Jeg arbejder sammen med en som for et års tid siden havde en 411, i perfekt orginal stand (69ér). Han solgte den for 25000,- er det ikke for lidt for sådan en sjælden gammel sag???
David
Det er meget svært at få mere. Det er jo et spørgsmål om udbud og efterspørgsel. Udbudet er lille, men efterspørgslen er endnu mindre.
411´ere er iøvrigt meget svære at finde reservedele til og det er der mange der vil blive afskrækket af.
Så de 25.000 kr. er vel for tiden OK. Om 10-15 år vil jeg tro de kommer i højere kurs, som samlerobjekter.
mvh
Allan,
En 411 & 412 er fyldt med udfordringer.
Det var VW første bil med selvbærende chassis.
Bilen er konstrueret med mange lukkede hulrum og der var brugt koldskum for at lydisolere i panelerne og skærmkanterne.
Skummet er godt så lang tid det hæfter på den bare pladen, men når det slipper ( kommer med alderen ) kommer der kondensvand og rusten er forprogrameret.
Der var dengang heller ikke mange ejere, der ofrede en ordentlig hulrumsbehandling på dem.
Hvis bilerne blev behandlet, så sad koldskummet som en prop og dækkede over rusten, samt mange af bilens små hulrum blev overset.
Køber man en " almindelig " vedligeholdt Type 4 i dag kan den være nok så pæn / sund at se på, men rusten er der !!! og venter !!!
Dertil kommer at finde reservedele især pladedele til en type 4, er næsten at side stille med stumper til en type 34 Karmann Ghia.
= købsprisen skal sættes derefter !
MchAlf.