Jeg er så småt igang med at samle en fornuftig t4 (71*94) motor af stumper som bare ligger og flyder.
I den forbindelse overvejer jeg at øge boringen til 103mm
Men et sådant cylindersæt og alle de andre nødvendige dele til sådan et projekt er jo halv dyrt.
Derfor ville jeg gerne høre om andres erfaringer med 103mm boringen.
Er det besværet værd?
Hvad kan man forvente af problemer? ( køle problemer osv.)
Eller er det bedre at beholde boringen på 94, også bruge pengene på toppene?
Motoren skal bruges til gadebrug, (dog ikke hverdagskørsel) den må derfor gerne være momentstærk og den behøver ikke ar rotere mere end ca. 6000 rpm.
Motoren får nogle 412S toppe.
Er den nogle som har erfaring med en sådan motor og kan anbefale en god kombination af toppe, ventilstørrelser, CR, knast, karburering, cylindersæt(103),
I den forbindelse overvejer jeg at øge boringen til 103mm
Men et sådant cylindersæt og alle de andre nødvendige dele til sådan et projekt er jo halv dyrt.
Derfor ville jeg gerne høre om andres erfaringer med 103mm boringen.
Er det besværet værd?
Hvad kan man forvente af problemer? ( køle problemer osv.)
Eller er det bedre at beholde boringen på 94, også bruge pengene på toppene?
Motoren skal bruges til gadebrug, (dog ikke hverdagskørsel) den må derfor gerne være momentstærk og den behøver ikke ar rotere mere end ca. 6000 rpm.
Motoren får nogle 412S toppe.
Er den nogle som har erfaring med en sådan motor og kan anbefale en god kombination af toppe, ventilstørrelser, CR, knast, karburering, cylindersæt(103),
-------------------------------------------
doddern@hotmail.com
doddern@hotmail.com