Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Rust i de bærende dele

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Jeg har købt en T2 fra 75 og skal nu til den uoverskuelige opgave, at lave rust!
Der er rust i baghjulsophængene, i det "rør" hvor torisionsakslen befinder sig i. Nærmere betegnet der hvor røret går igennem vangen. Umildbart ser det ud som, at der i tidernes morgen sad en form for flange på begge sider af vangen. Der er ingen gennemtæring, men flangen er næsten væk!

Er det noget man må skære/svejse i, hvad siger de til syn?
Og er det rigtigt at der oprindelig skal sidde en flange der?
I så fald, kan man få rep. stykker dertil?

Pleas help me out.....

Hilsen Ole Solmer - Haderslev
(permalink) H.Scharling Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Hvis det er for enden af røret, skal der side et dæksel i hver side. de er ofte rustne. selve røret hvor torisions armene sidder i, har jeg aldrig set gænnem tæret. så det må være de dæksler du mener. der er 4 bolthuller hvor dækslet skal monteres.
du kan sikkert købe dem hos kit og buggy service eller hos bug service. ellers er det ud og kigge på skrot pladserne og finde en gammel bus du kan tage dem fra.
hvis det er et lille hul, så svejs det. men vær opmærksom på at der sidder en gummi dims inden under dækslet. så afmonter det.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Nej det er ikke dækslet!!! Så havde rust opgaven ikke været så uoverskuelig...
Det er heller ikke i selve røret hvor torisionsstangen er, men der hvor røret hæfter på de langsgående vanger. Lige der lader det til, at der har siddet en form for flange, som nu er rådnet væk...
Jeg har imidlertid undersøgt om der kan købes rep. stykker, men det lader det ikke til, så jeg må nok fuske noget selv og lave det så pænt, at de ikke stejler i synshallen...
(permalink) jj_flensborg Member
Skrev for 54 years siden | | | |
hi folks,

jeg kender en tysker med navn michael. han har selv en hjemmeside med mange tekster, ideer og råd om reparering af T2 busser.

en af hans hjemmesider:
http://www.fo.fh-koeln.de/~michaelk/vw_bus_d/reparat0.htm

jeg kan huske, at der i de seneste måneder har været snak om gennemrustede dele omkring "schräglenkeraufhängung" i forskellige busser T2. og der var lidt snak om, at reparationsdelene var hjemmelavet i 2mm stålplader, som blev tegnet og  flekset med papschabloner fra de rådne dele. michael kender til dette problem, og han har som sagt lavet det hele selv.

måske hjælper det lidt på problemet.

jens
(permalink) jj_flensborg Member
Skrev for 54 years siden | | | |
hi,

jeg har fundet flere detailer:

http://www.fo.fh-koeln.de/~michaelk/vw_bus_d/hintachs.htm
og
http://www.fo.fh-koeln.de/~michaelk/vw_bus_d/hintachr.htm

---

michaels reparation detailoversigt:
http://www.fo.fh-koeln.de/~michaelk/vw_bus_d/rost1.htm


nu skal i bare øver jer i de tyske - øv øv øv!

hihi
jens
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Du kunne i tidernes morgen få hele den bageste del af vangen som rep.-stykke. I vangen er der et stort hul hvor røret går igennem. Min klæbehjerne siger mig at H.Scharling havde et sådant stykke med til BIC i år. Men var det til en Bay eller Split.....øøhhh
For meget fortynder i de unge år...

Hilsen
øhhhh....
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 54 years siden | | | |
JJ_Flensborg var det ikke dig der var DTPér for Beate Use?

G. så kan du vel oversætte hvis der er problemer?
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) jj_flensborg Member
Skrev for 54 years siden | | | |
hi,
nu er det næsten 2 1/2 siden jeg fik mig et nyt superjob, blev færdig med den vigtige 4 uddannelse og klar til en ny fremtid uden beate uhse :-) hele tiden DTP med nøgne dingsdakvindefolk -> zu viel se.. ist nicht gut får die augen :-)

jeg synes at michael billeder med svejsningen er perfekt. de viser alt om reparation på bagerste bunddele etc. når i endelig ikke kan finde ud af det, så kommer jeg med danske detaljer fra den tyske tekst.

er der en oversættelsesrobot online i danmark til tyske tekster -> samme procedure benytter jeg nogengange til det engelske.

so long
jens

(permalink) Anonym Member
Skrev for 54 years siden | | | |
:DJeg takker.....

Ole
(permalink) H.Scharling Member
Skrev for 54 years siden | | | |
hej ole.

gustav har ikke drukket for meget fortynder til bic......... :-/
måske for meget humle, men han husker rigtigt.

jeg har det vange stykke i orginalt. ::) hvor torrisions røret går i gennem. skulle mene at det både passer til split bus og bay busser.
men det er jo ikke billigt sådan et. jeg skal have 1500 for det.
jeg har også allemendelig vange stykker/lige stykker. de er vist sådan ca. på en lille meters penge. 200 kr stk.
men du kan jo lige maile til mig hvis du er intreserret

Reply

You must log in to post.