Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".
23:22 Rotaxmeincke: cles1

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hvad kan man få for en 411ér????

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Jeg arbejder sammen med en som for et års tid siden havde en 411, i perfekt orginal stand (69ér). Han solgte den for 25000,- er det ikke for lidt for sådan en sjælden gammel sag???
David
(permalink) Anonym Member
Skrev for 54 years siden | | | |

Det er meget svært at få mere. Det er jo et spørgsmål om udbud og efterspørgsel. Udbudet er lille, men efterspørgslen er endnu mindre.

411´ere er iøvrigt meget svære at finde reservedele til og det er der mange der vil blive afskrækket af.

Så de 25.000 kr. er vel for tiden OK. Om 10-15 år vil jeg tro de kommer i højere kurs, som samlerobjekter.

mvh
Allan,
(permalink) MchAlf Member
Skrev for 54 years siden | | | |
En 411 & 412 er fyldt med udfordringer.

Det var VW første bil med selvbærende chassis.
Bilen er konstrueret med mange lukkede hulrum og der var brugt koldskum for at lydisolere i panelerne og skærmkanterne.
Skummet er godt så lang tid det hæfter på den bare pladen, men når det slipper ( kommer med alderen ) kommer der kondensvand og rusten er forprogrameret.
Der var dengang heller ikke mange ejere, der ofrede en ordentlig hulrumsbehandling på dem.
Hvis bilerne blev behandlet, så sad koldskummet som en prop og dækkede over rusten, samt mange af bilens små hulrum blev overset.

Køber man en " almindelig " vedligeholdt Type 4 i dag kan den være nok så pæn / sund at se på, men rusten er der !!! og venter !!!

Dertil kommer at finde reservedele især pladedele til en type 4, er næsten at side stille med stumper til en type 34 Karmann Ghia.

= købsprisen skal sættes derefter !

MchAlf.

Reply

You must log in to post.