Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Er karburatorerne indstillede ?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Ovre i køb og salg så jeg at der var en der evt. ville købe et par weber karburatorer.
Så ville han/hun vide om de var indstillede og klar til brug ?
Kære venner, hvis bare man tager den ene karburator af sin motor og sætter den på igen, skal de SKU DA begge to indstilles igen. Først kontrollerer man camvinkel og tændingstidspunkt og så indstiller og synkroniserer man sine karburatorer.
Hvor mange gange skal det siges ?
Hvis man vil rode med tunede motorer, så sæt jer ind i tingene. Hvem fanden tror I der ville eller kunne hjælpe mig da jeg startede for 25 år siden ? Når man spurgte nogen af de gamle svende på værkstedet, sagde de bare at man skulle lade være. I dag kan jeg da se at det var heldigt at Type3 kørte med 2 karburatorer, ellers havde jeg da aldrig lært at indstille en motor med mere end én. Jo jeg har også haft en Mascot med 2, men det var før jeg fik kørekort. De kunne også køre selv om jeg fik at vide at de ikke kunne. Men det siges der jo også om Type3.
Nej jeg bliver vred, kan jeg mærke, undskyld.
(permalink) Anders-DK Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Hej

Jeg vil give dig ret igen Frank..Det er iorden at blive lidt opstemt!!

Men ikke nok med det, så er det da synd at folk snyder sig selv.
[u:791ab75f29][b:791ab75f29]PR
(permalink) Bobbel_Janus Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Hej Frank.

Jeg har læst dine tidligere indlæg ang.tænding (4-5 gange efter hånden  :) ) Kanon læsning....Jeg har tykket John Muier`s bog "how to keap your folkswagen alive" igennem en hel del gange,Bob Tomlinson`s Weber tech manual,Gene Berg`s tech sider på nettet,plus en hel del andre sider (det var tæt på at konen ville skilles ;) ).....Det korte af det lange er at sætte sig ind i tingene først,spørg nogen med forstand på det og læs eventuelt nogle gamle indlæg her på nettet....
Man siger som regel at der ikke findes dumme spørgsmål kun dumme svar,det kommer vist an på emnet,tror jeg 8).
Kunne du/i der har forstand på karburatore,hvis i har tiden til det selvfølgelig,lave et indlæg om grundreglerne ved justering af dobbelte og enkelte karburatore....Det skulle ikke være en komplet forklaring da det jo er noget der kommer igennem erfaring og øvelse,og jo kommer med årene...
Har man prøvet og sætte sig ind i tingene,men støder hovedet ind i muren alligevæl er det ikke nogen skam og spørge,men forventer man bare at pisset spiller 1000 med en klap hammer og noget sejlgarn,sår fortjener man sgu også et rap i røven med en antenne fra en jagtvogn :P

Hilsen Janus.
(permalink) Thomas - Memorians.dk Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Rolig nu Franke.......  da vi var newbies drømte vi da også om store motorer..... uden dog at vide en skid om dem (eller hvordan de skulle laves)!!!
VWnettet er skueplads for mange, for os, åndssvage og trivielle spørgsmål , men for de som spørger er det tit ultrakompliceret og  det giver basis for expertbistand.....
Det er her en skrapsak som dig kommer ind i billedet!
Tænk hvis vwnettet havde eksisteret da jeg startede.........
-------------------------------------------
"You live more in 5 minutes, going flat out, than most people do in a lifetime"
Citat: Burt Munro

Reply

You must log in to post.