Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Platiner, kan det passe?????

Tags:
No tags yet.

(permalink) CB Member
Skrev for 55 years siden | | | |
har lige skiftet platiner da de gamle var brændt af, afstanden er 0,40 så det skulle være rigtigt.
men den køre stadig ikke ordentlig, jeg har hørt at de skal køres til er det rigtig ??? ??? ???

mvwh CB
(permalink) Bobbel_Janus Member
Skrev for 55 years siden | | | |
[quote author=CB link=board=teknik;num=1029258430;start=0#0 date=08/13/02 kl. 19:07:10]har lige skiftet platiner da de gamle var brændt af, afstanden er 0,40 så det skulle være rigtigt.
men den køre stadig ikke ordentlig, jeg har hørt at de skal køres til er det rigtig ??? ??? ???

mvwh CB


Hej med dig.

Hvis du er helt 100% sikker på det er monteret rigtig (har du tjekket kamvinklen) så skulle det helst gerne spille med det samme.....Har du stillet ventilerne og tjekket tændrørne og kabler.....Det med ventilerne er ikke en spøg,stil dem altid som det første hvis der noget der ikke virker første gang....Det har mere at sige end du tror ;)  Og det tager ca. 20-30min...

Hilsen janus.

PS: det er værd at overveje med et elektronisk sæt....
(permalink) fraglen Member
Skrev for 55 years siden | | | |


prøv IGNITOR I stedet for platiner og kondensator
det virker og så skal du ikke tænke mere på det :o
den koster omtrent det samme som 3 udskiftninger
og der er 30 månders garanti på den ;D
http://www.csp-shop.de/cgi-bin/shop/shop_main.cgi?func=start&wkid=35393729500

hilsen
claes
vw club fyn
(permalink) kew Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Er platiner meget dyre på Fyn eller kan du skaffe IGNITOR billig ?  ;D
jeg giver ca. 45 for et sæt platiner og hos CSP koster Ignitor 89
-------------------------------------------
Mail lhs AT kews . dk Mobil 40 790 356
The Low Headroom Shop check Facebook
(permalink) Admin Member
Skrev for 55 years siden | | | |
En af grundene til at platiner bliver bliver brændt af er at kondensatoren er f*ckd up.
hvis kondensatoren går i udu, dannes der alt for store gnister mellem platinerne = de brænder af.

hvis kondensatoren er brændt af giver det 2 typer symptomer:

1) motoren kan slet ikke lave gnist, og derfor ikke starte (kondensatoren kortsluttet)

2) motoren mistænder, -føles som små "ryk" i bilen når man kører

check evt. kondensatoren ved at have tænding på, fordelerdækslet af, og så åben og luk platinerne for at se om der kommer en kraftig gnist imellem dem
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Jeg har en Ignitor til salg, hvis det har interesse. Passer til 009/050 fordeler. øh.. ved ikke om du har en sådan

450 kr, kørt 1000 km.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Nej de skal ikke køres til, hvis det er platinerne der driller så skal de tit renses inden man sætter dem i. Man trækker lige et stykker rent pap, måske med lidt acetone på, igennem. Husk at købe originale Bosch platiner til en VW og ikke til en Opel. Fiberklodsen holder ikke.
Jeg har aldrig i mine 25 år som mekaniker skiftet en kondensator, jo men det hjalp ikke.
Og 0,4mm burde gøre det men, jo en camvinkelmåler er en god ting. Og husk så at stille tændingtidspunktet til sidst.

Reply

You must log in to post.