hvordan justere man bagbremserne på en late bay (1979)
er det selvjusterne eller hvad ???
det ligner ikke det som er på en type 1 ???
plaece help my
murelærningen :o ;D :o
Jeg mener der er huller i anker pladerne. hvor du kan justere. ligsom på T- 1. der har hullerne i trumlen. er der justerings skruger inde i bremserne ?. for så skal de justeres bagfra. men du må ikke hænge mig op på det... det er langtid siden jeg har rodet med sådan en ny bil !!! ;)
-------------------------------------------
53834086
henrik.scharling(a)gmail.com
Hej thomas
Ind under bilen...
I bunden af dine ankerplader sidder der to gummipropper du lige kan pille ud. Og der sidder dine justerskruer. Men det kan være at de sidder fucking godt fast, og så må have tromlen af. Og der er det ikke som på type 1.
Der tager du hjulet af( selvfølgelig) Og når du har gjort det sidder der 2stk. 11´er bolte, af med dem, og så kan du pille tromlen af.
Selv tak.
tak for svarne det hjalp mig lidt
men jeg finder sku nok ud af det eller skriver
jeg et indlæg til ;) ;)
hilsen murelærlingen
Det er godt nogle år siden jeg har lavet sådan én, men jeg lavede det da hver dag da jeg var på Autocentralen.
Så vidt jeg husker er det da bare et sæt forgroede type1 bremser. Tromlerne er bare løse som på type3 og 4.
Vi tog aldrig tromlerne af navene, vi tog den store møtrik i midten. 46mm. og den skal spændes 45 kg. Eller 450 NM. Man kan nok godt gøre det uden men det er lettere at arbejde med bremserne når navet er væk.
Ellers er det ligeud af landevejen og lad mig gentage: man kan ikke justere skævbremsning væk. Bremserne skal være i orden og så strammer man justérskruerne til de ikke kan tage mere og løsner igen til man lige kan ane at bakkerne slæber på, hvis det er nye bremser. Ikke slæbe hvis de er brugte.
Når jeg siger i orden, mener jeg nye hjulcylindrer og tromler afdrejede med nyt TILPASSET belægning. Tro mig venner så bremser det lige. Selv i en synshal.