Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
12:10 Karsten_vw: Glædelig jul ?
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Lettet svinghjul

Tags:
No tags yet.

(permalink) Milton Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Jeg er ved at renovere en 1600 motor med nye lejer, cylindre/stempler, portet og poleret std. toppe, std. knast. og er nu kommet til svinghjulet som jeg har tænkt på at få lettet, men hvor meget materiale kan man fjerne uden at det går ud over funktionaliteten? hvor på svinghjulet er bedst at fjerne materiale? og hvor kan man få det gjort?

Er der nogen ubehagelige sideeffekter ved et lettet svinghjul?

Milton
-------------------------------------------
Vh. Allan
(permalink) Rolf Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Milton,
Et godt råd er at bevare dit svinghjul som nu fabrikken har fundet ud af er godt til en orginal motor.
Tungt svinghjul = jævnere og bedre motorgang ved lavere omdr.
Let svinghjul = Bedre til at "tage gassen" dvs acc. hurtigere op i omdr ved let eller ingen belastning og giver mulighed for at motoren kan nå højere omdr. Her taler vi om området over 6-7000 omdr.
Desuden vil det kræve en ny afbalancering af svinghjulet hvis matriale bliver fjernet.

Lav hellere en  let portning af kanalerne i topstykkerne og hvordan dette skal gøres beskrives temmelig godt i bogen "How to hodrod your VW". Hvis denne bog ikke er i dit personlige bibliotek, kan den på det kraftigste anbefales.

Mvh
Rolf
-------------------------------------------
Tlf 22141595
Thisted/Nordvestjylland

Reply

You must log in to post.