Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  topstykker..

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 54 years siden | | | |
??? ER der nogle der ved hvilken topstykker, jeg skal montere på min 1914 motor,lige nu sidder der standard 1600 på,den har omkring 90 hk,ville jeg få mere ud af 041 eller 044.OG hvad koster de....................
(permalink) Farmer Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Hvad er der indeni ?
Det bliver vi nødt til at vide lidt om før du kan få bare nogenlunde gode råd.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Anonym Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Ja, det er en jeg har købt hvor den var skruet sammen, så det eneste jeg ved er, at der er en 284 knast og standard 1600 topstykker, den har så fået større olikanaler og så fået 1914 cylendere og stempler, ud over det er der 009 fordeler og dobbelt kradron kaburatore og ekstra oli sump,jeg håber det er nok info??????

PS: Der er standard blæserhus som på en org.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Hhhmm! Altsåeh, det har jo vist sig at kadrons godt kan levere noget effekt, hvis de, og resten af motoren bliver preppet ordentligt!
Men selv om du skulle gå hen og bruge mesterslanten på at bearbejde dine egne eller købe et sæt med større ventiler og bearbejdning, tror jeg ikke du skal forvente mere end ca 100 hk på toppen. Den vil højst sansynligt levere bedre moment i mellemområdet og nok osse ta´lidt flere omdr., Men ellers skal der rodes i karbsene med større venturier, dyseændringer osv.
En veltrimmet 1914 m. 284 serie knast, gode toppe og eksempelvis 2 dobbelte 40 mm Weber/DellOrto´s giver typisk omkring de 110 hk +/- et par stykker.

Mangler du grej eller flere råd ka´du jo ringe eller maile til mig, så finder vi på noget. (Gerne i weekend hvis du ringer.)
alstrup@post.opasia.dk.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Anonym Member
Skrev for 54 years siden | | | |
:)Tak for det,jeg blev da en smule klogere,det er jo ikke lige meget hvad man køber,kender du nogle der har topstykker til salg, alså sådan nogle som jeg skal bruge?????
(permalink) Anonym Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Jah eksempelvis undertegnede.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 54 years siden | | | |
;DHvad skal undertegnet så ha for dem????Og hvad er det for nogle.
Det med turbo lyder dyrt og tæmliggggg kompliseret,lillebror har leget med det .ER der nogle der ved prisen på weber 40 dobbelt.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Toppene er std 040  som er modificeret til 39/35,5 mm ventiler (rustfri) HD fjedre, portede & polerede fræst til ca. 8,5 - 1 C/R. Meget fine. pris. 2000 dask.

Webere !? i god stand ligger vel i 1,5 - 2K ca. + manifolde, filtre  & speedertræk.

Interesseret ? ring 20 88 80 30.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Anonym Member
Skrev for 54 years siden | | | |
:oJeg vender lige tilbage til dig i næste uge.

Kanon
(permalink) Anonym Member
Skrev for 54 years siden | | | |
:oJeg har af andre fået at vide at jeg skal købe o44 toppe.så det tror jeg gør,men mange gange tak.

Reply

You must log in to post.