Ovre i køb og salg så jeg at der var en der evt. ville købe et par weber karburatorer.
Så ville han/hun vide om de var indstillede og klar til brug ?
Kære venner, hvis bare man tager den ene karburator af sin motor og sætter den på igen, skal de SKU DA begge to indstilles igen. Først kontrollerer man camvinkel og tændingstidspunkt og så indstiller og synkroniserer man sine karburatorer.
Hvor mange gange skal det siges ?
Hvis man vil rode med tunede motorer, så sæt jer ind i tingene. Hvem fanden tror I der ville eller kunne hjælpe mig da jeg startede for 25 år siden ? Når man spurgte nogen af de gamle svende på værkstedet, sagde de bare at man skulle lade være. I dag kan jeg da se at det var heldigt at Type3 kørte med 2 karburatorer, ellers havde jeg da aldrig lært at indstille en motor med mere end én. Jo jeg har også haft en Mascot med 2, men det var før jeg fik kørekort. De kunne også køre selv om jeg fik at vide at de ikke kunne. Men det siges der jo også om Type3.
Nej jeg bliver vred, kan jeg mærke, undskyld.
Så ville han/hun vide om de var indstillede og klar til brug ?
Kære venner, hvis bare man tager den ene karburator af sin motor og sætter den på igen, skal de SKU DA begge to indstilles igen. Først kontrollerer man camvinkel og tændingstidspunkt og så indstiller og synkroniserer man sine karburatorer.
Hvor mange gange skal det siges ?
Hvis man vil rode med tunede motorer, så sæt jer ind i tingene. Hvem fanden tror I der ville eller kunne hjælpe mig da jeg startede for 25 år siden ? Når man spurgte nogen af de gamle svende på værkstedet, sagde de bare at man skulle lade være. I dag kan jeg da se at det var heldigt at Type3 kørte med 2 karburatorer, ellers havde jeg da aldrig lært at indstille en motor med mere end én. Jo jeg har også haft en Mascot med 2, men det var før jeg fik kørekort. De kunne også køre selv om jeg fik at vide at de ikke kunne. Men det siges der jo også om Type3.
Nej jeg bliver vred, kan jeg mærke, undskyld.