sjove lyde fra bagenden
Jeg hat et andet lille men irreterende problem med min ghia.
Når jeg kører over brosten eller små huller og bump i vejen , så kommer der en dunkelyd fra bagtøjet, næsten som om at støddæmperne gør i bund . det er mest når man kører over noget i venstre side af bilen. den er blevet hævet lidt til syn.
og jeg har chekket at bagakslerne er spændt godt sammen på torsionspladerne.
hjælp !!!
Den har jeg også prøvet... Min bankede og hamrede når jeg kørte på f.eks. grusvej. Jeg synes også alting var godt spændt, men det viste sig at de bolte jeg havde brugt til støddæmperne havde en lille smule slip imellem sig og dæmperbøsningen.. Prøv det.. ;D
Ja det lyder meget sandsynligt, min fars subaru har samme problem i bag ;D
;DDen kigger jeg på..! Jeg er tilfældigvis hos Subaru.. 8)
yep, løse bolte til støddæmperene er også mit gæt
takker, må hjem og prøve med det samme !!
Jeg har haft nogenlunde samme støj fra bagenden. Det var boltene til springplader der gik løs. Har tjekket dem ?
de skulle gerne sidde hvor de sidder, men mener du dem der sidder inde med de 2 store gummiringe.
Skiller sku snart hele molevitten af. Top og bund fra hinanden , og så hele turen.
For at fuldende rækken af forslag :P : Det kunne også være torsionsbøsningerne (gummi-ringene) der er slidte eller møre.
[quote author=Karmann Racing link=board=teknik;num=1026203837;start=0#7 date=07/09/02 kl. 16:11:02]de skulle gerne sidde hvor de sidder, men mener du dem der sidder inde med de 2 store gummiringe.
Skiller sku snart hele molevitten af. Top og bund fra hinanden , og så hele turen.
Jeg ved kun at på bussen sidder de monteret med 3 bolte i hver side
vwanders, hvad kan de så være, som piver når vi kører på ujævn vej. Vi kan høre en høj pivelyd inde i kabinen, som lyder som om den kommer fra venstre bagende ???
Højst sandsynligt gummiringene som sidder under torsionsdækslerne... De kan larme af H... til.. Især hvis det er urethan (de røde)..
UPS jeg glemte lige at sige at det er en subaru vi snakker om :-[ det er derfor jeg henvendte mig til vwanders, da han havde skrevet at han er subarumekanikker ;D men ellers tak for hjælpen kkwa ;D det er sikkert også nogle gummibøsninger på subaruen så ;D
8) Tja.. Hvis Subaruen er en 2 hjulstrækker så har de af og til problemer med nogle gummiringe øverst på fjedertårnene.. På en 4 hjulstrækker er det nok nogle bagbrosbøsninger, eller støddæmperbøsninger.. Det KAN selvfølgelig også være tilfældet på en 2 hjuler..
det er en 4 hjulstrækker, og kan man købe et gummisæt til sådan en og hvad koster det ???
( undskyld emnet, men det er da en bokser ;) )
Man kan købe alt til sådan en ka'l... Du finder bare din lokale forhandler..! Prisen afhænger af model.. og jeg kan dem ikke lige i hovedet.. :-/ Jeg har forøvrigt næææsten fået en Subarukværn imellem hænderne! Den skal i Type 3......... Bliver hurtig...................................VROOOORRRR..............................
Ja men nu er det bare sådan at vi ikke vil handle med den lokale subarumekanikker da han er noget af en fusker... Han havde sat en "ny" tandrem på til 200000 km service og et få par tusinde kilometer senere skal vi have skiftet noget inde i topstykket, og da han havde taget 8000 for et service mente vi ikke at vi gad at bruge ham længere, så vi fik en bekendt mekanikker til at gøre det. Han kunne vise os at der var slidspor i remmen, og ham der havde lavet service på bilen, havde skiftet alle lejer og rem, så hvordan er den blevet slidt på så kort tid ???
toyota og Subaru?? Hmmm Jeg har kun en ting at sige...
I don't like my drinks watered down, why would I want my car that way? :)
VWAnders.. Du skriver at du er hos Subaru.. Jeg troede at de havde lukket agenturet i DK?
Men det er måske kun den sidste model Impreza GT Turbo de har snydt os for? >:(
Hvad har du iøvrigt måtte slippe for den omtalte maskine?
-------------------------------------------
Tlf: 61713873
Mail: R.E.Nielsen(snaulA)Gmail.com
REN.. Godt du spørger.. Det der skete for 1½ år siden var at den japanske Yen steg voldsomt og alle japanske biler steg tilsvarende i pris.. De fleste bilmærker solgte så bilerne billigere fra fabrikkerne for at opveje dette. Men ikke alle kunne klare et så stort tab, og det var årsagen til at importen stoppede. F.eks. blev alle Mazda-forhandlere også opsagt i DK over en 3-årig periode.. Nu har Subaru imidlertid fået ny importør i Danmark, det er iøvrigt den samme som har Storbritannien, Sverige, og Norge.. Så vi kan godt få biler hjem, men de bliver meget dyre! Subarus billigste model - Impreza 1,6 vil i dag koste 295.000 ,-. Impreza 2,0 WRX STI koster omkring 800.000 ,-. :-/
Puha.. Længere historie, men nu ved alle vel hvad der foregår.. Det skal siges at alle der har en Subaru kan få samme service som altid, idet vi kan få alle reservedele hurtigt fra Helsingborg. ;)
Men hvad med priserne på reservedelene til subaru, bliver de dyrere, for hvis de gør det, kan man jo ilgeså godt købe en BMW ;D for subaru er ikke billig i reservedele :-/
De er lidt dyre i dele.. men går til gengæld stort set aldrig i stykker!
jeps subaru bilen uden sygedage.... hvem fandt på det slogan ??? for det er nu ikke helt rigtigt, vi har vel brugt lidt over 20000 kroner på reperationer på bilen hos en autoriseret mekaniker, og det var over to gange, og vi har fået skiftet/renoveret bremser og skiftet tandrem og lejer.
Ud over det har vi brugt 5000 kroner på at få en af vores venner til at skifte tandrem igen (fordi ham mekanikeren ikke har været alt for god til at skifte den før ;D ) og få lavet topstykkerne, og nu skal vi have skiftet alt gummiet i ophængene og så skal vi have købt et one two pipe udstødning til den ;D men hvad kan man ellers forvente af en bil fra 92 for den kører dejligt ;D
Ja det er med garati en Legacy 2,2 GX....? Langt de fleste af dem er blevet mishandlet gennem årene, og efter de 3 års garanti er de kun blevet lavet på perlegrus! Synd og skam - fin bil ellers..