Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Tomgang(skrue)?

Tags:
No tags yet.

(permalink) WayZee Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Hey jungs!

Efter at have cruiset DK med stil (sammen med munken!) har min kære type 1'er fra 67 bestået den store test. Med bagagerummet samt bagsædet fuldt pakket plus et tagbagebære og så lillemor/rigmor samt undertegnede på forsædet kørte den i fin stil ca. 13 km pr. liter! Det er vist ok eller hur?

Et enkelt problem har der dog været: tomgangen! Den går alt for lavt, og med mindre man arbejder godt med gas pedalen, går den ud hver gang man holder stille!
Jeg har således prøvet at skrue lidt på kaburatoren, men det har ikke rigtigt virket....snare tvært imod. Spørgsmålet er derfor: hvordan fikser men den?

Jeg har skruet på afstandsskruen der sidder ved gaskabelet, strammet kabelet lidt op samt skruet lidt på autochokeren (det er vist en Solex 30). Intet af det har haft den tilsigtede effekt!

Derfor: et par hurtige fif, gode råd samt en 1-2-3 i hvordan man bedst stiller dette modtages meget gerne!

Word
J.C.
(permalink) CB Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Jeg nøjagtig det modsatte problem min går for højt, så her er mulighed for at slå 2 fluer med et smæk 8)

Mvwh.
Christian
(permalink) WayZee Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Kuk kuk, hvor er i??? Kom nu ud af busken i gamle vw-connaisseurs! Lad mig nu lige få et par gode fif!

Brgds
J.C.
(permalink) Jesper Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Hej J.C.

Hvis man går ud fra at den ikke "FRYSER", kan det måske være din vacum slange eller måske et hul i membramen i strøm fordeleren. Måske også din tænding!

Hilsen
Jesper
(permalink) WayZee Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Hej Jesper!

Det er muligt. Jeg må vist hellere få tjekket de tre ting du nævner. Er vacum slangen den slange der går fra strømfordeleren op til kaburatoren?? Og hvad med memberanen....hvor sidder den??

På forhånd tak
J.C.
(permalink) Jesper Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Hej J.C.
Yes det er rigtigt det med slangen, membranen sidder der hvor slangen går ind i din strøm fordeler! :o
Hilsen
Jesper
(permalink) WayZee Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Super....merci!
J.C.

Reply

You must log in to post.