>:( Målt på terminal B+ leverer min generator 16-18 volt selv ved relativt lave omdrejninger - hvad er der galt ??
Har andre oplevet samme problemer
[quote author=Niels Elmholt Christensen link=board=teknik;num=1027333367;start=0#0 date=07/22/02 kl. 12:22:47] >:( Målt på terminal B+ leverer min generator 16-18 volt selv ved relativt lave omdrejninger - hvad er der galt ??
Har andre oplevet samme problemer
Umiddelbart vil jeg mene at dit laderelæ er defekt. Hvor alvorligt det er af hænger af hvilken generator du har fordi der er mindst to typer: En model med udvendig laderelæ og en model med indbygget laderelæ. Hvis du er i tvivl om hvad for en du har skal du kigge efter laderelæet som sidder ovenpå generatoren eller i umiddelbar nærhed af generatoren. Laderelæet kan også sidde under bagsædet i førersiden hvis din bil er en 1302/1303.
Et nyt udvendigt laderelæ er nemt og hurtigt at skifte og kræver ikke de store kundskaber bare man husker at skrive op hvor ledningerne skal sidde INDEN man skiller skidtet ad. Husk også at før du løsner nogle ledninger eller roder med laderelæet at afmontere plus ledningen på batteriet. Et batteri i god stand kan levere over 1000 Ah i et par millisekunder og det [size=4:3e33e19b9c][glow=red,2,300][color=Red:3e33e19b9c]GNISTER BIG TIME !![/color:3e33e19b9c][/glow][/size:3e33e19b9c]
Mvh
Rolf
-------------------------------------------
Tlf 22141595
Thisted/Nordvestjylland
Hvis du skal købe et nyt relæ, så bed om et til en Opel, f.eks. Det er ikke så dyrt og så kan reservedels-fyren finde det. ;)
Og start så med at tage stelkablet af, det gnistrer slet ikke, selv om nøglen skulle smutte over på stel. ;)
Tak for tipsene - jeg fik fat i et andet laderelæ og det hjalp!!