Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  stik-flamme & et hurtigt knald

Tags:
No tags yet.

(permalink) leo-pol Member
Skrev for 55 years siden | | | |
efter at min T4 "1700cc" hade gnasket alle 8 vintilstyr, besluttede jeg at smide nogle nye stempel-ringe mens at toppene var oppe hos cyl-manden og blive ordnet......
motoren blev malet og nusset og køre skide godt. ingen mislyde og står flot i tomgang..........men
hvergang jeg speeder den op i frigear" og slipper gassen, slår den ca 2 knald vej ned i omdregninger hvor det første skud er med en meget hurtig stik-flamme ca 15cm ud af potten.......

hvad f..... kan det være......

motoren er standart ud over at der sider en midter monteret weber.... jeg har kørt med motoren i 4-5 år og den har aldrig haft denne tendensen til det før.......
udover toppene og stempel ringe har jeg kun skiftet pakninger..selve blokken har jeg ikke rørt....

jeg ved godt at det tyder på forkert tænding....men den har jeg stillet efter 30 gange + vintiler, har osse prøvet en andre strøm-fordeler (009 & 050) men det var det samme....og dem er jeg med 100% sikker på at de ikke fejler noget......
platiner osse ok.......
karps...kunne jeg heller ikke lige finde nogle fejl på....men..!!!!!

jeg har en lille "terori" om at det muligvis kunne være en udstødnings-ventil på en cylender, der ikke er helt tæt så der smuttet en smule benz ud i udstødningen inden det blev antændt.........? aner det ikke......

Men jeg har lige snakket med en af den gamles venner "pr telf" der er temlig prof i det med motore, han sagde at det var ikke det, så skulle den være meget u-tæt......og så ville den ikke opføre sig sådanne, eller stå så flot i tomgang........
men sluttede med at sige......
"tænding eller karps.......  men aldrig sig aldrig" fore-veller...polle.......

men nu er jeg total tom for gode idder.... og skulle gerne ud og trille til træf idag fredag...........!

er der nogle gode idder... så er i meget velkommende.....  

mvh leo-pol  
(permalink) __Stefan Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Kan du ikke optage den stikflamme, for den vil jer gerne se helst med god lyd på  ;D nej det er sq trælst, men jeg har før hørt det med at folk stillede deres bobler i tændingen, så den lavede stikflammer + et lille knald
(permalink) Admin Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Knald i udstødningen kan kun skyldes 2 ting: utæt udstødning eller for mager blanding..

dvs. nu behøver du ikke rode med tændingen for at finde fejlen mere..

da det især kommer når du slipper gassen, vil jeg mene at det er dine karburatorer der ikke er synchroniseret ordentligt:
når du kører med fuld hane betyder det intet, men når du så går ned i tomgang, så er der ligepludseligt een side der får mere end den anden -KNALD-!

En ting jeg har fundet vigtigt er at først synchronisere motoren i tomgang, og så stramme kablet en anelse så motoren går op i ca 2000omd, og så synchronisere igen.
Dermed checker man at speedertrækket trækker lige..!-en verden til forskel

Ellers check tomgangsdyser (start med det..)
-og udstødningen, t4 er jo ikke de nemmeste at få tæt..
(permalink) leo-pol Member
Skrev for 55 years siden | | | |
hey morten......!
tak for skrivern.....
men det skal lige siges "som osse skrev øverst" at jeg kun har en (register) karburator på motoren sidene i midten, så det med synchroniseringen er dsv. nok ikke problemet........ og u-tæt udstødningen er det heller ikke, holdte en klud for enden af udstødningen..... ingen fisen eller siven....og jeg kunne snilt stoppe motoren ved blorkering af udstødningen..........
men jeg har haft tanken om at udstødningen modarbejder sig selv (meget længde foreskeld på hver rør) men jeg har jo kørt med den udstødning i 4-5år uden nogle form for problemer, og det var heller ikke noget problem med den anden T4 moter jeg hade i midlertidligt (3-4 uger) mens jeg ventede på at få toppene tilbage............
men kunne det mon være falsk luft fra det ene indsugnings-manifol der laver lordt i maskinen........ der er ellers nye pakninger + gummi-flancer på, så det skulle være iorden..........
mvh......leo-pol.......

hva F.... kan det være............
(permalink) Admin Member
Skrev for 55 years siden | | | |
oops, det så jeg ikke i farten..

