Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Dobbelte ventilfjedre

Tags:
No tags yet.

(permalink) Nimbus46 Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Motoren i min 1303'er bestemte sig i sidste uge for at spise en af ventilerne. Den slags sker jo på en gammel motor, men skaderne er ikke helt billige af udbedre og derfor er jeg ret interesseret i at undgå at det gentager sig.
Nimbusser har også det problem, at en ventilfjeder til tider kan knække og dratte ned i cylinderen. Her har man et system med dobbelte ventilfjedre, hvor en mindre og svagere fjeder ligger indeni den store fjeder. Hvis hovedfjederen knækker kan den lille fjeder forhindre at ventilen falder ned i cylinderen, men den lille fjeder er selvfølgelig ikke så stærk som den store, så den kan ikke bruges i længere tid. Til gengæld forhindrer den de skader som en ventil, der falder ned i cylinderen, medfører.
Jeg har kigget lidt rundt på nettet, men jeg har ikke kunne finde et lignende system med dobbelte fjedre til VW.
Er der evt. nogen af jer kloge hoveder, der kender til at noget sådant skulle være lavet til VW - og ved I evt. hvor man kan få fat i det?
Håber at I kan svare...
(permalink) MchAlf Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Hej Nimbus.

Normalt plejer ventilhovedet at knække af stammen og blive " spist " af motoren.
I de tilfælde hjælper det jo ikke at man har to ventilfjedre.

MchAlf.


(permalink) Nimbus46 Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Tak for svaret MchAlf.
Jeg havde ikke lige tænkt på at det var der ventilerne knækkede, men hvis det er sådan det hænger sammen, kan det jo være ligemeget med dobbelte fjedre.
Well, man skal passe på med at overføre erfaringer fra det sit ene gamle køretøj til det andet *GG*.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 54 years siden | | | |
[color=Orange:f4ef72850a][/color:f4ef72850a]

Davs!!!!

Ikke for at være fræk, men at sætte dob.ventil fjedre på en standart motor........det er som at tisse i bukserene for at holde varmen........Det eneste du får ud af det er at du flytter slitagen et andet sted hen i motoren, og tro mig det bliver det ikke billigere af. Lige en lille pep-talk, std ventilfjedre kører helt sikkert 200.000 km før de knækker og hvis du køber et par nye fjedre til 250 kr så er ventilfjedre ikke dit problem de næste 5 år.

god fonøjelse


mvh. Floyd Clymer  deep,deep undercover alias Cliff Bak
(permalink) Nimbus46 Member
Skrev for 54 years siden | | | |

Reply

You must log in to post.