Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  buggy

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Hej allesamen!
Jeg har et spørgsmål som jeg håber der er nogle derude der vil hjælpe mig med.
Jeg går og overvejer at få/bygge mig en buggy. Hvis jeg går igang er det mit første projekt.
Hvor svært er det at bygge såen en fætter?. Jeg har ikke rigtig nogen erfaring som "fritidsmekaniker".
Er det et for ambitiøst projekt at kaste sig ud i?, og bør jeg måske købe en der er (næsten) færdig?.
Håber der er nogle der gider hjælpe mig.
Hilsen K. ???
(permalink) Henrik W Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Hvis du ikke er god som mekaniker vil jeg ikke råde dig til at gå i gang,for der skal laves meget feks.
Den bund du finder skal gøres kortere.
kabler,bremserør og bensinrør skal kortes op
meget af ledningsnettet skal flyttes over og det er ikke bare lige noget man gør på et par timer.
Køb en der er lavet færdig det har jeg grort, det er hvad jeg mener.
men bare spørg løs hvis du vil vide mer.
-------------------------------------------
Henrik Westphal Mobil nr 20676928
Vw club Fyn
(permalink) Anonym Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Tak for hjælpen.
Jeg har allerede kontaktet k&b for at høre hvad de skulle have for at opkorte bunden for mig, da jeg vidste på forhånd at det ville overskride mine evner.
Det mest fornuftige er nokat købe en der er klar, men nu må vi se.
kc.
(permalink) leo-pol Member
Skrev for 54 years siden | | | |
hey kenneth.......
der står en ny karros +bund der allerrede er kortet i holdbæk et sted hos en jesper pedersen..............
det var ellers meningen at jeg skulle ud at kigge på den men blev tilbudt en anden.......... jeg har set nogle pic, af den og den ser sku helt okay ud (meget fin).......men den står i to dele (karros+dund) og har aldrig været ude og køre........ det kunne nog godt betale sig at kigge engang på den........... mener han skulle have omkring en 12 k......... men du må ikke hænge mig op på det......

og om du skal finde en der er bygget......... det ved jeg sku ikke..
selvfølig ligger der en hel del timer i sådanne en fætter men jeg mener at det er det hele vær når man står og er færdig.........
og tænk engang når nogle spørger (og det sker tidt) har du selv bygget den,  JA... det vil sige ja jeg har selv skiftet den ene pære til blinklyset.............(det er ikke så fedt)
men selvfølig det er ikke noget man gør på en uge... men så er det heller ikke slemmer...... så længe at kamsketten er rimelig hæftet på så er det jo bare sund fornuft..........
mvh.....leo-pol....
(permalink) kaspersen Member
Skrev for 54 years siden | | | |
    Her lidt gode råd fra en tidligere buggy kører
jeg syntes det bedste er at købe en der er lavet.
du sparer mange timer og penge?hvis du vil lave noget selv kan du købe en som skal renoveres.Når du først har bilen
vil jeg væde på at du går og bygger lidt på den
ændre lidt hist og pist.som jeg ser det er det sku
timerne på landevejen der tæller?? 8)
Er det bil nr 2 så er der jo vinter månederne hvor du kan
ændre på vognen så det bliver din hel egen.
Når du vælger model skal du købe en "lindner"fedeste model
eller en manx  håber du må få mange fede buggy timer.
(permalink) REN Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Om du skal "spis her eller mæ hjem" afhænger udelukkende af din håndværksmessige kunnen.. En ting mener jeg dog er klart, der er ikke det store at spare ved at bygge selv. Personligt undervurderede jeg GROFT, både tiden og omkostningerne ved selv at lave det hele...(Det sku svært at argumentere for IKKE lige at smide skiver på svinet og metallisere bunden, og,   og,    og,  osv.   Når man nu ER igang med at skrue)

Et yderliger plus ved at få en "prof" til at lave bunden, er at vedkommende som bør have en bænk til at opkorte bunden i=i orden bundramme. Det ER altså sin sag at lave det 100% lige på gulvet i værkstedet, med snore, vatterpas og aluskinner ;-)

At jeg så vil give Leo-pol ret i at det er fedt bagefter at kunne sige at mand selv har lavet HELE vognen, det er en anden sag :-)
-------------------------------------------
Tlf: 61713873
Mail: R.E.Nielsen(snaulA)Gmail.com
(permalink) Hans Member
Skrev for 54 years siden | | | |
hej

Er der nogen der ved, om man kan få en Manx her ovre på fastlandet/kontinentet. Jeg har fundet den i England, den koster for karrosse i (næsten) valgfri indfarvet gellcoat, forrude incl ramme og styrtbøjle ialt ca 18.000 kr, men så skal den også hentes hjem, og det kan godt blive lidt halvdyrt med færge osv. http://www.manxbuggies.co.uk
Man kan da ikke få en ny P.Lindner mere, vel?? Den røde Mk2 på Kit&Buggys side er ellers meget fed.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Tak for hjælpen alle sammen.
Det er sgu fedt at der er nogle der gider at dele sine erfaringer og gi' nogle gode råd til en "grøn" begynder.

Hilsen K.     ;D

Reply

You must log in to post.