Så må det bestemt være enten

1) tilstoppet tomgangsdyse(r) --> mager blanding --> !KNALD!
2) utæt indsugningsmanifold --> for meget luft i forhold til benzin --> mager blanding --> !KNALD!

(permalink) Farmer Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Jeg holder med Morten

Fejlen ligger et eller andet sted hvor den trækker falsk luft, - eller i yderste konsekvens en stoppet tomgangsdyse. Men jeg tror mere på falsk luft.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) leo-pol Member
Skrev for 55 years siden | | | |
tak for hjælpen morten og farmer....
karb har jeg nu renset og blæst ...... ingen ting
alle pakninger er tjekket og efter spændt... osse udstødningen..
men intet hjælper...............
hvad fuck gør jeg nu...... river den fra hinanden igen og tjekker toppene eller hva........
mvh...leo-pol..
(det er mig der skaber torden lige for tiden med mit humør)
(permalink) kaspersen Member
Skrev for 55 years siden | | | |
hej leo-polle så er jeg tilbage har du mulighed for at bore et lille hul i dine forrør så du kan måle co% og ppm hc eller
hvad det lige hedder så kan du se om det er mager blanding
eller utæt indsug. og hvilken cyl du skal kigge på.
(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Hvad er der egentlig i vejen med stikflammer og hurtige knald, jeg spør bare???

Rune(småstiv)
-------------------------------------------
(permalink) Thomas - Memorians.dk Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Stikflammer er COOOOL............   og hurtige knald, tjaaaa  dårlige for moralen men man har det fedt bagefter  ;)
-------------------------------------------
"You live more in 5 minutes, going flat out, than most people do in a lifetime"
Citat: Burt Munro
(permalink) klokmose Member
Skrev for 55 years siden | | | |
ja stik-flammer er fedt  ;D

[img:5ce743e622]http://www.friserverplads.dk/klokmose/betterflames-animation.gif[/img:5ce743e622]
(permalink) leo-pol Member
Skrev for 55 years siden | | | |
nå..nå......
problemet er ikke løst endnu, men den holdte da hele vejen til vandel og hele vejen hjem + lidt race på 402m banen........
og det er som om at det ikke er så slemt mer, men det er der stadig........
i ugens løb river jeg den sikkert ud igen og piller toppene af og tjekker dem efter for en sikkerhed skyld.........
mhv.....leo-pol  
(permalink) cors Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Hej Leo-pol.
Husk at motoren skal være klar til race d 23/8 på lolland.
Denne gang for de rigtig strill,det er kun 200 meter.

Ses Otto
-------------------------------------------
Tlf 50494883 Strandagervej@gmail.com VW Camper Highroof 87 turbo diesel
(permalink) leo-pol Member
Skrev for 55 years siden | | | |
ja..otto
så må vi jo se om du er 1sek hurtiger denne gang......he he
nej nej.....spøj til side......
jeg tror at det bliver den grå der bliver peppet op, der ned til...
den vejer jo ikke så meget som den sorte..... men der er jo tilgengæl ikke spær......
men nu må vi jo se.. høsten er jo på træpperne........
og den plejer jo altid at komme ivejen for mange sjove ting..... :-[ :'(
mvh....leo-pol
(permalink) Aabenhus Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Jamen se lige her.... På dette link kan man selv lave en "arangeret" stik flamme.. og der er billeder nok!

http://www.flamerkits.co.uk

Reply

You must log in to post.