at overveje!!!??)
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) __Stefan Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Tak for billederne fastoldvw  ;D
Jeg er godt klar over at det er dyrt at tune en motor  ;) jeg har været inde på http://www.johnmaherracing.co.uk/jmrshop/ for at kigge lidt på priserne, og jeg er da klar over at det bliver dyrt  ;D men så bliver det også sjovt hvis man får det til at virke

Reply

You must log in to post.