Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Et spørgsmål til dem som har bet

Tags:
No tags yet.

(permalink) Hans Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Grunden til at du, helt specielt, har fået veteran godkendelse er, som jeg ser det, at din bil er en importbil og at der på din svenske reg-attest står "buggy årg 66". Det er så lidt svært for T/S at komme uden om, at det er en buggy fra 66, og den kører så gennem systemet som enhver anden årg 66 importbil.

Bygger du der i mod en ny på en 66 bund, har du ikke noget "bevis" for at den er [u:4311be6e93]bygget[/u:4311be6e93] i 66. På de papirer du har på bunden står der "VW bobbel årg 66", og det kan vurderingsmændene godt se at det ikke er længere. Det kan så godt være den beholder årgangen (66) men "veteran kontoen" bliver nulstillet.

Det er sådan jeg fortolker det, men det kan da godt være det er helt i skoven.
(permalink) Steven Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Den skal ikke være 40 år for at komme til syn hvert 8. år, men fra før 1960.

Hilsen Steven.
(permalink) Henrik W Member
Skrev for 54 years siden | | | |
På den svenske reg. står der ikke det er en bobbel.  Nu skriver jeg helt nøjagtigt hvad der står på den svenske reg.
Fabrikat: Vw 1300 Beach buggy
Dato for første reg:01-11-66
Fordonsidentitet: vw 1300 lim 113 Avkortad
Antal passagerare: 1
Længde: 3,20m
Brede: 1,65m
Vægt :550 kg
Teknisk data: Ombygget til plastikkaros open
Sporvide for 1,35m   bag 1,32m
Der står en masse andet men det er hvad der står som der fortæller det er en buggy.Men nu ser vi hvad der sker når jeg skal til vurdering d.14 august og så spøger jeg hvordan reglerne er.Det er jo ikke fordi der er nogle fordele i det er en veteran jeg spare måske lidt i vægtafgift det er det hele,men inden jeg køgte en buggy spurte jeg også her på vw nettet om en buggy kunne blive veteran og det sagde folk at det kunne den ikke og så er det bare sjovt at jeg for en buggy som måske bliver veteran.
Hans har du en buggy selv eller noget andet du har betalt afgift af ?

-------------------------------------------
Henrik Westphal Mobil nr 20676928
Vw club Fyn
(permalink) Hans Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Henrik

Jeg har ikke betalt afgift af en buggy. Det jeg har haft mest med at gøre er USA biler, og der har ikke været veteraner imellem. Det har været importbiler fra Sverige, Norge,
(permalink) kaspersen Member
Skrev for 54 years siden | | | |
hej drenge med hensyn til hvornår en bil skal synes hvert 8 år
så har jeg synet en buggy hvor bunden er fra 61 og den er bygget til bil (buggy) i ca 1972 vi har stadig bilen kørende i min familie og da jeg for 2 år siden synede den sidst spurgte jeg syns manden om reglerne for 8 års syn. han sagde at reglerne lige var blevet lavet om og nu skulle bilen ikke være fra før 1960 men bare være 40 år gammel. god ændring da man ville få mange gamle biler med tiden som ikke kunne kører på 8 års reglen. hvores buggy er da heller ikke blevet kaldt til syn som den ellers skulle have været men jeg giver lige besked hvis den gør det.
(permalink) Steven Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Hvornår er den regel blevet lavet om?

Hilsen Steven.
(permalink) kaspersen Member
Skrev for 54 years siden | | | |
hej igen glemte lige at skrive lidt om veteran spørsmålet
en buggy kan godt blive veteran den skal bare have været buggy i 35 år. selv om bunden er veteran har bilen skiftet i.d
og det er det de går efter. men bilen er sjovt nok lige så gammel som reg.att. siger for første indreg. min egen buggy var på 69,er bund mener den er bygget om i 80,erne
men det var en årg 69.
(permalink) kaspersen Member
Skrev for 54 years siden | | | |
hej steven det var da jeg var til syn for over 2 år siden
at synsmanden fortalte det . ved ikke om det passer men
buggyen er altså 40 år nu og foreløbigt ikke indkaldt til syn
men vi for se om det holder.
(permalink) Turbo Member
Skrev for 54 years siden | | | |
???
Jeg ved ikke hvad i snakker så meget om med hensyn til årgang
og veteran buggy. Jeg har en kitcar som er bygget på en bund
fra 9-5-73 her i Danmark. På reg. atest står at den er en
Volkswagen 111 registreret første gang 9-5-73,så det kan altså ikke være andet end en 73 årgang.
hilsen Turbo

Reply

You must log in to post.