;D Går med tanker omkring lidt ekstra varme i boblen, og har hørt at et benzinfyr er sagen! Er der nogen som har nogen gode fif? og hva ska man gi for sådan en lille fætter? Maavens :D
Jeg vil sige at en sådanet lille benzinfyer er bare kanon, du indstiller bare hvad tidspunkt den skal starte og så er både motoren og kabinen varm når du kommer ud om morgenen :D Det kan man godt leve med, og det er jo også noget motoren kan lide. Motoren får også bedre brændstof økonomi, i det du undgår koldstarter. Hvad du må give for sådan en Ja???? Godt spørgsmål, de er ret dyre fra ny 7000-9000.- tror jeg, men hvad du kan fínde en til brugt ved jeg ikke. Jeg satte engang ny styre elektronik i en, for en af mine venner. den havde vist kostet omkring 1500.-
hallo, en gut nede hved schweinfurt oplevede engang, at en eberspächer BN4 burnede en splitbus ... han har selv været splitbusdjunkie med op til syv T1èr samtidig - deraf tre dokaèr. efter mere snåsnak blev jeg overbevist om, at en SPLINTERNY webasto ville være en fin ide i fremtiden til min T1 camper fra 1963. jeg snakkede med henrik i lyngby om eberspæcher. han synes de er fine. han er nok selv en eberspæcherdschunki, fordi han har masser af de tingester og dele liggende på loftet. så kiggede jeg lidt på de brugte eberspæcher på 6volt og 12 volt hos ebay, tyske bobbelnewsgroup og bullikartei. priserne bevæger sig mellen 50 og 200 euro for de gamle brandburnotfiduser.
det tyske syn forlanger, at selveste brandkammer i et gammelt fyr kun må fungere i 10år, så skal det udskiftes hhv. komplet istandsættes pga brandfare.
---
efter snakken med DOKA-Heinz i Euerbach (nær Schweinfurt) er jeg helt væk fra de gamle eberspæcher. bullikartei (splitbusforeingen i tyskland) har endda printet komplette planer om BN2/BN4 i klubheftet. henrik fra lyngby sagde noget om, at de i de meste tildfælde kun er en indstillingssag med de der fiduser.
Personligt vil jeg ikke har er gammelt fyr in i veteranbilen - det hele kun som information om det der sker hos andre.
hi, en kamerat har købt et nyt webasto til sin Golf II TD - den varmer motoren fin op i vinteren etc. han er meget glad med det. det kostede omtrent de 500,- euro ...
---
du skal bare kigge lidt på http://www.ebay.de - og indgive "standheizung" -> kig på resultaterne!
Lyder fint, det vil jeg kigge lidt nærmere på, det ser jo spændende ud. Maavens
(permalink)Henrik HarderMember
Skrev for 55 years siden
| | | |
Har selv et Eberspächer fyr i min 03'er. Det spiller max, når det er lidt koldt i vejret.
Du behøver ikke nødvendigvis at købe via nettet i Tyskland. Der må da være nogen i den danske vw verden, der ligger inde med noget du kan bruge.
Mener formanden i vores vw klub i
(permalink)Allan_WindMember
Skrev for 55 years siden
| | | |
Jeg kan også kun tilslutte mig, at de gamle modeller af Eberspächere er en super løsning i en VW. Jeg har selv haft flere modeller og det er altså suverænt, at have den til at starte op en kold vinter morgen og se sneen smelte af bilen.
Jeg har hørt enkelte historier, om problemer med fyr der forårsagede en brand. Men Jeg tror kun det kan være i tilfælde, hvor der er en klodsrøv der har sat det forkert sammen, misligholdt det eller andet. Det er i sig selv en meget sikker konstruktion. Brændkammeret er af rustfrit, så det ruster altså ikke op, eller bliver problematisk bare fordi det er gammelt.
Jeg har nogle stykker liggende. Hvis du er interesseret i et, er du velkommen til at ringe.
2961 4961 4491 0363
Allan
------------------------------------------- Type 1 1956 Ragtop, Karmann Ghia Coupe 1957, Karmann Cab 1957 + (1963 Stingray :-)